Bab 11

1.9K 101 9
                                    

'Tuanku!!'

Seseorang merempuh pintu bilik mesyuarat yang dihuni oleh permaisuri dan raja tiga kerajaan.

'Tarik nafas..hembus nafas..tarik..hembus..'kata queen Chikage.

'Hah..huh..hah..huh..hah..huh..'

'Tuanku!'

'Ye saya!'kata mereka berenam.

'Patik mendapat laporan bahawa anakanda tuanku kini berada di Academy Harmony.Puteri-puteri berjaya mengalahkan lawan mereka.Mereka akan mewakili Academy Harmony untuk menjadi pahlawan untuk peperangan di Adroit Kingdom.Tapi..'

'Kenapa Elias?Kenapa dengan anakanda beta?'tanya king Alex.

'Anakanda tuanku secara tidak sengaja mengaktifkan kuasa terunggul mereka..'kata Elias perlahan.

Mahunya tak takut.Silap sikit mahunya kena pancung.Tapi bukan tuanku la,tuanku baik.Tuanku patur diberikan anugerah.

'Kenapa pula?'tanya queen Minako.

'Permata pada senjata mereka telah dicalarkan'

Mereka berenam memandang antara satu sama lain.

'Itu mustahil!Kita sendiri lihat senjata mereka hilang menjadi serpihan cahaya!'kata queen Karen.

'Patik sendiri lihat dengan mata patik sendiri tuanku.Kalau tuanku tidak percayakan patik,tuanku boleh memanggil twin of spirit.Mereka juga ada di situ bersama dengan patik'

'Ada apa tuanku panggil patik berdua?'tanya SOA manakala SOD pula memerhati perhiasan di dalam bilik itu.

'Sama seperti kali terakhir aku jejak bilik ni.Kedudukannya langsung tak berubah.Kesan calarnya masih ada'getus SOD.

'Benarkah kata Elias itu?'tanya king Luke.

'Benar tuanku.Walaupun Nia,Fiyu dan Ayako dapat melihat pentragam magik,tapi bukan kuasa naga milik tuan puteri'kata SOD tanpa memandang.

'Kalau kamu ingin bola crystal itu,kamu ambil la'kata queen Karen.

Dia melihat SOA begitu asyik melihat bola crystal milik anakandanya.Teringat pula pada puterinya yang gemar akan boa cristal.Puterinya gemar menghasilkan magik,tapi kini tak lagi.

'Tapi...'

'Ambil sahaja,beta tidak marah'kata seseorang.

'Baru pulang daripada latihan menembak'kata jejaka yang memakai keruding hitam.

'Anakanda minta diri dulu'

'Pelik betul'kata king Kevin.

'Teruskan memantau mereka.Kalau ada sesuatu yang pelik dan mencurigakan laporkan segera'kata queen Minako.

'Perintah tuanku patik akan laksanakan segera'kata mereka bertiga.

'Oh sebelum beta terlupa,ambil la bola crystal ni'kata queen Chikage.

'Eh.Tak apa la'kata SOD.

'Ambil sahaja.Lagipun bola crystal ini tidak mempunyai tuan lagi'kata king Alex.

'Kalau tuanku sudah berkata begitu,patik tidak boleh berkata apa-apa'kata SOA.

'Bola cristal tu sebenarnya milik siapa?'tanya seseorang yang duduk di balkoni.

'Anakanda ni,terkejut ayahanda'kata king Luke.

'Maafkan anakanda'kata dia sambil tersengih.

'Macam mana keadaan Bad Boy?Adakah mereka sudah sihat?'

The Powerless Princess©✔Where stories live. Discover now