Tetiba si Beomgyu ni tegur aku,
" Kau jeles kan?"
Oh no! Macam mana kalau dia tahu yang aku ada perasaan dekat Soobin?
" Jeles? Hell no."
Jawabku mendatar.Sebenarnya aku dan Beomgyu ni tidaklah terlalu rapat.Kami jarang-jarang berbual dan bertegur sapa.
" Elehh jeles tak nak mengaku."
Dia ketawa kuat sehingga guru menoleh ke arah kami.Mampuslah..
" Choi Beomgyu dan Park Hana ! Sila berdiri di luar kelas sehingga waktu saya tamat!"
Dengan pasrahnya aku melangkah keluar.Pelajar lain mula ketawa.Siot kau.
-------------------------
"Ni semua kau punya pasal!"
Kataku kepada Beomgyu.Dia menayangkan wajah innocent.Fikir comel ke?
" Hehe sorry.."
Sorry hotak kau! Lenguh aku berdiri lama-lama.Aku memandang jam tanganku.Lagi 15 minit sebelum waktu cikgu Kim tamat.
" Sebenarnya kau dan Soobin berkawan sejak bila?"
" Sejak umur kami 5 tahun."
" Lama benorr! Patutlah kau rapat sangat dengan dia.Kau tak ada apa-apa perasaan ke kat dia?"
Budak Beomgyu ni..Sibuk je nak tahu kisah aku dan Soobin.
" Yang kau sibuk asal?"
" Aku just tanya je."
" Nampaknya Soobin macam sukakan budak baru tu."
Menyirap darahku apabila dia menyebut pasal perempuan tu.Tapi aku cuba kawal riak wajahku agar kekal tenang.
" Whatever."
Malas aku nak melayan si Beomgyu ni lama-lama.Nanti makin banyak soalan yang ditanya.
Skip ~
Akhirnya tamat juga waktu cikgu Kim.Baru saja aku mengangkat kaki untuk pergi ke locker,seorang pelajar menyuruh aku dan Beomgyu masuk ke kelas terlebih dahulu.
" Okey murid-murid,dua minggu lagi sekolah kita akan adakan pertandingan menyanyi dan menari.Pemenang akan membawa pulang sejumlah wang.Siapa yang berminat sila mendaftar nama dekat saya.Oh ya! Pertandingan ni kamu kena cari pasangan seorang lelaki dan seorang perempuan.Memandangkan guru kamu tak hadir hari ni,kamu boleh berlatih untuk pertandingan itu."
Kecoh satu kelas apabila cikgu mengumumkan perkara tersebut.Masing masing sibuk mencari pasangan.
" Soobin kau dengan a.."
" Awak dengan saya ye,Soobin? "
Baru saja aku nak ajak Soobin,tetiba minah ni memintas aku.Aku menunggu jawapan dari Soobin.
" Sorry,Hana.Aku dengan Yeji je lah."
Aku terlopong.Sampai hati kau mendahulukan strangers daripada aku?! Habistu aku nak geng dengan siapa?
" Semua sila daftar nama anda beserta pasangan anda sekarang!"
Aku menjadi kalut.Aduhai..semua dah ada geng.Aku nak berpasangan dengan siapa ni?
Aku ternampak Beomgyu yang juga kalut mencari pasangan.Aku menarik tangannya lalu berkata,
" Kau dengan aku."
" Oh o..okey."
Dance practice room ~
Aku memerhati dua ketul manusia itu berlatih menari dengan romantik sekali.Kau rasa?! Siap peluk-peluk lagi...
Aku perasan yang Yeji sengaja menyelit kaki Soobin supaya dia terjatuh.And guess what? Soobin sambut dia yang hampir terjatuh.Mereka bertentangan mata,lama..
Aku disini menahan pedih lukanya hati aku.Kalau boleh nak ja aku menangis kuat-kuat.
" Bahh!! "
" Ohmakkauterbang! "
Beomgyu tergelak gelak sambil menekan-bekan perutnya.Tak guna..Dia sergah aku.Nasib baik tak kena serangan jantung.
" Kau ni! Kalau aku mati mengejut macam mana! "
" Sorry sorry.."
Sorry..sorry..kau ingat ni lagu sorry sorry Super Junior tu ke?
Aku menjelingnya setajam pisau rambo.
" Dari tadi aku perhati yang kau asyik tengok diorang.Kau taknak berlatih ke?"
" Aku tak ada mood nak berlatih."
Balasku.Jujur mood aku melayang lepas tengok dua ketul manusia tu.
Terkejut aku apabila Beomgyu tarik tangan aku masuk ke dalam kelas yang kosong pada masa ini.
" kita berlatih kat sini je.Tak ada orang."
Aku mengangguk perlahan.Kami duduk di salah sebuah meja dan mula membincangkan jenis persembahan yang akan kami persembahkan nanti.
Kami memutuskan untuk menyanyi duet dengan lagu yang kami cipta sendiri.Rupanya Beomgyu ni pandai mencipta lagu..
Aku terpukau saat Beomgyu menyanyi.Wah,tak sangka mamat pelik macam dia pandai menyanyi.Sesekali aku memerhati wajahnya.
" Boleh tahan juga dia ni "
YOU ARE READING
I Will Have You-Choi Beomgyu
Fanfiction" Kadang-kadang aku tertanya-tanya,kenapa kau sanggup tolong aku walaupun aku taklah rapat dengan kau.Aku juga tertanya-tanya,kenapa tuhan hantar kau dalam hidup aku? Untuk bantu aku bila aku dalam kesusahan?" - Hati kecil Hana " Aturan tuhan itu in...