-Chapter 3-

102 12 2
                                    


Yoongi yang focus drive itu tiba ii berhenti kerana dia terlihat satu susuk tubuh badan seorang perempuan yang berdiri tepi jalan.

Dia menghentikan kan keretanya ditepi jalan seterusnya dia keluar dari kereta dan menuju kearah perempuan itu.

"Cik kenapa berdiri kat sini"

Bagaikan slow emotion perempuan itu terus menoleh kearah Yoongi yang membelakangi nya.

"Eh awak rupanya"

"Yoorin awak buat apa kat sini? Dengan panas terik macam ni"

"Hmm ni hah kereta saya tiba ii berhenti dan tak boleh bergerak saya nak call kawan saya tapi bateri fon saya dah habis"kata Yoorin dengan mukanya masa tu merah mungkin disebabkan terkena cahaya matahari kot.

"Saya nak tengok kereta awak dulu kot ii ada benda yang rosak ke"

"Boleh ii awak tengok lah"dia berganjak ketepi bagi ruang untuk lelaki itu melihat keretanya.

Yoongi terus check enjin kereta Yoorin dalam beberapa minit dia terus membuka mulut....

"Bateri kereta awak dah habis sebab tu kereta awak ni tak boleh bergerak"kata Yoongi sempat dia mengelap peluh nya kat dahi.

Yoorin cuma meng'o'kan je.

"Hmm habis sekarang ni macam mana saya nak balik kalau kereta saya tak boleh bergerak"

Untuk seketika diorang berdua diam dan beberapa saat di Yoongi bersuara.

"Kalau macam tu apa kata saya hantar awak balik"cadang Yoongi.

Yoorin berfikir dan dia terus setuju dengan cadangan si Yoongi tadi.

Takkan dia nak tunggu kat situ pulak dah kalau keretanya tak boleh bergerak.

Yoorin mengikut langkah Yoongi yang menuju kearah kereta lelaki itu.

Diorang berdua terus masuk kereta dan Yoongi start drive.

"Hmm wait macam mana dengan kereta saya nanti?"soal Yoorin.

Yoongi senyum.

"Jangan risau pasal tu nanti saya suruh kawan saya uruskan okey"Yoongi pandang sekilas muka Yoorin sebelum dia focus memandu.

Yoorin hanya menangguk dan memandang kedepan melihat jalan raya.

JUNGKOOK POV

Aku tengah termenung kat meja sambil bertongkat dagu mengenang nasib yang ku alami pada hari ini.

"Haih~~"

Ni sudah masuk 10 kali aku mengeluh dan aku rasa macam tak berguna langsung adakah aku memang orang yang malang?

"Kook kau termenung apa tu?"

Aku menoleh ke sisi apabila merasa kan bahu aku disentuh.

Jung Hoseok masa tu kitorang still lagi kat cafe.

"Tak ada apa ii lah hyung...Kook just penat je"

"Jangan nak tipu hyung lah tengok muka kau ni mesti kau ada masalah..cite lah kat hyung"

Aku mengeluh apa salahnya kalau aku share sikit masalah aku kat Hoseok kan.

Dia kan kawan baik aku.

"Hyung sebenarnya...."

"Sebenarnya apa?"

"Sebenarnya......"

"Cakap lah"

"Sebenarnya......aku lupa nak beli tiket konsert BTS huaaaaaa!!!! Macam mana ni hyungggg"

[OG]  I Love U Teacher English || •FF MYG•Where stories live. Discover now