1

1.5K 103 29
                                    


Just a cliche story.Mohon vote and comment!

Choi Beomgyu as himself
Park Hana as readers

--------------------------

Hana Pov

Aku sedang berjalan-jalan di sekitar sekolah bersama dengan sahabat baikku,Soobin.

Sebenarnya, dalam diam aku menaruh perasaan cinta aku terhadapnya.Aku sedar,walau betapa susahnya aku untuk menunjukkan perasaan aku terhadapnya,dia tidak akan faham.

Sedang kami berjalan sambil berbual dan bergelak ketawa,tiba-tiba dia terlanggar seorang pelajar perempuan.

Pelajar itu terjatuh dan mengakibatkan buku yang dibawanya bertaburan di lantai.Soobin segera membantu pelajar itu berdiri and aku jeles~

" Awak okay ? "

Soal Soobin terhadap gadis itu.Dia menggangguk perlahan sebelum mengucapkan terima kasih.Aku memandangnya endah tak endah.Dalam hati aku merasakan sesuatu yang aneh.

" Err btw nama saya Soobin.Choi Soobin.Awak siapa? Saya tak pernah nampak awak pun sebelum ni."

" Nama saya Park Yeji.Saya baru berpindah di sini."

Jawab gadis tersebut.Aku menjelingnya sekilas.

" Awak siapa? "

Soal gadis itu kepadaku.Aku mengeluh kemudian menjawab,

" Hana."

Mendatar saja suara aku.Soobin memandang aku pelik.Aku buat tidak kesah.

" Soobin..Dia ni girlfriend awak ke?"

Terkejut aku bila dia tanya soalan tu.Baru saja aku nak bercakap,Soobin memintasku.

" Tak.Dia ni bukan girlfriend saya.We're just friend."

Just friend?! Seriously Choi Soobin? Kita dah berkawan selama 11 tahun dan kau kata 'just friend?' Wow..

" Okeylah Soobin..Saya dah lambat.Ni nombor saya.Call saya kalau ada apa-apa."

" Oh okey.Ni nombor saya."

Perghh Soobin..Bukan main lagi kau.Siap tukar-tukar nombor phone bagai..

Kemudian,gadis itu pergi.Soobin menghantar pemergiannya dengan senyuman.Aku menyiku lengannya supaya dia sedar.Dia mengadu kesakitan.

" Aduhh kau asal ?! "

Ganasnya cara kau balas.Tadi dengan perempuan tu bukan main lagi awak awak.Tampor kang..

" Dah dah la tu berangan.Kau ni pun satu.Asal kau bagi nombor phone kau dekat dia? Kau sendiri pesan kat aku supaya jangan bagi nombor phone aku dekat strangers."

" Entahlah..I mean,dia tu cantik...Imanku gugur~"

Cam tiber dia ni.Sakit pulak hati aku.

" Aku balik kelas dulu.Bye."

Malas aku nak melayan Soobin ni lama-lama.Dia mengejar aku dari belakang.

" Woi tunggulah ! Kau ni tiba tiba ja marah-marah.Datang bulan ke apa?"

Aku memberikan death glare kepadanya dan mempercepatkan langkahku ke kelas.Soobin aku hiraukan.

----------------------------

Tumpuan aku yang sedang belajar terganggu tatkala seorang pelajar lelaki memasuki kelas dengan tergesa-gesa.Siapa lagi kalau bukan Beomgyu.Dia selalu datang lambat ke sekolah.

" Maafkan saya.S..saya bangun lambat."

Katanya sambil menunduk beberapa kali.Muka cikgu pun dah macam fade up nak denda dia.

" Kali ni saya maafkan kamu.Dah pergi duduk tempat."

Dia mengucapkan terima kasih sebelum duduk di tempatnya yang selang beberapa meja dari tempatku.Aku menyambung kembali sesi pelajaran.

Baru beberapa minit,kedengaran pintu kelas diketuk.Muncul seorang pelajar perempuan yang familiar.Kejap...ni bukan ke perempuan tadi?

" Okey murid-murid.Hari ini kita ada terima pelajar baru.Sila perkenalkan diri kamu."

" Anneyounghaseyo,Park Yeji imnida!Saya harap kita semua boleh menjadi sahabat baik."

Tch jangan haraplah..

Aku memandang Soobin yang berada di sebelahku.Dia sedang merenung Yeji tu bagai nak tembus sambil tersenyum.Angau ka apa dia ni?

" Okey kamu boleh pilih sama ada nak duduk di sebelah Hana ataupun Soobin."

Okey macam ni lah.Soobin duduk di sebelah kanan aku.Sebelah kiri aku meja kosong.Beomgyu duduk di sebelah meja kosong itu.Kiranya sebelah kanan Soobin tu meja kosong la juga.(kalau tak faham buat-buat faham ye😂)

" Saya duduk sebelah Soobin lah."

Oh no.

" Hi Soobin,Hana! Jumpa lagi kita."

" Hi Yeji! Tak sangka kita sekelas."

" Macam ditakdirkan kita bersama."

Eww what? Nak termuntah aku dengar ayat minah tu.Jangan perasan boleh tak ?

Mereka berbual-bual sakan.Siap bergelak-gelak lagi.Aku menayangkan wajah meluat.

Tetiba si Beomgyu ni tegur aku,

" Kau jeles kan?"

I Will Have You-Choi BeomgyuWhere stories live. Discover now