BAB 5

15K 137 0
                                    

High school Star.

Di belakang blok A kelihatan seorang gadis berambut hitam paras bahu sedang mencium bibir seorang lelaki.Siapa lagi kalau bukan musuh Alice sejak 3 hari lepas.Hellen!!

Flashback,

Alice berjalan ke cafeteria untuk membeli minuman.Tekaknya terasa haus selepas penat menjalankan tugasnya.

Tiba-tiba...

Splashhh...

"Oh god !"
Alice mengangkat wajahnya.

"Oppss,sorry tau.Sengaja!"Hellen tersenyum sinis lalu pergi.

Alice menyumpah seranah gadis bernama Hellen itu.Dasar bitch ! Babi! Anjing !

Author~hahahaha..

Aku tak cari pasal ngan dia.Dia sibuk nak buat musuh ngan aku ! Takpe2.Kau tengok apa jadi.Aku tumbuk kau satgi nanti dalam kelas.Gumam Alice.

Untung Alice sekelas dengan Hellen.Boleh lah Alice nak balas dendam satgi.

End flashback.

"Perempuan ni memang tak guna ! Baru masuk dh menyial dengan jantan !" Alice merakam aksi panas Hellen dengan menggunakan Iphonenya.

Sebaik sahaja lelaki itu ingin menyelak skirt Hellen.

Alice segera menyimpan rakaman itu dan menjerkah mereka.

"Hoiii!!" Alice mendekati mereka berdua tanpa gentar.Kalau gentar bukan Alice namanya.

Hellen kelihatan menyampah dengan kehadiran Alice.Manakala lelaki itu sudah kecut perut.Siapa saja yg tak kenal dengan Alice.Pengerusi Taekwondo dan PkP tu woii!
Kalau saja Alice melaporkan hal itu kepada guru disiplin.Sah kena buang sekolah.Tak sempat lapor lagi kemungkinan besar Alice sendiri yg membuangnya dari sekolah.

Lelaki itu cepat-cepat ingin membuka langkah untuk beredar dari situ.Namun ditegah oleh Alice.

"Kau jangan cuba-cuba nak lari kalau kau taknk patah tulang kaki kau!"

"Al..saya minta maaf,saya janji tak buat lagi.Tolong biarkan saya pergi "pinta lelaki itu.

"Aku boleh maafkan kau!Tapi untuk melepaskan kau begitu sahaja.Kau gila?Ini sekolah lah bangang bukan rumah untuk kau buat maksiat!"Alice menghamburkan kata2 itu dengan beriak biasa namun tegas.Cukup untuk membuat lelaki itu sedar.

"Hellen,Hazim,ikut aku ke bilik disiplin sekarang!"

Skip,

"Baru 3 hari duk sekolah ni,kamu dah berani ye buat perangai yang tak senonoh."marah Cikgu Rasyid kepada Hellen selaku guru disiplin.

Hellen hanya berpeluk tubuh dan selamba sahaja matanya dipandang ke tempat lain.

"Dan kamu pula Hazim! Yang kamu pergi gatal2 buat benda tak senonoh tu kenapa?Kamu tak malu ke??"

"Emm,maafkan saya Cikgu." Hazim menunduk kepala.Takut untuk menatap mata cikgu singa jantan itu.

"Hmm,kamu berdua digantung sekolah selama 3 minggu"

Hellen terbeliak matanya.

"No way!"Hellen meninggikan suara.

"Apa yang no way cik Hellen?"Alice yang dari tadi lagi diam membuka bicara nya.Alice tersenyum sinis.

"Aku tak nk dikenakan hukuman gantung sekolah ni"kata Hellen memandang wajah Alice.

"Huh,Dah buat salah tapi tak nk dikenakan hukuman.Gila apa minah ni? Dia ingat ni sekolah bapak dia punya kot cikgu."Sindir Alice.

"Maaf,tapi keputusan muktamad Hellen"sampuk cikgu Rasyid tegas.

"Tapi..."

"Takde tapi²,terima jelah hukuman tu,bukannya cg suh kau terjun bangunan pom"

"Erghhh,kau tunggu nasib kau Alice !" Hellen keluar dari bilik disiplin itu sambil menghentak2 kakinya.

'Biar patah kaki terus ' kata Alice didalam hati sambil matanya dijulingkan keatas.Sabar jela dengan perangai sial pompuan nih.

Aku Syok Kat Kau(18+)Where stories live. Discover now