MZSP | 19

19.9K 484 8
                                    


Don't settle for someone who has zero regard for your feelings or wants just because you've been together a long time

🌸🌸🌸🌸

               Mikayla yang berada di balkoni bilik Zayyan itu duduk sambil melihat kawasan persekitaran mansion ini.

"Buat rumah dekat tempat tak ada jiran. Dengan kawasannya macam hutan ada gaung ni seram juga kalau tengok. Bosannya lah life dia orang ni." Omel Mikayla sendirian.

Benar kawasan mansion itu tidak mempunyai rumah lain selain mansion itu. Apabila melihat dari bilik ini jelas penampakan gaung yang dalam dengan kawasan hutan tebalnya lagi.Siapa yang melihat pasti akan takut.

Mikayla yang sedang duduk itu memandang langit pula.

"Haih sampai bilalah aku nak bergelumang dalam dosa lagi macam ni." keluh Mikayla.

"Kalau aku minta Yan kahwin dengan aku, dia nak ke? Lagi diugutnya aku adalah." Mikayla mengeluh berat mengenangkan nasibnya yang malang itu.

"Kenapa aku tak perasan pun yang ayah kaki judi. Mungkin ayah berjudi tapi tidak minum arak. Sebab itulah kalau ayah balik kerja dia macam biasa je. Cuma kadang-kadang mood dia sedih kadang-kadang gembira sampai ke telinga. Bila ditanya kenapa ayah mengelak pula daripada ditanya." kata Mikayla perlahan.

"Patutnya aku perasan dari awal lagi. Kalau tidak aku boleh bantu ayah selesaikan hutang dia. Jadi tak adalah aku sampai dijual kepada lelaki itu" sambungnya lalu menangis.

Teresak-esak Mikayla menangis di balkoni itu.

"Sampai hati ayah! Ayah dah tak sayang aku ke! Dia tak sayang dekat aku ke! Kalau tak sayang kenapa ambil aku dari rumah tok wan tahun lepas." ujar Mikayla sambil menangis itu sambil memukul-mukul kepalanya.

"Kau nak nangis lagi ke atau nak aku campak kau ke bawah?" suara itu bertanya sambil melihat Mikayla yang menangis memukul-mukul kepalanya itu.

'Tak sakitkah dia?' getus Zayyan dalam hati.

Perbuatan Mikayla yang sedang memukul kepalanya itu terhenti. Lalu mengangkat muka memandang gerangan yang menegurnya itu.

Merah menyala mukanya akibat menangis tadi.

"Awak nak apa! Pergilah saya nak bersendirian sekarang ni!" jerit Mikayla . Saat ini emosinya sangat terganggu sehinggakan dia tidak perasan yang dia telah meninggikan suara kepada Zayyan.

Zayyan tersenyum sinis.

"Kau nak suruh aku keluar? Kau dah lupa ke yang kau tu menumpang je dekat sini?" Soal Zayyan yang sengaja membuatkan emosi Mikayla itu terganggu.

"Saya pun kalau boleh taknak pun lah menumpang dekat sini. Awak yang bawa saya ke sini." kata Mikayla dalam tangisannya lagi.

"Jadi kau nak keluar daripada rumah ni?" Soal Zayyan membuatkan Mikayla laju mengangguk.

"Tolong saya nak keluar dari sini. Saya nak balik" rayu Mikayla lalu menyambung tangisannya.

"Dalam mimpi Mikayla" kata Zayyan lalu tersenyum sinis.

Mr. Zayyan Saya Punya!! [ON GOING]Where stories live. Discover now