TIGA orang pelajar lelaki dari bangunan sebelah berdiri di hadapan kelas Angel Girlz dan Bad Boy. Prof Gray melemparkan pandangan apabila pintu kelas diketuk beberapa kali.
Angel Girlz mengendahkan pelajar-pelajar lelaki itu kerana mereka perlu menyusun jadual untuk perlawanan yang bakal berlangsung tidak lama lagi di Adroit Kingdom. Patutlah batang hidung Feradossa dan Lyana sudah lama tidak nampak. Menjawat jawatan sebagai The Council memang meletihkan tetapi membantu menghilangkan tekanan perasaan apabila merindui mereka yang telah pergi.
"Baiklah para pelajar! Hari ini kita ada pelajar pertukaran dari bangunan sebelah. Angel Girlz, berhenti menyusun jadual. Kamu perlukan rehat, lebih-lebih lagi Rin." Rin mengeluh sebelum menyimpan tablet ke dalam laci.
Diana ketawa sinis memandang Rin sebelum ditegur oleh Prof Gray. Tzuyu mengetap bibir supaya ketawa tidak terlepas, mahu naya dia nanti. Kate menggelengkan kepala lalu menumpukan perhatian.
"Zack, kembar Zen." Kate memandang Zen dan Zack beberapa kali sebelum menyedari sesuatu.
Tak mungkin, getus Kate.
"Aku Alexander, boleh panggil aku Alex. Kembar Izz." Izz menjegilkan mata ke arah kembarnya kerana membocorkan rahsia yang disimpan rapi selama ini.
"Aku Kevin, kembar Kaito. Boleh panggil aku Ian, kalau kau rapat dengan aku la." Rin merenung Kevin yang turut memerhati dirinya.
Kau kekasih Airis, kan?
Tersentak Kevin dibuatnya apabila disergah sebegitu. Pandangan mereka bertaut lama sebelum mereka tersentak apabila suara seseorang bergema di segenap ruang akademi.
"Para pelajar sekalian. Tidak lama lagi, perlawanan antara akademi akan berlangsung di Adroit Kingdom dan acara ini mendapat sambutan setiap tahun. Jadi, saya telah berbincang dengan para pemerintah dan mereka telah bersetuju untuk menghantar sembilan orang pelajar yang terdiri daripada tiga buah kumpulan dan tiga orang healer tetap.
Ahli sihir, pelindung dan pahlawan iaitu Angel Girlz, Bad Boy dan Triplet. Nama kumpulan kamu ialah Elements. Sila jaga kelakuan kamu kerana para pemerintah serata kerajaan akan turun padang melihat perlawanan kamu. Itu sahaja. Terima kasih."
Kelas mulai bising selepas pengumuman tamat. Prof Gray keluar kerana perlu menghadiri mesyuarat tergempar. Angel Girlz tidak tahu mahu memberi reaksi apa. Berbagai-bagai memori menerjah masuk fikiran mereka. Nia sempat memasang pelindung cermin supaya tiada siapa yang perasan perubahan aura Angel Girlz.
"Err... Aria?" panggil Zen tanpa berpaling.
"Kau nak apa?" balas Aria perlahan. Sakit kepala semakin menjadi-jadi, dia akan hilang kawalan jika tidak dirawat dengan segera. Aria mengetap gigi sebelum mengeluarkan cahaya api hijau kegelapan untuk merawat dirinya, Miku dan Rin.
"Kau dengar tak apa yang aku..." Zen menoleh sebelum dia terpandang cahaya api milik Aria yang semakin mengecil.
"Hapuskan pelindung kau, Nia. Mereka semakin lemas apabila terkurung, lebih-lebih lagi apabila mereka menggunakan kuasa naga."
Izz dan Kevin terpaksa menghancurkan pelindung milik Nia kerana gadis itu terlupa bagaimana ingin membatalkan pelindung.
"Macam mana kau boleh lupa?" tanya Kaito pelik.
"Hehehe... banyak benda yang aku kena ingat termasuklah jenis-jenis luka dan cara merawatnya," balas Nia. Tidak mungkin dia mahu menjawab ada empat orang mengacau dia dan yang lain dalam mimpi semalam. Bertuah betul.
Miku perasan dirinya dijeling oleh Ayako, berpaling lalu mengangkat sebelah kening selamba seperti tidak bersalah.
Semua ni guardian kau pasal, kutuk Fiyu bengang.
YOU ARE READING
The Powerless Princess©✔
FantasyMereka menyerahkan kuasa kerana ingin melindungi yang tersayang. Mereka membawa diri ke Light Kingdom. Setelah 4 tahun peristiwa tersebut berlalu, mereka diarahkan kembali ke Harmony High School alias Academy Harmony oleh tiga orang jejaka atas arah...