「 TRAUMA 2 」
❝ Our story will never end until the moment we die ❞Chapter 3: Who Is He?
❃ ════ • ❤️ • ════ ❃
"Wei, Haru. Kau pergi mana pagi tadi?" Soal Taufan.
"Uhuk! Uhuk!" Haruka segera mencapai segelas air dan meminumnya.
'Takkan aku nak bagitahu apa yang dah jadi kat taman tadi?' Batin Haruka.
Well, boleh aje dia jawab,
'Oh, aku pergi taman tadi. Lepas tu, kau nak tahu tak? Aku terdengar ada orang menyanyi lagu yang aku sendiri tak tahu tepat sebelah telinga aku! Yang ajaibnya, aku pun nyanyi sekali walaupun aku tak hafal lansung lagu tu! Aku apa lagi..larilah! Best siot!'
Tapi kalau nama orangnya pun Haruka memang taklah dia jawab soalan Taufan macam tu.
"A-Aku pergi taman..." Jawab Haruka perlahan.
"Iya ke? Atau kau pergi merayap tempat lain? Penat aje aku tengok kau balik rumah tadi," kata Taufan sambil mengangkat keningnya.
Dan dah nama orangnya pun Haruka sudah semestinya dia sedang mengutuk Taufan di dalam hatinya.
'Tak guna punya babun biru... Sengaja nak buat aku gelabah,' kutuk Haruka.
"Ehem, ehem... Err... Eh, sedaplah lauk yang ayah Gem masak ni! Nak tambah lagi boleh...?" Puji Adam sambil menghulurkan pinggannya kepada Gempa. Cuba untuk menukar topik.
Gempa memandang Adam dengan pandangan datar. Tapi tangannya masih mencedok nasi dan menuangnya ke atas pinggan Adam.
Adam pula hanya tersengih melihat reaksi Gempa. Nak tolong orang tapi diri sendiri yang kena.
Taufan yang dari tadi memerhatikan gelagat Adam dan Gempa mengalihkan pandangannya ke arah Haruka.
Namun, Haruka tiada di tempatnya. Dia sudah leluar dari dapur sesudah dia mencuci pinggannya.
"Hoi! Tak baik hiraukan soalan orang yang lebih tua dari kau tau!" Jerit Taufan. Kemudian dia berdecit.
"Kau mengaku yang kau tu tua? Oooo~" Faiq yang tiba-tiba berdiri di belakangnya tersenyum lebar sambil menutup mulutnya sedikit.
Taufan memandang tajam ke arah Faiq.
"Aku kat orang yang lebih tua dari kau! Bukan orang yang dah tua!" Marah Taufan. Dia memeluk tubuhnya tanda dia merajuk.
"Merajuk pulak! Adoi!!" Faiq mencubit pipi Taufan dengan kuat sambik ketawa.
"Jawan cubwit piwi awu lah wodoh!" Jerit Taufan sambil memukul tangan Faiq.
Translate: Jangan cubit pipi aku lah bodoh!
Gempa dengan pantas menarik telinga Taufan dan Faiq.
"Hah! Nak mencarut lagi?!" Marah Gempa.
"T-Tapi Faiq tak mencarut pon!" Kata Faiq, cuba mempertahankan dirinya.
"Kau tu yang buat orang lain mencarut!" Gempa menatap tajam ke arah Faiq.
"Adei, adei! Sakitlah Gempa!" Rungut Taufan sambil mengembungkan pipinya.
Zulaika dan Erisya hanya buat tak tahu manakala Adam menahan tawanya.
Yang lain pergi mana? Kerja overtime malam ni agaknya~
YOU ARE READING
TRAUMA 2 | BOBOIBOY HALILINTAR
Fiksi Penggemar❪ 𝗧𝗥𝗔𝗨𝗠𝗔 2: THE STORY OF MY LIFE ❫ kisah hidup kita takkan tamat selagi mana kita belum mati。 ❛ thank you for everything, my sunshines. ❜ walaupun kisah hidupnya tamat, memorinya bersama orang yang disayanginya sentiasa terpahat dalam hatinya...