Sampai sahaja aku di rumah mandian. Aku mencari keberadaan jihyo dengan jaehyun. Mata aku teralih pada jaehyun yang sedang makan sambil bersantai dengan jihyo.
"Jihyo-noona!"
Aku berjalan menghampirinya. Jaehyun yang nampak aku itu terus berubah belari sambil memeluk aku dengan erat."Mama!!"
Teriaknya yang kini mendakap tubuh aku. Aku tersenyum begitu juga dengan jihyo."Dah dapat kerja ke?"
Aku tersenyum kemudian memberikan anggukan kepadanya. Jihyo tersenyum sambil menarik aku ke dalam pelukanya."Syukurlah kalau begitu.."
"Ah, noona! tae nak berterima kasih sangat dengan noona sebab jaga anak tae. Maaf sebab susahkan noona."
"Eh,takpe noona ikhlas jagakan jaehyun. Jaehyun anak yang baik dan mendengar kata." Jelas wanita itu. Aku terharu sebab ada orang yang boleh aku percayakan untuk jaga anak aku.
"Noona, tae nak bagitahu yang tae dah dapat kerja. Tapi orang yang inchargekan tae untuk berkerja itu memberikan tae rumah sewa. Dia kata ada sewakan satu bilik yang murah.. jadi disebabkan dia fikir yang tae ni ada anak dan seorang ibu tunggal dia tak keberatan untuk membawa tae ke rumahnya. Lagipun masa tae kerja nanti ada yang tengok-tengokkan jaehyun disana."
"Wah, jingjja! syukurlah kalau begitu tae. Berkat kesabaran kamu maka ada hamba tuhan yang bantu kamu. Nonna gembira sangat.. lepas ni jangan lupa selalu jenguk noona ye.. kalau tae tak keberatan datanglah rumah noona. Noona akan sentiasa sambut kedatangan tae dengan jaehyun.."
Aku tersenyum memeluknya untuk kali terakhir sebab sekejap lagi aku akan pergi. Lagipula Encik Han dan tunggu dalam kereta.
Tak baik pula biarkan dia menunggu aku dengan lama. Terlebih pula dia orang yang incharge aku berkerja. Walaupun bukan dia yang bayar gaji aku, tapi aku tetap menghormatinya.
"Terima kasih sekali lagi.. tae mintak maaf kalau ada apa apa yang tae buat menyusahkan noona ke.. maafkan tae ye!"
"Sama-sama tae.. tak payah mintak maaf sebab tae tak buat apa apa salah. Bahkan noona jumpa tae ni pun kira satu keberuntungan tau!"
"Baiklah, jaehyun ucapkan selamat tinggal kepada jihyo ajummah."
Jaehyun datang menghampiri wanita itu lalu memberikan pelukan yang hangat kepada jihyo. Taehyung tahu kalau jihyo tidak pernah merasai adanya seorang anak. Maka dia tak kisah jika berkongsi jaehyun pada jihyo yang sudah dia anggap sebagai noonanya sendiri.
"Jaehyun.. ajumma akan rindukan jaehyun dan mama jaehyun. Jaehyun jaga diri baik baik dan jaga mama juga. Lain kali kita jumpa lagi."
Jihyo mengucup pipi berisi jaehyun. Manakala taehyung hanya memberikan senyuman dan raut wajah yang ceria.
"Baiklah.. hati hati ye tae!"
Kata jihyo. Taehyung mengangguk lalu berjalan keluar dari rumah mandian. Jihyo hanya melihat keduanya dari jauh sahaja. Sebenarnya dia tak mahupun berpisah dengan taehyung dan juga jaehyun."Bye, jihyo ajumma!"
Teriak jaehyun."Tae.. anak kamu ke tu?"
tanya lelaki tua itu. Dengan cepat taehyung menganggukan kepala."iya, dia anak saya!"
Balas taehyung. Jaehyun hanya memerhatikan ibunya dari tepi. Taehyung perasan kalau jaehyun memandangnya seakan meminta penjelasan."Kenapa sayang?"
tanya taehyung sambil mengelua rambut kelam anaknya."Kita nak pergi mana mama?!"
Tanya anak itu.
YOU ARE READING
[𝐂] 𝐖𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐁𝐞𝐚𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓
FanfictionTaekook Present 🥀 Cast🥀 -Jeon Jungkook -Kim Taehyung Other Cast 🥀 -Coming soon Synopsis 🥀 -taehyung dan jungkook ialah pasangan kekasih. Keduanya saling mencintai antara Satu sama lain. Taehyung menginginkan sesebuah hubungan yang serious. seper...