Korea
Seoul, 2019
KST 12:20Aku sedang menyiapkan sarapan didapur. Tanganku masih ligat menyiapkan roti bakar yang disalut dengan mentega dan gula. Kebiasaan inilah yang aku selalu makan dengan jaehyun. Kami tak dapat makan semewah yang lain.
Nasib baik, jaehyun tak banyak meragam soal makanan. Ada sesetengah budak, dia akan meragam kalau makan makanan yang sama. Tapi jaehyun tidak, dia lebih mengerti tentang aku.
Walaupun jaehyun berusia 5 tahun. Tetapi dia sudah cukup memahami apa yang aku lalui. Fikiranya juga matang, jaehyun tak sama dengan anak anak yang lain. Dia lebih cergas berbanding yang lain.
"Jaehyun-ah!"
panggilku. Tetapi tiada sahutan. Setelah menyiapkan sarapan aku menuju ke bilik tidur. Ternyata jaehyun masih lagi berselubung dalam selimut tebal itu. Aku sempat terkekeh melihatnya."Jaehyun sayang! bangun."
kejutku. Anak itu masih lagi tak mahu bangun. Haish, susah betul nak kejutkan dia kalau waktu pagi ni."Jaehyun, wake up sayang!"
Panggilku lagi sambil menarik selimut tebal itu. Dan mencuit-cuit pipinya yang tembam dan gebu."Eungh.. mama!"
"Ye, sayang!.."
Matanya dibuka sebelah mata lalu tersenyum menatapku. Aku turut membalas senyumanya."Morning ma.."
"Morning too baby! bangun cepat.. Mandi then sarapan." Ujarku. Jaehyun menganggukan kepalanya sambil mata tertutup. Dia berjalan ke arah pintu bilik mandi. Kepalanya nyaris nak terlanggar dinding. Nasib baik aku sempat menariknya. Maklum le.. dia punya mengantuk tu lain macam.
;
"Mama!"
Teriak jaehyun. Aku menoleh ke arahnya lalu menatap tubuh jaehyun yang kurus itu masih belum mengenakan apa apa pakaian."Jaehyun.. kenapa tak pakai baju lagi!"
"Baju ni ke? yang jae kene pakai mama?!"
Aku melihat ke arah baju yang dipegang olehnya."Iya sayang.. baju tu!"
Jelasku."Tapi.. kenapa cantik! kita nak pergi mana mama?"
"Kita nak pergi majlis perkahwinan ajusshi jimin."
"Eh, apa tu?"
Aku menepuk kepalaku. Haish, biasalah budak baru berusia 5 tahun. Mana tahu apa itu kahwin."Kita nak pergi, rumah ajussi jimin."
Kataku."Wah, yeah! dapat pergi rumah ajusshi jimin." Katanya sambil terlompat-lompat. Aku menghampirinya.
"Meh, mama pakaikan baju."
Aku menyarungkan kemeja berwarna putih itu berserta dengan seluar slack berwarna hitam. Sebenarnya aku tak mampu pun nak beli baju semahal ni. Tapi jimin yang belikan untuk jaehyun. Katanya nak suruh jaehyun pakai waktu dia kahwin nanti."Wah, jaehyun nampak hensemlah ma!" katanya dengan senyumanya. Aku hanya terkekeh melihatnya. Aku mengambil bedak lalu disapukan pada wajahnya yanh tampan itu.
"Jaehyun, anak mama memang hensem." anak itu hanya tersenyum lalu aku menyikat rambutnya supaya menjadi sedikit rapi.
"Okey, jom kita sarapan. Lepas tu dah nak gerak pergi rumah ajusshi jimin."
"Ayeyeye captain!"
Aku tersenyum lalu dia terus menyambar roti bakar itu."Baik-baik ye! nanti kotor baju."
"Baik, mama!"
"Goodboy!"
;
Aku dan jaehyun kini sedang menunggu kedatangan teksi. Aku tak ada kereta, setakat gaji aku yang berapa je tak mampu nak beli sebijik kereta. Tapi aku tak kisah tentang tu sangat.
YOU ARE READING
[𝐂] 𝐖𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐁𝐞𝐚𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓
FanfictionTaekook Present 🥀 Cast🥀 -Jeon Jungkook -Kim Taehyung Other Cast 🥀 -Coming soon Synopsis 🥀 -taehyung dan jungkook ialah pasangan kekasih. Keduanya saling mencintai antara Satu sama lain. Taehyung menginginkan sesebuah hubungan yang serious. seper...