「 TRAUMA 2 」
❝ Our story will never end until the moment we die ❞Chapter 11: Amnesia
❃ ════ • ❤️ • ════ ❃
WARNING
This chapter contains some contents that may be upsetting some readers. Read at your own risk.
"Bye, Gempa! Kita jumpa minggu depan tau!" Jerit Fang sambil melambaikan tangannya.
Gempa pun membalas lambaian tersebut serta tersenyum manis. Dia pun terus berjalan untuk menuju ke rumahnya.
Dalam perjalan Gempa pulang ke rumah dia terpandang sesuatu di bawah jambatan yang selalu dia lalu.
"Eh? Apa benda tu?" Gempa berjalan ke arah 'benda' itu. Dia perlahan-lahan mendekatinya.
"Manusia? Eh,memanglah manusia. Takkanlah haiwan. Apalah kau ni Gem," Gempa menyentuh lembut pipi orang itu.
"Err... Helo? Awak? Awak dengar tak apa yang saya cakap ni? Are you okay?" Soal Gempa sambil menggoyangkan badan orang tadi.
Apabila kepalanya terjatuh ke tepi, Gempa terlihat darah banyak mengalir di situ. Gempa terkejut.
"H-Huh?! D-Darah?!" Gempa cemas. Tanpa membuang masa, dia mengendong budak tadi dan berlari selaju mungkin ke hospital.
Di hospital... Pukul 9.00 malam...
"Hah... Hah..." Bunyi tapakan orang berlari kedengaran. Gempa yang sedang duduk di luar bilik kecemasan segera bangun.
Seorang pemuda memeluk Gempa serat-eratnya. Pipinya diusap.
"Gem okeykan? Tak ada yang cedara atau sakit kan?" Soal pemuda itu.
"Tak, Gem tak cedera. Maaf sebab buat ayah dan mak risau," pinta Gempa. Dia menundukkan wajahnya. Seorang wanita yang digelar mak tadi mengusap kepala Gempa.
"Tak apa. Macamlah Gem tak tahu yang kitorang ni sayangkan Gem sangat-sangat," katanya lalu memgucup dahi Gempa.
Gempa tersenyum.
"Apa-apa pun, siapa yang Gem tolong? And how?" Soal maknya, Puan Quake.
"Erm... Macam ni. Pendek ceritanya," kata Gempa.
"Panjangkan dan huraikan," kata Tornado dan Quake. Gempa membuat muka poker facenya. Dah kenapa dengan ibu bapanya itu?
"Hmm... Masa Gem balik sekolah tadi. Gem lalu kat bawah jambatan yang terbiar tu macam selalu. Tiba-tiba Gem ternampak ada sesuatu kat situ. Jadi, Gem pergilah tengok. Ada budak. Gem pun cubalah kejutkan dia tapi bila Gem tengok kepala dia. Ada darah mengalir walaupun dah berbalut. Gem risau, Gem panik. Terus Gem hantar dia pergi hospital," terang Gempa.
"Mak dan ayah... tak marahkan Gem kan?"
Tornado dan Quake hanya tersenyum melihat karenah anak mereka.
"Nak buat apa mak dan ayah nak marah? Gem dah jalankan tanggungjawab Gem tahu tak? Kitorang bangga dengan Gem," Quake meletakkan tangannya di atas bahu Gempa.
Gempa terus memeluk ibu bapanya. Tornado tersenyum lega.
Sedang anak-beranak itu berpeluk-pelukan, seorang doktor lelaki yang memakai tag nama 'Lee Kwon Soo' keluar dari bilik itu.
"Doktor? Macam mana keadaan budak yang doktor rawat tu?" Soal Tornado risau.
Doktor itu memandang bersilih-ganti kepada ketiga-tiga ahli keluarga itu sebelum mengelengkan kepalanya.
YOU ARE READING
TRAUMA 2 | BOBOIBOY HALILINTAR
Fanfiction❪ 𝗧𝗥𝗔𝗨𝗠𝗔 2: THE STORY OF MY LIFE ❫ kisah hidup kita takkan tamat selagi mana kita belum mati。 ❛ thank you for everything, my sunshines. ❜ walaupun kisah hidupnya tamat, memorinya bersama orang yang disayanginya sentiasa terpahat dalam hatinya...