Setelah pulang dari Pavillion,
Alice terus menuju ke bilik air nya.Dia membersihkan diri sebelum menunaikan solat Maghrib.Baju T-Shirt jenama Gucci disarungkan di badan.Dia mengenakan seluar pendek paras peha sahaja.
Seusai solat,dia menyimpan kain sejadah dan kain telekungnya.Dia mengambil handphone lalu duduk diatas katil.
Aplikasi Instagram dibukanya.
Perkara yang mula-mula terpampang di skrin handphone nya ialah gambar dia sedang kusyuk menghadap laptop dengan Ed yang membuat jari piece.✌Wth!!!!!
Mata Alice terbuntang.
"Apahal doe mamat ni tangkap gambar curi-curi??Arrr stress aku!!Dahlah dia letak kat ig!! pastu caption tak syabar nak khawin ?! Aduh,bercinta dengan dia pom tak,tiba-tiba dia buat caption camni.Huwarghhh!!! Tunggu kau esok Ed,aku lunyai-lunyai kepala kau esok!!" gerutu Alice.Dia tak boleh tahan lagi dengan mamat annoying ni! Ada ke patut buat caption camtu? Apa yang orang lain akan fikir nanti?Haihh..
Skip,
Di sekolah,
Alice yang memasuki kelas terus berasa dirinya diperhatikan.
'Dah apahal diorang semua ni?' soal Alice didalam hati.
Pelik!
Alice berjalan melintasi meja Edrian ketika menuju ke tempat duduknya.Sempat dia menghadihkan jelingan maut buat lelaki kacak itu.
Alice duduk di tempatnya.Kawan-kawannya segera memandangnya dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.
"Weh,kau couple dengan Ed ke?Riuh satu sekolah tau tentang Ed update gambar kau dengan dia kat Ig.Caption dia bukan main lagi!"kata Nadya bersungguh-sungguh.
Kawannya yang lain hanya mengangguk mengiyakan kata-kata Tengku Nadya yang peloless itu!Hihi.
"Ohh,patutlah diorang pandang aku macam nak telan.Rupanya sebab ni!Girls,for your information aku tak couple pom dengan mamat putus wayar tu.Dia tu yang bangang tahap PHD pergi buat caption camtu.Dahlah tangkap gambar curi-curi!"jelas Alice lalu mengerling sekilas kearah Ed.
Ed membuat flying kiss untuknya.Mata Alice terbuntang.'Ya Allah!Rosak mata aku!'
Skip,
Alice pov,
Waktu rehat,
Di belakang bangunan sekolah.
Aku merentap kasar tangan Ed.Tubuhnya aku tolak ke dinding.Dah macam gengster lagak aku! Cehh..boleh dah ni jadi ketua mafia hahaha!
Aku mengetuk kepalanya berulang-kali sampai hati aku puas.Fuhh! Puas dah!
"Pahal kau ni Reanne?"Soalnya keliru.Kepalanya dia gosok.
Aku membuntang mata lalu merenungnya tajam.Aku tak suka dia panggil aku Reanne! I don't know why.Maybe sebab kedengaran pelik.Yelah,dia sorang je yang panggil aku Reanne!
"Ok² Al!"Dia yang memahami maksud pandangan aku itu terus menukar nama panggilan ku.
"Kau nak apa Al? Kenapa kau ketuk kepala aku?Sakit tau tak?!"soalnya lagi.
"You serve it! By the way,aku nak kau delete gambar kita"kataku lalu membelakanginya.
"Yang mana satu?Aku ada banyak gambar kita tau.Gambar kau sensorang pom ada."katanya selamba.
Whatttttt???? Aku memusingkan badanku menghadapnya.
"Delete semuanya!"arahku.
"No way girl! Gambar tu aku nak jadikan kenangan lah!"
"Kenangan apa ? Kenangan buruk and pahit? Diantara kita takde kenangan yang indah! Tapi kenapa kau still nak simpan?"
Tanyaku dengan nada keras sedikit."Ada aku kisah?biarlah aku! Bukan memori phone kau pom!"
Allahu!kenapa dia ni?Haihh kalau bercakap ngan dia memang buang masa! Dia takkan faham! Dan dia takkan buat apa aku suruh!
Aku mengeluh perlahan.Tiba-tiba kepalaku rasa pening.Pandanganku menjadi samar-samar.Berpinar-pinar!
"Ed!"panggilku lemah.
"Tolong delete gambar kita dekat ig please.Kalau taknak delete pom takpe at least buang caption tu."kataku perlahan lalu terbaring lemah.
Ed mendekatiku.Dia kelihatan panik.
"Alice?Reanne wake up!" Aku dapat dengar suaranya sayup-sayup di telingaku sebelum aku betul-betul pengsan.
Vote please!!saya dahagakan vote dari readers supaya saya bersemangat untuk sambung next chapter😂
YOU ARE READING
Aku Syok Kat Kau(18+)
RandomTengku Alice Edreanne~gadis cantik berperwatakan kasar dan dingin.Tapi dalam hati ada taman bunga . Tengku Izz Edrian~lelaki kacak yang menyukai Alice dalam diam.Suka menyakitkan hati Alice kerana dengan itu sahaja Alice akan memberi perhatian terha...