Hari demi hari berlalu pergi. Siang dan malam ku , kini tiada lagi bezanya. Terkurung didalam kamar yang kelihatan indah ini menyekat aku dari melihat dunia luar. Hidup ku kini , bagaikan seorang banduan.
Faliq Arshad. Seorang lelaki yang terkadangnya cinta yang teramat. Namun terkadangnya pula kebencian yang menguasai jasadnya.
Tubuh ku dijadikan tempat melepaskan segala dendam , kebencian juga kemarahannya pada Megat Khalif.
Sedang aku merenung nasib diri ini , ketukan pintu bersama suara yang bernada lembut itu menghentikan lamunan ku.
(TokTok)
" Khalisya , Faliq datang ni ! "
Perlahan-lahan pintu itu dibuka dan terlihatlah susuk tubuh Faliq yang tinggi lampai itu. Bersama senyuman dan dulang yang berisi makanan Faliq mengatur langkahnya menghampiri aku yang sedang bertenggek di jendela itu
Diletaknya dulang itu diatas kabinet berhampiran ku dengan baik. Aku yang sudah tawar hati akan Faliq , langsung merenung ke luar jendela melihat panorama yang indah itu.
Perlahan-lahan tangannya yang kasar itu mengusap lembut rambut ku. Lalu ditundukkan wajahnya dan mencium dahi ku. Tangannya yang mengusap rambut ku itu kini memeluk jasadku yang seakan-akan tidak bernyawa.
Ditelingaku , dibisikkannya bernada romantik.
" Sayang , dah la tu. Jom kita makan ? Jangan buat Faliq macam ni."
Titisan demi titisan air matanya yang jatuh itu mengalir ke bahu ku. Mata ku yang masih tertumpu pada panorama itu hanya diam menyepi. Jujur , aku sudah lelah dengan semua ini.
Faliq yang masih menangis perlahan-lahan mengusap air matanya itu. Dengan perlahan , bisikan suaranya kembali kedengaran.
" Khalisya .. "
Lalu diacukan sebilah pisau itu tepat pada leher ku. Aku yang sudah seakan tiada semangat hidup masih diam membatu.
Faliq yang masih mengacukan pisau ke leherku itu dengan kasar menarik rambutku sekuat hatinya.
Sakit. Memang sakit. Tapi aku dah terbiasa.Ditarik rambut , dipukul , diacukan pisau.. Perkara itu , tidak lagi menakutkan. Malah menjadi kebiasaan. Sekali lagi aku mengendahkan tindakan Faliq sedang mata masih tertumpu ke arah panorama itu.
Melihat aku yang masih membatu , telah menaikkan amarah Faliq. Rambutku yang masih digenggamannya ditarik lagi hingga membuatkan aku berdiri. Pisau yang tadi ya diacukan pada leherku diturunkan.
Diatas lantai itu tubuh ku dihempas oleh Faliq. Dikaki katil aku bersandar diri.Kemarahannya yang sudah membuak-membuak itu jelas kelihatan.
Dulang yang berisi makanan dan minuman itu , perlahan-lahan diambil oleh Faliq lalu diletakkan diatas lantai. Dulang itu , benar-benar dihadapan ku.
Faliq bersama wajah yang bengis itu membongkokkan tubuhnya dan berlabuh diatas lantai itu. Dihadapan ku dia duduk bersila.
Perlahan-lahan pisau digenggamannya diletakkan diatas kabinet. Pinggan yang berisi nasi putih dicapai. Lalu menggunakan tangan kanannya Faliq menggaul kasar nasi diatas pinggan itu.
Aku yang bersandar pada kaki katil itu hanya melihat Faliq dengan pandangan kosong. Faliq yang telah menggaul nasi itu perlahan-lahan mengepalkan nasi itu dan digenggam kuat.
Sedang tangan kirinya menarik kasar rambutku hingga mendongak tangan kanannya dengan pantas menyumbatkan kepalan nasi digenggamannya tadi ke dalam mulutku.
YOU ARE READING
Ketentuan Tuhan
Romance[ COMPLETED STORY ] Terciptanya Kau Dan Aku atas izin Tuhan. Bersatunya Kita atas lakaran takdir. Segalanya , berlaku atas Ketentuan Tuhan. Dua jasad diikat menjadi satu. Bersama mereka menempuhi hari-hari bahagia. Bersama mereka menghadapi pahit ge...