" Yeah makanan dah sampai ! "
Sorak Beomgyu.Tanpa berlengah dia terus menjamah makanan tersebut.Hana menggelengkan kepalanya perlahan sebelum turut menjamah makanan.
Suasana menjadi sepi seketika...
Beomgyu meletakkan chopstiknya dan mengunyah makanan,laju.Dia ingin berkata sesuatu kepada Hana.
" Hana,kau sukakan Soobin,kan ? "
Hampir tersembur segala makanan yang dimakan oleh Hana.Beomgyu terus menghulurkannya juice.Hana menyambutnya dan meneguk dengan rakus.
" Dah tak ada soalan lain ke yang kau nak tanya ?"
" Hehe aku just curious je.Yelah asal kau nampak Soobin dengan budak tu,mesti riak muka kau berubah."
Beomgyu tersengih seperti kerang busuk sambil menggaru kepalanya.Dia menyambung semula aktiviti makan yang tergendala tadi.
Hana turut melepaskan chopstiknya dan memandang ke arah mata Beomgyu,lama.Beomgyu mula berasa tidak senang duduk.
" Kalau aku bagitahu kau,kau boleh ke simpan rahsia ? "
" Anything for you,dear."
Hana menayangkan wajah meluat.Beomgyu hanya tersenyum nipis.
" Ya.Memang aku pernah sukakan dia dulu.Tapi sekarang tidak lagi."
"Jadi aku ada peluang lah ni ?"
Soal Beomgyu.Hana mengangkat keningnya tanda hairan dengan soalan yang diajukan.
" Apa maksud kau? "
" Nothing."
Keadaan menjadi sepi,sekali lagi.
------------------------
Selesai sahaja makan,mereka menuju ke funfair atas permintaan Beomgyu.Beomgyu menarik-narik tangan Hana supaya mengikutinya menaiki ferris wheel.Tetapi Hana adalah seorang yang takutkan ketinggian.
" Hana jomlah naik ferris wheel.Best tau ! "
" Taknak lah.Kalau kau nak naik,kau pergilah naik sorang-sorang.Aku takut.."
" Kalau kau takut,kau peluk je aku."
Maka,Hana pun terpaksa mengikuti Beomgyu demi menjaga hatinya.
Sepanjang mereka menaiki ferris wheel tersebut,Beomgyu menjerit kegembiraan manakala Hana pula memeluk lengan Beomgyu sambil menutup matanya.Melihat keadaan Hana tersebut,Beomgyu ketawa kecil lalu mengusap lembut kepala Hana.
Hana Pov
Aku langsung tidak membuka meta ketika berada dalam ferris wheel tersebut.Seram siak !
Tiba-tiba aku merasakan ada seseorang mengusap kepalaku lembut.Aku mendongak kearah Beomgyu yang sedang tersenyum manis ke arahku.
Segera aku menunduk apabila merasakan yang pipiku sedang membahang.
Aku menjeling ke arah jam tangan yang terletak kemas di pergelangan tanganku.Sudah hampir pukul 11 malam.Mujur esok cuti sekolah.Eomma dan Appa ku pula sedang berada di Kanada sekarang ni.Jadi aku sendirian di rumah.
Selepas menaiki ferris wheel,kami menaiki (kuda pusing pusing ?) yang merupakan favouriteku.Beomgyu sudah termuntah-muntah kerana pening.Hahaha !
Aku berlari ke arah sebuah gerai yang menjual cotton candy.Aku membeli dua bungkus cotton candy untuk kami berdua.
-------------------------
Skip
At homeSebaik tiba di rumah,aku terus masuk ke dalam bilik dan menghempaskan badanku ke atas katil.Tiba-tiba aku teringatkan Soobin.Aku terus membuka handphoneku dan melihat ig Soobin.Mungkin dia ada post something?
Aku scroll ig dia.Guess what ?! Gambar aku bersama Soobin telah digantikan dengan gambar Yeji.Post dia bukan main sweet lagi.
Mata aku mula berkaca-kaca.Sampai hati kau Soobin.Kau dah totally different.Kau dah tak endahkan aku.Aku benci kau Soobin !
Baru nak beremosi,tiba-tiba handphone aku berbunyi menandakan ada notification masuk.
Segera aku melihat ruangan mesej.Unknow Number
Hi Hana !
Hi..Tapi siapa
kau ?Ni akulah,Beomgyu !
Ohh Beomgyu..Aku simpan nombor dia macam ni :
Beomgyu 🐻
Ouhh Beomgyu..
kenapa kau mesej
aku malam2 buta ni ?Esok kau free tak ?
Free.Asal?
Aku nak ajak kau
datang rumah aku
esok pukul 10 pagi.
kita practice.Oh okey.Aku datang
esok.Okey..Dah la aku
dah mengantuk ni.
Goodnight😚Goodnight👻
Apa pula la si Beomgyu ni..Siap main love love bagai..Okey lah aku pun dah.mengantuk.Goodnight readers !
------------------------
Malam ni kalau ada idea saya update lagi ye readers.Bersedialah untuk part bersemut !
YOU ARE READING
I Will Have You-Choi Beomgyu
Fanfiction" Kadang-kadang aku tertanya-tanya,kenapa kau sanggup tolong aku walaupun aku taklah rapat dengan kau.Aku juga tertanya-tanya,kenapa tuhan hantar kau dalam hidup aku? Untuk bantu aku bila aku dalam kesusahan?" - Hati kecil Hana " Aturan tuhan itu in...