1: You Leave Me

2K 66 5
                                    

17:45 KST
Korea
Busan.

Jeongguk dan taehyung keduanya telah bersama menjadi pasangan kekasih. Taehyung merasakan bahawa hubungan dengan jeongguk terlalu intim.

Keduanya mencintai antara satu sama lain. Baik jeongguk mahupun taehyung keduanya tidak pernah meragukan cinta mereka. Keduanya terlihat sangat baik baik sahaja.

Cuma hubungan sedikit terhalang oleh kerana ibu bapa jeongguk yang tidak menerima taehyung sebagai seseorang yang special dihati jeongguk. Tahu mengetahui itu,dia tahu bahawa ibu jungkook tidak menyukainya.

Wanita bermarga jeon itu pernah mengatakan bahawa dia tidak pantas bersanding diatas pelamin bersama jeongguk. Tetapi, jeongguk lebih memilih untuk mengendahkan kata kata ibunya.

Jeongguk tak banyak melawan kata kata ibunya. Cuma jeongguk membuatkan sahaja wanita itu dengan Angan-angan kosongnya yang menginginkan putranya bernikah dengan wanita yang berkerjaya sama taraf dengan keluarga jeon.

"Gukie!"
Gumam namja manis itu. Jeongguk sang kekasih menoleh kearah taehyung. Posisi mereka saat ini. Sedang terbaring diatas katil. Dimana taehyung meletakkan kepalanya didada bidang jeongguk.

"Iya..sayang"
Jawab jeongguk yang kini sedang memainkan rambut taehyung.

"Jangan tinggalkan tae.."
Jeongguk terdiam. Entah kenapa taehyung merasakan bahawa malam ini adalah malam terakhirnya bersama jeongguk.

"Tidak, sayang!"
Itulah yang selalu dikatakan oleh jeongguk. Setiap Kali taehyung mengatakan hal-hal seperti ini. Jeongguk akan sering mengatakan tidak.

Bukan kerana taehyung tidak percaya kepada jeongguk dan bukanlah dia meragukan cinta jungkook. Bahkan ia merasakan kasih sayang jungkook yang terlalu cukup untuknya.


Jeongguk bangkit lalu mempereratkan lagi genggamanya pada pergelangan tangan taehyung lalu menatap wajah taehyung sang kekasih dengan sepenuhnya.




"Jangan pernah meragukan cintaku.. taehyung, percayalah bahawa aku disini tetap mencintaimu.. Dan berhenti berkata Hal itu lagi." Ucap jeongguk. Dan Hal itu membuatkan taehyung mempercayai jeongguk sepenuhnya.
















.

Korea, Busan
22:45 KST

Taehyung terbangun entah mengapa seakan ada sesuatu yang menyuruhn untuk bangun dengan segara. Taehyung meraba sisinya, ternyatanya dia tidak menemukan jeongguk sang kekasih disana.

Taehyung bingung. Kemanakah? Kekasihnya pergi.

Taehyung keluar Dari bilik lalu menghampiri ke ruangan dapur. Ternyatanya, disana juga tiada jeongguk. Pelbagai pertanyaan yang bermain di minda taehyung.

"Gukie-ah"

Nama itu dipanggil, tetapi tuan empunya badan tetap tidak kunjung datang juga. Apa yang dah terjadi, Tak mungkinlah jeongguk keluar tanpa memberitahu apa apa kepadanya.

"Jeongguk-ah.."

Mata taehyung tertumpu pada sehelai kertas yang kini berada did ruang tamu. Ternyata itu sebuah Surat. Taehyung mencapai kertas putih itu lalu membacanya.

To: My TaeTae

From: Jeon Jeongguk

Taehyung-ah.. mianhae, maaf kalau lepas in aku Tak bersama kau. Maafkan aku.. tolong jaga diri baik-baik. Jaga makan Dan juga minummu sayang..

Disaat kau membacanya Surat ini.. mungkin aku sudah tidak ada bersamamu.. maafkan aku sekali lagi.

Aku disini tidak dapat bersama dengan kau. Mungkin garis takdir hidup kita sampai disini sahaja. Mianhae.. sayang.

Selama kita kenal, aku jeon Jeongguk bahagia bersamamu sayang.. tetapi kita mungkin tidak dapat bersama selamanya. Carilah penggantiku..

Bahkan carilah lelaki yang lebih baik dariku. Aku tidak pantas berada disisimu. Dan lepas ini, jangan pernah mencariku lagi taehyung-ah..  Dan aku berharap lepas ini kita Tak akan bertemu lagi.. Dan itu Tak Akan pernah berlaku.

Aku berharap, jika kita bertemu lagi.. kau sudah bersama lelaki yang pantas bersamamu. Yang bahkan jauh mencintaimu... Dariku.

Aku Tak mampu nak ungkapkan apa apa. Tetapi berbahagialah tanpaku.


Maafkan aku taehyung..











Tes..tes..

Air mata taehyung menitis dipermukaan kertas itu. Dia Tak mampu untuk membendung air matanya.  Sungguh dia tidak mampu untuk menahan segalanya.

Iya.. jeon Jeongguk yang dia cintai.. kini pergi tinggalkanya..

"Hiks..hiks.."
Akhirnya tangisan taehyung pecah. Namja manis itu jatuh terduduk dipermukaan lantai konkrit itu. Mengapa takdir memainkan perasaanya. Bahkan kata kata jeongguk semalam masih segar dikepalanya.

"Wae?! Jeongguk-ah waeyo!!!"
Taehyung meraung-raung. Tidak! Dia perlukan penjelasan daripada jeongguk mengapa lelaki itu pergi meninggal tanpa sebab. Apasalahnya. Bahkan selama in mereka bahagia. Walaupun sudah berkali-kali ditentang oleh keluarga mereka.

Mengapa jeongguk mempermainkan perasaanya seperti ini.












Tbc.

Sengaja nak bagi korang ada sifat inkuiri tentang cerita ini. Hahahaha, curious kan? Apa yang terjadi selepas ini..

[𝐂] 𝐖𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐁𝐞𝐚𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now