-Chapter 5-

84 12 3
                                    


Taehyung yang tengah sidai pakaian berhenti seketika tatkala dia melihat seorang perempuan lalu depan rumah.

"Heyyy adik manis!" sapanya sambil melambaikan tangan kepada perempuan itu.

Dia ingat perempuan tu akan melayannya tapi sangkaan dia meleset apabila perempuan tadi menjelingnya dengan jeliangan maut.

Perempuan tadi terus pergi manakala Taehyung sudah membuat muka sedih..

Sedih hidup dia tak pernah ada girlfriend😔...huhu

"Yah Kim Taehyung!"

"EH MAK KAU BONTOT AKU TERBAKAR--ish hyung ni kot ye pun bagilah salam dulu" dia menjeling kearah Yoongi yang tengah berdiri tak jauh darinya.

"HAHAHAHAHHAHA BONTOT KAU TERBAKAR?" terbongkok-bongkok si Yoongi gelak sambil memegang perutnya.

Taehyung pandang mr ponti meow meow tu dengan muka tak puas hati.

"Okey okey..kau nak aku bagi salam kan ehem, assalammualaikum~"

Taehyung menjeling kawannya itu tanpa membuang masa dia terus sambung kerjanya yang tergendala tadi.

Sidai pakaian lah...kekekeke.

"Tae semua orang kat rumah ni pergi mana? Asal kita berdua je dalam rumah ni?" soal Yoongi dia duduk kat bangku yang khas dihalaman rumah mereka.

"Jimin dan Jungkook check stok kita kat cafe tu, Jin hyung pulak katanya nak pergi lawat makam mendiang mak ayah dia" dia berkata sambil tangannya berkerja.

Yoongi cuma mengangguk.

"Eh hyung Tae ada benda nak bagitahu ni"

"Apa dia?"

"Dua hari lepas aku ada dengar ada satu tuisyen yang diadakan kat satu tempat"

"So.."

"Haih hyung, Tae rasa nak masuk tuisyen tu lah" Taehyung pout dia duduk disebelah Yoongi.

"Tuisyen apa tu?" soal Yoongi mata nya focus memandang dua ekor burung yang tengah dating kat atas pokok.

Ciss!

"Urm....tak silap Tae tu tuisyen bahasa english"

"English?" tiba ii otak dia fikir tentang ex nya,

Ya ex dia yang kahwin dengan mat salleh lima suku tu...🙄.

"Yelah hyung, takkan tuisyen bahasa Thai pulak"

Yoongi hanya mendiam kan diri dalam otak dia, dia tengah memikir kan sesuatu.

Tiba ii ada satu senyuman sini muncul kat bibirnya, Taehyung yang berada disebelah tidak perasan.

Huehehueuhe...

SKIP

|7:26 a.m|

"Aku tak ada kena mengena dalam hal kau...so jangan nak minta tolong kat aku" Hoseok ingin melangkah pergi tetapi terbantut pulak apabila satu tangan menghalangnya.

Hoseok memandang orang tu dengan geram kang tak pasal ii dia tumbuk anak teruna orang nanti.

"Please lah Hoseok kali ni je aku nak minta tolong kat kau...tolong aku pujuk adik kau tu" orang tu merayu kepadanya.

Hoseok berdecit dia bercekak pinggang.

"Listen here, kau dah buat salah kat adik aku so maknanya kau minta lah maaf kan dia apahal aku pulak yang kena terlibat sekali hah!" ambek kau tersembur air liur Hoseok terkena muka orang tu.

[OG]  I Love U Teacher English || •FF MYG•Where stories live. Discover now