يوم من عمرنا ( 1 )

40.3K 713 57
                                    

استنوا 🤚🏻🤚🏻
قبل ما تبدأ دوس ع النجمة ⭐️😂 ( من فضلك )
و بعد ما تخلص علق 🖌 ( اكتب حاجة حتى لو 💛 )
و شكرا للمتابعة 😋
استمتعوا 🤓🤓
———————————————————————

في بيت جميل في مكان أجمل .... أحد الأماكن الراقية ...

فيلا « يونس القادر » ..
الساعة : 9 صباحا .
يوم الثلاثاء ...

أمام فيلا يونس القادر

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.


أمام فيلا يونس القادر ..
نزل الشاب من السيارة و ....

صباح الخير يا عم دسوقي « قال هذا الشاب » ..

نظر دسوقي للشاب و قال « انت مين يا ابني » ...

ايه يا عم دسوقي مش انا جيت امبارح و قلتلي ان الآنسة ياسمين مش هنا فقلتلي اجي النهاردة ؟!!

معلش يا ابني العتب على النظر اصل انا لسة مفطرتش ..

مفيش مشكلة يا عم دسوقي ممكن اخش ؟؟

لا و النبي يا ابني شوية كدا لحسن العيلة بتفطر و ممنوع حد يجي أصلا في الوقت دا بس انا نسيت اقولك !!

ممنوع ؟!! طب ممكن اقعد معاك و لا دا ممنوع كمان ؟؟

لا يا ابني تنور هنا عادي انا مش قصدي بس هي دي قواعد القصر !!

قواعد ؟! ايه كلامك كدا محسسني انه قصر ملكي ؟!

** ابتسم له الحاج دسوقي و قال : يا ابني هي دي عيلة القادر و كبيرهم الله يرحمه يونس باشا حكايته ليها العجب .

احكي يا عم دسوقي انا ورايا ايه اديني مستني ..

دسوقي : اصل يونس باشا دا كان بيشتغل قبل عهد عبد الناصر سمسار و كان ايه معاه فلوس ياما و بعد ما قامت الثورة و بقينا جمهورية و جه عبد الناصر بقى قام يونس بيه فتح محل فاكهة و اشترى كام مركب كدا و شغلها في البحر و كانت الاشية معدن ....

الشاب : يا سلام و ايه العجب في القصة دي ؟؟

الحاج دسوقي : استنة يا ابني هو انا لسة كملت الفكرة مش في إنه غني أو أنه معاه فلوس الفكرة أنه خلف بسم الله مشاء الله اربع و ولاد اتنين رجالة ربنا يخليهم ابنه الكبير طيار و الصغير ظابط قد الدنيا و بنته الست ياسمين بتشتغل حاجة كدا مش فاهمها بتعمل لبس يعني ...

عائلة القادر ✅حيث تعيش القصص. اكتشف الآن