Usia perkahwinan mereka kini sudah masuk 3 bulan. Jungkook semakin sibuk dengan perkerjaanya. Bahkan kadang-kadang taehyung tak pernah nampak jungkook ada dekat rumah.
Manakala Jaehyun sibuk dengan sekolahnya. Taehyung hanya melakukan perkerjaan dirumah sahaja.
Tapi jangan lupa juga bahawa dirumah mereka ada juga ibu mentuanya itu. Memandangkan ibu mentuanya itu adalah ibu tunggal maka dia akan tinggal bersama anak dan menantu juga cucunya.
Setiap kali bangun tidur, jungkook memang tak ada disampingnya. Taehyung tak pernah fikir apa apa pun. Cuma dia ingin suaminya berada dekat dengannya.
"Taehyung.." suara ibu mentuanya yang menyambutnya.
"Tae ke apa pucat je muka ni."
"Hah..?"
"Iya, muka kamu pucat nak."
"Takdelah, biasalah tae penat sikit."
"Janganlah buat kerja sangat taehyung. Kamu jangan memenatkan diri kamu." ujar sang ibu mentua.
"Takde apalah mama.. tae okay je.. Jungkook dah pergi kerja ke?"
"Iya, dia dah pergi kerja."
"Mian, entah kenapa tae bangun lambat pula harini."
"Takpe, rehatlah.."
"Mama okay ke." Jaehyun yang baru turun itu terlejut melihat wajah sang ibu yang begitu pucat.
"Mama okay je sayang.. mari mama hantarkan hyunie pergi sekolah." Taehyung mengambil beg sekolah jaehyun.
"Baik-baik taehyung.."
"Baiklah maa.."
"Hyunie pergi sekolah dulu nenek."
"Iya, sayang hati-hati."
Taehyung berjalan menaiki kereta itu. Mereka berdua dibawa oleh driver keluarga Jeon. Encik Choi.
Saat tiba disekolah jaehyun menghantar anaknya itu sampai masuk ke dalam kelas.
"Belajar elok ye hyunie.."
"Baiklah mama." jaehyun melambaikan tangan ke arah taehyung. Saat taehyung ingin berjalan ke dalam kereta tiba tiba sahaja dia merasakan kepalanha begitu pening. Tapi saat itu dia tidak jatuh kerana encik choi membantunya.
"Tuan Taehyung okay ke."
"Iya, saya okay je."
"Mari saya hantar tuan pulang ke rumah."
"Iya."
Jungkook sibuk dengan kerta kerja yang ada diatas mejanya. Tak lama selepas itu jimin berjalan masuk ke dalam ruangan jungkook.
Jimin mengelengkan kepalanya dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah jungkook tu.
"Kook, jom lunch."
"Kau jelah yang pergi jim.. aku banyak kerja lagi ni."
"Aduh, kalau ye pun makanlah dulu. Lepastu sambunglah balik buat kerja."
"Tak boleh, nanti lepas kerja ni siap aku ada meeting."
"Haish, sibuknya pengantin baru ni. Takpelah, aku beli makanan kita makan kat sini. Nanti isteri kau marah aku sebab tak jaga kau." Jimin berjalan keluar dari ruangan jungkook untuk membeli makanan.
YOU ARE READING
[𝐂] 𝐖𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐁𝐞𝐚𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓
FanfictionTaekook Present 🥀 Cast🥀 -Jeon Jungkook -Kim Taehyung Other Cast 🥀 -Coming soon Synopsis 🥀 -taehyung dan jungkook ialah pasangan kekasih. Keduanya saling mencintai antara Satu sama lain. Taehyung menginginkan sesebuah hubungan yang serious. seper...