27|•Fakehope❗•|🙄

9.4K 565 32
                                    

Aku tengok padang yang ada kat depan surau. Tadi baru je lepas hujan. So, cuaca tak panas sangat. tunggu Hana dekat depan surau sambil perhatikan burung main lecak yang ada kat padang.

Boleh berjanggut tunggu Hana pergi jumpa dengan pustakawan form 4. Nak pulangkan apa benda ntah dia cakap. Biar diorang boleh guna tuk tahun depan. Ermm.

Rasa dah setengah jam jugak aku tunggu sini. Bayang pun tak nampak.

"Riyana...." Suara siapa pulak mintak kena lempang ni.. Time aku tengah macam ni lah kau buat suara menggoda kau. Eh sorry, aku tak cair pun.

"Ehhh, apa benda kau ni?" Aku buat muka meluat bila Aman dengan Hamim keluar dari surau bahagian lelaki. Sebab aku buat muka meluat sebab Hamim datang-datang je macam nak peluk aku.

Dia siap depa tangan lagi. Bila dia dah nak dekat, aku capai kasut aku, aku tunjuk kat dia.

"Kau dekat, aku sumbat kasut wangi aku kat mulut kau." Dia berhenti. Tahu takut. Suka suka nak peluk anak dara orang. Aku rotan karang.

"Hana mana? Bukan biasa korang ni berdua ke? Kat mana ada kau, kat situ ada Hana. Kata mana ada Hana, kat situ ada kau." Aman cari-cari kelibat Hana. Lepastu dia tengok aku balik.

"Kadang, aku bosan jugak asyik-asyik muka kau je aku nampak." Aku pandang Aman laju.

"What!? Seriouslah kau? Aku ngadu kat Hana." Aman jelirkan lidah.

"M'lady. Kau tak balik ke?" Hamim duduk sebelah aku. Nak kena dia ni. Meremang aku bila dia sebut perkataan M tu. Haish.

"Sekali lagi kau sebut perkataan tu aku campak kau kat tengah padang."

"Perkataan apa?" Dia tengok aku dengan buat muka pelik dia. Aku tengok Aman yang masih berdiri. Dia cuma jongketkan bahu dia

Dasar Aman. Dia tak nak layan pun kitorang. Buzy betul dia menunggu. Nyampah aku.

"Perkataan first tadi tuuuu."

"Apa dia? M'lady?" Dia ni nak sakat aku ni.. Aku tengok muka dia aku dah tahu.

Buku latihan Sejarah yang ada kat sebelah aku, aku amik, aku hempuk dia berkali kat dia. Rasakan.

"Aduh, ok Riya. Aku stop." aku stop pukul dia. Haaa, buat hal lagi.

"Nak sweet- sweet pun tak boleh."

"Tak boleh."

"Izwann." Aku terkaku bila Aman sebut nama dia. Wuish. Mana dia. Aku nak tengok. Tapiii, aku malu nak dongakkan muka.

Andddd, aku takut kantoi dengan Hamim. Dia tak tahu lagi sia. Aman dah tahu dah. So aku tak kisah sangatt.

"Aman, Hamim. Buat apa sini?" Nice. Tu memang dia. Aman tak tipuuu. TU SUARA DIA.

GWVEGEVE DBEHWGDVRHEHE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

GWVEGEVE DBEHWGDVRHEHE

"Tengah tunggu kawan. Kau nak ke mana?" Hamim pulak tegur. Aku tunduk jek weh. Dia tak nampak muka aku. Ok bagus.

Crushku, Ketua Pengawas! •Completed•✔Where stories live. Discover now