8

712 82 11
                                    

Hana Pov

Kring..kring..kring

" Ughh ! Mengganggu tidur aku betul lah ! Huargh mengantuknya.."

Aku mengerling ke arah jam yang berbunyi tadi.Ohh..baru pukul 9:30 pagi..

What ?! Dah pukul 9:30 pagi ! Alamak aku dah lambat.Hari ini aku dah janji dengan Beomgyu yang kami akan practice sama-sama.

Aku mencapai tuala dan terus meluru ke bilik air.Namun tak sampai 5 minit,aku sudah selesai mandi.Aku membuka closet dan memilih baju pakaian yang sesuai.

Aku membuka closet dan memilih baju pakaian yang sesuai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Cantik kan ? Hahaha !

Aku turun ke bawah dan menuju ke dapur untuk sarapan.Aku mencapai sekeping roti dan susu kotak.

Selesai sahaja sarapan,kakiku melangkah menuju ke rumah Beomgyu yang hanya selang beberapa buah rumah.Ya,kami berjiran tetapi jarang bertegur sapa kerana aku jenis yang pendiam.

Sebaik sahaja tiba di hadapan rumahnya,aku menekan loceng beberapa kali.Keluar susuk tubuh seorang wanita dalam lingkungan
40-an.

" Anneyounghaseyo,ahhjussi! Saya kawan Beomgyu."

Kataku sambil tunduk 90° kepada wanita tersebut.Wanita itu tersenyum dan berkata,

" Ohh kawan Beomgyu..Silalah masuk.Dia ada di dalam biliknya.Kamu pergilah jenguk."

Setelah dipelawa,aku pun masuk ke dalam rumahnya.Aku menuju ke aras atas yang menempatkan bilik Beomgyu.Sebaik tiba di hadapan biliknya,aku mengetuk pintu beberapa kali.

" Ohh eomma ! Masuklah !"

" Aku bukan eomma kau."

Beomgyu Pov

Kedengaran pintu bilikku diketuk.Aku sudah agak.Mesti eomma.Lantas aku segera bersuara,

" Ohh eomma ! Masuklah !"

" Aku bukan eomma kau."

Terkejut aku dibuatnya.Kalau bukan eomma aku,siapa lagi.Tapi suara ni..macam pernah dengar.

Aku menuju ke arah pintu dan membukanya.Tak ada orang pun.Ketika aku ingin menutup kembali pintu,seseorang bersuara,

" Yahh Choi Beomgyu ! "

Oh Hana rupanya.Tulah siapa suruh pendek sangat.Hahaha ! Aku hampir terlupa pula yang harini ada practice.Dah la aku belum mandi lagi.

" Ohh Hana ! Masuklah."

Aku mempelawanya masuk.Dia menggangguk kemudian duduk di atas kerusi meja belajar milikku.

" Wahh besarnya bilik kau ! "

Hehe nanti kita buat bilik ni jadi kecil.Huehueheu.K stob it.

" Err Hana..Sebenarnya aku belum mandi lagi.Kau tunggu kejap ye? Aku mandi 3 minit je."

Hana Pov

" Err Hana..Sebenarnya aku belum mandi lagi.Kau tunggu kejap ye? Aku mandi 3 minit je."

Laa..Belum mandi lagi rupanya.Patutlah bau semacam..

" Okey."

Setelah aku berkata demikian,dia terus berlari ke arah bilik mandi yang terletak di dalam biliknya.Anak orang kaya kan..

Sementara dia tengah mandi,aku meninjau sekeliling biliknya.Semuanya berwarna biru.Rupanya dia sukakan warna biru.

Kedengaran pintu bilik mandi dikuak.Aku menoleh ke arahnya dan...

" Arghhhhhh !!!!!! "

You know what !? Dia hanya memakai tuala sahaja ! Aku segera menutup mata.Beomgyu ketawa dan menghampiriku.Oh damn.

" Yah Choi Beomgyu ! Get away from me ! Cepat pakai baju ! "

Aku tersentak tatkala Beomgyu menolak tubuhku ke arah dinding.Mulutku terkunci.Badanku mula terketar-ketar.

" Kalau aku tak nak ? "

" A.....apa yang kau buat ni Beomgyu.Kau mabuk ke ?"

Dia ketawa sekali lagi.Dia melepaskan 
tangannya daripada dinding.Aku menghela nafas lega.

"Kau ingat aku akan buat something kat kau ke? Aku gurau je lah.."

Bergurau hatok nenek kau ! Ishh nak luruh jantung aku tadi.

" Dah cepat pakai baju.Lepas tu kita practice."

"Okey eomma ! "

Dia menuju ke arah closet  mengambil pakaiannya lalu masik semula ke dalam bilik mandi.Aku pula masih memproses apa yang terjadi tadi.

-------------------------

Personal studio

" You just want attention,You don't want my heart ~ Maybe you just hate the thought of me with someone you~ "

Suara Beomgyu memecah kesunyian didalam studio tersebut.Mulutku melopong.Ya tuhan..Sedap sungguh suara dia.Aku jeles ~

" Tutup mulut tu..Nanti lalat masuk."

Ishh dia ni.Macam tau-tau je yang aku tengah perhatikan dia..

Setelah hampir 2 jam kami berlatih,kami berehat seketika.Tiba-tiba kedengaran bunyi hujan turun dengan lebat.

" Alaa hujan..Tak boleh balik."

Gedegang !! ( Sorry author tak tahu nak describe bunyi kilat )

" Ahhh eomma !!! "

I Will Have You-Choi BeomgyuWhere stories live. Discover now