Seorang lelaki tengah duduk di bangku dikawasan Han River.Nama dia Min Yoon Gi
Bila ditengok keadaan lelaki tersebut tersangatlah serabut.
Dia tengah memikirkan tentang teman wanitanya yang baru saja berkahwin dengan lelaki lain.
"Tch! Tau lah aku ni tak pandai speaking bahasa orang putih tapi takkan sampai nak break bagai..sanggup tinggalkan aku semata mata nak kahwin dengan mat salleh lima suku tu."
Dia pada masa tu kalau boleh nak je dia terjun dari jambatan Sungai Han biar mati tak lah hidup dia stress.
Dalam bebrapa saat kedengaran telefon nya berbunyi terus dia angkat.
"Kau nak apa?"tanpa memberi salam terus dia menyoal dengan kasar.
"Amboi kot ye pun bagilah salam dulu."
"Kau nak apa call aku ni pendek"
"Hyung balik lah kitorang risau tau tak udah udahlah tu bawa diri...hyung kena terima yang dia bukan jadi hak milik hy---"
Tittt
Belum sempat si pemanggil nak habiskan ayat nya terus Yoongi tutup telefonnya dan masuk kan kedalam poket kot yang dia tengah pakai sekarang.
Dia bangun dan ingin balik kerumah tak sampai beberapa langkah tiba ii dia terdengar suara jeritan seorang perempuan minta tolong.
"Korang buat apa dengan yeoja tu?"soal Yoongi apabila sudah berada depan sekumpulan lelaki tersebut.
"Kau ni siapa nak masuk campur?"soal seorang daripada sekumpulan lelaki tersebut.
Yoongi tengok perempuan itu dapat dia lihat perempuan tu berada dalam ketakutan.
"Aku......aku suami dia korang kalau tak nak muka korang pecah aku kerja kan baik bla sekarang." Yoongi berkata denga nada serius.
Tanpa membuang masa sekumpulan lelaki tersebut terus lari meninggal kan tempat itu.
"Encik terima kasih sebab tolong saya..kalau tak ada encik mesti ada benda buruk jadi kat saya tadi"
"Takpe takkan saya nak biarkan awak kena kacau dengan diorang tadi" Yoongi senyum segaris.
"Kalau macam tu saya nak balik dulu takut nanti eomma saya marah pulak"
"A--haah balik lah tapi hati ii"kata Yoongi.
Perempuan tersebut terus meninggal kan tempat itu diikuti dengan Yoongi sekali.
Dalam perjalanan pulang kerumah semasa Yoongi drive dia asyik terfikir tentang perempuan tadi.
| SKIP PAGI |
Jimin yang baru saja bangun tidur terus dia turun kebawah kerana dia terhidu bau yang sangat sedap datang dari dapur.
Di dapur sana dia melihat tubuh tinggi lampai yang tengah memasak.
Orang nya adalah Kim Seok Jin~~~
"Hyung~~ hyung masak apa tu~"
Jin yang tengah masak tadi terus menoleh kebelakang.
"Oh Jimin kau dah bangun..tak ada lah ni haah hyung tengah masak nasi goreng kimchi"
"Asyik nasi goreng kimchi je tak ada nasi goreng lain ke?"soal Jimin dengan geram dia bersandar kat singki.
"Kau kena bersyukur sebab aku tak masak nasi goreng campur dengan taik anjiy."Jin menjeling kearah kawannya itu.
"Apa jeling ii ingat handsome lah tu" Jimin ikut jeling sama.
"Korang buat apa tu?"tanya Yoongi yang kebetulan baru saja turun dari tangga.
"Tak ada apa ii"Jimin senyum kearah Yoongi sampai mata nya jadi sepet.
Yoongi abaikan si pendek tu dan dia ambil tempat duduk kat meja makan begitu jugak dengan Jimin.
"Hyung chim nak tanya sesuatu boleh?"
"Apa dia?"
"Semalam hyung pergi mana?"
"Buka urusan kau."Yoongi tengok telefon nya manakala Jimin sudah memancungkan bibir nya.
Tak suka dengan perangai si Yoongeh tu selamba bila ditanya mula lah nak jawab dengan kasar.
Dasar hati batu.
Jin yang dah selesai masak itu terus masuk kan nasi goreng kimchi nya tadi dalam mangkuk dan bawa ke meja makan.
"Korang berdua sembang apa ni?"tanya Jin yang mengambil tempat di sebelah Yoongi.
"Pasal Yoongi hyung lah semalam kan dia menghilang" Jimin terus makan apabila Jin sudah letak nasi goreng kimchi kat pinggan nya.
Jin menoleh kearah lelaki berkulit putih macam mayat tu.
"Haah kau semalam pergi mana? Puas si kuda dengan si biskut tu cari kau semalam tapi tak jumpa ii"
Yoongi menghela nafas nya.
"Aku pergi kat Han River semalam jangan risau aku okey je"Yoongi senyum sekilas dan dia bangun ditangan nya ada kunci kereta.
"Kau nak pergi mana? Kot ye pun nak pergi kerja makan lah dulu"
"Tak pe lah nanti aku makan kat cafe aku cau dulu"dia terus keluar dari rumah dan masuk kereta menuju ke tempat kerja nya.
Jimin tengok Jin begitu jugak Jin tengok Jimin.
"Apa tengok ii ada hutang"Jin menjeling kawannya itu dan terus makan.
"Hmm hyung hari ni chim nak---"
"Kau nak ambik mc lagi? Jangan mimpi nak ambik cuti kau masuk kerja hari ni tak ada bantahan full stop"
Jimin hanya mengeluh rancangan dia nak pergi enjoy pada hari tu gagal.
Sad in your life Park Jimin T_T
TBC⚘