Prolog

12.2K 293 12
                                    

Tiga orang perempuan berdiri menghadap pengetua Harmony Highschool dengan muka bengang.

'Kenapa paksa kitorang balik semula kalau pengetua tahu jawapannya?'bentak Miku.

'Dengar la apa pengetua nak cakap'marah seorang lelaki di sebelahnya.

Miku memekakkan telinga.Aku kenal kau pun tak tiba-tiba je kena angkut balik ke sini.

'Dah lama sangat kamu bertiga dekat sana.Apa salahnya kalau saya suruh mereka bertiga bawa kamu balik'kata pengetua dengan lembut.

Dia tidak sampai hati mahu menengking tiga orang perempuan di hadapannya sekarang.Anak murid kesayangan la katakan..

'Kenapa suruh mereka bertiga bawa kami balik?'bentak Rin sambil membetulkan bajunya.

'Kamu semua tahu kenapa kamu terpaksa datang?'tanya pengetua selepas beberapa ketika

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Kamu semua tahu kenapa kamu terpaksa datang?'tanya pengetua selepas beberapa ketika.Mereka bertiga menggeleng.

'Jangan cakap yang kitorang kena belajar dekat sini'kata Aria cuak.

'Malangnya,apa yang kau cakap tu betul'kata lelaki di sebelah Aria.Aria menjeling.

'But,why?'tanya mereka bertiga serentak.

'Satu hari nanti kau akan tahu'kata lelaki di sebelah mereka bertiga.

'Tunjukkan bilik mereka dan saya hampir terlupa'kata pengetua sambil membuka laci mejanya.

'Ni kunci locker kamu dan baju kamu bertiga'

'Ni kunci locker kamu dan baju kamu bertiga'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Nice'gumam Rin.

'Korang jangan buat hal dekat sini kalau tak nak kena gantung sekolah'

Mereka menunduk sebelum keluar.

'Sampai bila la korang nak tanggung derita tu?Partner dah ada tapi bergaduh pula.Macam-macam kerenah mereka berenam ni'bebel pengetua.

★★★★

Aria mendiamkan diri tapi Rin dan Miku merancang sesuatu.

'Bila kitorang boleh mula belajar?'soalan dari Miku menyebabkan Aria mengerutkan muka.

'Aik bukan ke tadi dia tak suka?'

'Esok'balas lelaki di sebelah Miku sambil menghulurkan kunci locker dan kunci bilik mereka.

Miku dan Rin meletakkan beg-beg yang dibawa di tepi katil.

'Wah cantik gila'kata Rin teruja.Miku mengangguk.

Aria memandang lelaki di hadapannya.Lelaki itu membetulkan cermin mata sebelum beredar.

'Thank you,Mr.Dingin'jerit Aria sebelum menutup pintu.Aria blushing.

Lelaki itu tersentak.

'Welcome,Ms.Shy'lelaki itu beredar untuk menghantar laporan.

'Kenapa pengetua suruh kita paksa diorang?'tanya lelaki berambut coklat sebelum bersiul.

'Kau fikir aku tahu?Tapi aku tak dapat rasa aura diorang'

Lelaki berambut hitam merasakan ada yang tidak kena mengenai mereka bertiga.Seolah-olah ada kuasa yang menghalangnya daripada mengesan aura.

'Maksud kau diorang tu powerless'balas lelaki berambut putih.

Mereka berdua mengangkat bahu.

****

Lelaki berambut coklat mengetuk pintu terlebih dahulu.

'Masuk'

Mereka bertiga menunduk hormat.

'Beta dengar kamu pergi ke Light Kingdom.Betul apa yang beta dengar?'tanya permaisuri Destiny.(ikut nama kerajaan)

'Betul permaisuri'kata lelaki berambut hitam.

'Kami bertiga diarahkan untuk paksa tiga orang perempuan ke Harmony Highschool'kata lelaki berambut putih.

Pelikkan kenapa mereka tidak membahasakan diri mereka patik?Akan diketahui sebabnya nanti.

Permaisuri Lightning mengangguk.

'Kamu ada gambar mereka?'tanya permaisuri Heart dengan nada teruja.

Mereka bertiga mengeluarkan sekeping gambar daripada poket seluar dan diserahkan kepada permaisuri.

Mereka bertiga meminta diri.

'Tak akan la'

'Serupa la'

'Dan nama mereka.Tak syak lagi'

'Mereka yang kita cari sepanjang 4 tahun'serentak permaisuri Heart,Lightning dan Destiny berkata.

'Our-'

Tbc

5/12/17

The Powerless Princess©✔Where stories live. Discover now