BAB 4

16K 162 0
                                    

Di rumah banglo 3 tingkat milik keluarga Tengku Alice,

Tengku Ed mengejar langkah Tengku Alice yang sedang menaiki tangga.

"Heii Reanne..wait"pinta tengku Ed.

"Please stop call me Reanne ! Panggil aku Al!" kata Tengku Alice sambil berhenti di atas tangga dan berpeluk tubuh.Dia memandang kearah Tengku Ed yang berada dibelakangnya.

"Ok"bls Ed

"Nak apa?"

"Nak kau!"seloroh Ed

"Joke??"Tengku Alice meng-role kan eyes nya.."Aku tkde masa nk layan joke bodoh kau ni !"
Tengku Alice terus meninggalkan Tengku Ed.

"Hei Reanne.. i'm sorry, actually aku nk minta kau ajar aku Addmath..Pleaseeeeeeeeee" sebenarnya Tengku Ed dh teror addmath ...saja dia je nk rapat2 dgn tengku Alice mcm dulu sekaligus korek rahsia tengku alice ,yelah dia pom nk tahu kenapa sikap Tengku Alice ni berubah sgt..

"Suruh jelah geng kau ajar " balas Tengku Alice menuju ke ruang main game di tingkat 2..

'Daripada aku suh diorg baik aku blajar sndiri well aku lagi pandai dari diorglah..ahakkk alamak ter Riak....astagfirullah ...hihi' ngomel Tengku Ed dlm hati.

"Diorg bz lah "jawab Tengku Ed

"Aku pom bz.."

"Kau bz buat apa?"soal Tengku Ed.

"Main game"bls Tengku Alice lalu mengambil alat kawalan game itu.

"Ciss,tk berfaedah langsung !" kutuk Tengku Ed perlahan.

"Apa kau ckp?"soal tengku Alice membuntang mata memandang Tengku Ed.

"Err tkde apa2,ermm apa kata kita lawan??klu aku menang ..kau ajar aku addmath sebulan"

"Wadefakk,lamanya"

"Takut kalah ke cik adik?"sinis tengku Ed.

"Hello !! aku selalu menang ok"

"Ok..sahutlah cabaran aku klu gitu.."terjongket sebelah kening tengku Ed.

"Fine !"

Tengku Ed tersenyum sinis.'we'll see sape yg akan menang'

Skip,

"Aku win "Tengku Ed tersenyum kemenangan.

"Tchhhh,berlagak !"sindir tengku Alice memalingkan mukanya kearah tempat lain.

"So..kau kena ajar aku addmath..no objection okey?!.."

"Fine"tengku Alice merengus geram lalu beredar dari situ dan menuju bilik nya..

Tengku Ed membuntuti langkah Tengku Alice.
Tengku Alice terkejut memandang langkah tengku Ed yg mula menyamainya.

"kau nk gi mana ni?"soal tengku alice.

"Ikut kau ?!"

"Aaa tkde2,aku nk masuk bilik aku ni,kau tkyah ngade nk ikut"Tengku Alice menolak-nolak badan tengku Ed.

"Tapi..aku nk kau ajar aku niiiiiii..."Tengku Ed membuat muka comel..

"Haihh nasiblah cousin,klu tk... aku dh lama humban kau dlm longkang dpn skolah"

"Esyy kejamnya"

"Huhh tkyah drama sgtlah,nk aku ajar kt mana ni? buat kt bilik aku atau library dlm rumah ni?"

"Erm..klu dlm bilik jdi benda lain pulak kannnnnn"Tengku Ed tersenyum meleret,saja ingin mengusik tengku Alice. Mata tengku Alice membuntang .

"Kita buat kt library !"tengku Alice segera mengabaikan tengku Ed dan menuju ke library di sebelah biliknya..'takut aku siottt' gelabah tengku Alice didalam hati.

Aku Syok Kat Kau(18+)Where stories live. Discover now