25. Psycho

800 62 10
                                    

"Jaehyun.."
Seungwoo memandang tepat pada jungkook yang berada disamping taehyung dengan jelingan mautnya.

Jungkook tidak faham. Kenapa seungwoo memandangnya macam tu. Apatah lagi saat tahu jaehyun putra kesayangan taehyung adalah anak kepada seungwoo.

Sebenarnya apa yang terjadi antara seungwoo dan taehyung. Mereka pernah bernikah lalu bercerai atau sebaliknya.

"Jungkook.. awak pulanglah. Dah lewat." ujar taehyung lalu jungkook mengangguk dan berjalan menaiki kereta. Saat kereta mewah itu pergi, taehyung membawa jaehyun masuk ke dalam rumah.

Grep!

"Taehyung.." panggil seungwoo. Membuatkan taehyung menolek ke arahnya.

"Apa hubungan awak dengan jungkook."

"Kenapa awak tanya." ujar taehyung yang aneh dengan sikap seungwoo.

"Sebab saya nampak awak denganya bercium." Itu tidak membuatkan taehyung berasa terkejut kerana dia memang akan kembali dengan jungkook seperti dahulu.

"Saya dan jungkook akan kembali seperti dahulu."

"Kembali seperti dahulu?"

"Iya." lalu taehyung membawa anaknya masuk ke dalam. Saat keduanya sudah tiba didalam
bilik. Taehyung menidurkan jaehyun tetapi tiba tiba sahaja jaehyun mengenggam tangan taehyung.

"Papa seungwoo mana mama.."

"Sayang.. seungwoo bukan papa jaehyun nak!"

"Tidak! mama tipu! papa seungwoo ayah kandung jaehyun." Anak itu menengkingnya membuatkan taehyung terkejut melihat sikap anaknya.

"Jaehyun.. dia bukan ayah kandung jaehyun. Ayah kandung jaehyun ialah jun—" taehyung menghentikan kata katanya saat anaknya itu bangkit ingin mencelah sambil menangis.

"TIDAK! Papa seungwoo ayah kandung jaehyun. Jaehyun tahu mama tipu! hiks.. Jaehyun bencikan mama!"

Jaehyun belari keluar dari bilik lalu menghamburkan pelukan pada seungwoo. Saat mendengar tangisan jaehyun membuatkan orang lain turut terbangun.

"Kenapa ni." ujar Encik Han.

"Jaehyun nak tidur dengan papa seungwoo." Ujar jaehyun membuatkan yang lain terkejut begitu juga dengan Han so hee.

"Kenapa dia cakap seungwoo papa?"

"Sudah..sudah." saat yang lain tertanya. Lelaki yang menjadi ketua keluarga itu pun menjelaskanya.

"Mungkin sebab jaehyun takde ayah. Dia menganggap seungwoo sebagai ayah kandungnya. Tidak mengapakan taehyung?!"

Taehyung terdiam.

"Jaehyun.. tidur dengan mama nae." ujar taehyung dengan lembut. Saat anaknya itu tidak lagi mahu menyambut huluran sang ibu.

"Tak nak.. jaehyun nak tidur dengan papa seungwoo." Ujar jaehyun. Taehyung mengeluh dan berasa malu dengan keluarga han. Tidak biasanya anakya ini bersikap seperti ini.

"Jaehyun tidur dengan mama. Tapi papa pun akan tidur dengan jaehyun ye!" ujar seungwoo. Wanita han itu terkejut lalu tersenyum menarik so hee jauh dari mereka.

"Eh, apa ibu ni."

"So hee.. ibu rasakan, abang kamu seperti jatuh cinta dengan seseorang" ujar wanita han itu.

"Apa maksud ibu?"

"Kamu nampakkan kalau seungwoo lagi tadi asyik pandang taehyung je. Ibu rasa abang kamu memang dah suka dengan taehyung. Ibu tak kisah kalau taehyung jadi menantu ibu."

"Apa ibu ni. Suka hati je nak kenen-kenenkan abang dengan pekerja ayah."

"Apa salahnya. Taehyung tu budak yang berbudi bahasa. Sopan santun pulak tu. Rajin tak macam kau pemalas." Ujar sang ibu sambil mengherdik-herdik so hee.

"Ish, ibu ni. Tak support anak langsunglah."












Saat semuanya bersurai kembali ke bilik tidur masing-masing. Taehyung berasa tidak selesa kerana anak seungwoo dalam biliknya. Gara gara permintaan anaknya yang ingin tidur satu katil dengan seungwoo.

"Jaehyun anak yang baik ye.. tidur ye nak!" pujuk seungwoo.

"Tak nak. hyunie nak tidur dengan papa dan mama. Hyunie nak ada papa sama macam orang lain. Hyunie nak papa tidur kat sini dengan mama sekali." Ucap jaehyun membuatkan seungwoo tersenyum lebar. Taehyung berasa tidak selesa dengan semua ini. Dia ingin segera memberitahu jungkook dan jaehyun bahawa mereka adalah anak beranak. Taehyung tidak mahu menyembunyikan hal ini. Jungkook perlu tahu jaehyun adalah anak kandungnya.

"Baiklah.. hyunie tidur ye sayang. Papa tak akan kemana-mana." Akhirnya jaehyun pun terlena dengan tidurnya. Taehyung sampai sekarang masih belum melelapkan mata hanya sekadar membaringkan tubuhnya tanpa menghadap jaehyun.

Tak lama selepas itu. Taehyung merasakan sebuah tangan yang terulur pada perutnya.

Dengan cepat taehyung menolak lalu bangun. Menatap ke arah seungwoo yang cuba memeluknya.

"Apa yang awak buat ni seungwoo."

"Peluk je tae.. tak ada apa apa pun saya buat."

"Peluk. Awak kene ingin kita tak boleh buat macam ni kalau bukan berkahwin."

"Kalau macam tu kita kahwin taehyung."

"Apa awak ni."

"Kenapa awak tak nak kahwin dengan saya ke taehyung."

"Jangan jadi gila. Saya tak sukakan awak seungwoo. Saya akan kembali dengan jungkook."

"Awak ingat jaehyun akan izinkan." Tangan taehyung ditarik kuat membuatkan namja cantik itu meronta-ronta didalam pelukan seungwoo yang besar itu.

"Lepas seug-umpht!"
mulut taehyung ditutup dengan tangan besar itu. Seungwoo memeluk erat tubuh taehyung. Menciumi area leher taehyung.

"Kenapa susah sangat kau nak pandang aku Kim Taehyung." ucap seungwoo setengah berbisik pada telinga taehyung. Tidak ingin mengejutkan jaehyun yang terlena tidur itu.

"Kau tak bagi aku peluang langsung untuk dapatkan kau. Seolah aku dah kalah dari Jeon Jungkook tu."

"Atau sebab kau namja materialitsik. huh. Pandang pada duit dan harta. Aku tahu jungkook tu ada duit. Ada kereta mewah dan aku tak ada semua tu betul? Jadi dengan senang kau terima dia."

"Habis aku!"

"Umpht..eungh!" Taehyung memukul-mukul bahu seungwoo.

"Kau tak bagi aku peluang langsung untuk dapatkan kau." Taehyung mengeleng-gelengkan kepalanya.

"Putus dengan jungkook atau kau nak tengok anak kau terluka." Ucap seungwoo dengan nada psiko. Taehyung membeliakkan biji matanya.

"Aku cintakan kau taehyung.. cuma cintai aku dan jadi milik aku. Kau akan selamat." Seungwoo membaringkan taehyung disebelah jaehyun.

"Shh..shh.. senyap sayang!" Seungwoo mengecup dahi taehyung lalu memeluk erat perut taehyung. Mengesekkan wajahnya pada ceruk leher taehyung.

"Selamat malam pengantinku."
Dalam diam taehyung menangis sambil memanggil nama jungkook. Tak menyangka bahawa seungwoo psiko dengn dirinya.









Tbc.
Seungwoo psiko..

[𝐂] 𝐖𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐁𝐞𝐚𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now