10

695 84 21
                                    

" Semua mesti tertanya-tanya siapa yang bakal membawa pulang sejumlah wang,kan? "

" Pemenangnya adalah...."

" Saya akan umumkan pada minggu hadapan.Semua boleh bersurai."

Semua pelajar mula mencebik dan menyumpah seranah pengacara majlis.Ishh bikin suspen saja !

" Kami akan pastikan yang kemenangan menjadi milik kami !"

Kata Soobin kepada Hana.Hana menggulingkan biji matanya tanda menyampah.Soobin dan Yeji keluar dari dewan itu dan menuju ke suatu tempat.

" Dah la..Lupakan dia.Mari kita beli aiskrim.My treat."

Kata Beomgyu.Hana tersenyum lebar.Segera dia menarik tangan Beomgyu.

" Kajja !"

--------------------

At the park

" Aiskrim strawberry dan vanilla,please! "

Kata Beomgyu kepada penjual aiskrim tersebut.Setelah selesai membeli,mereka berdua duduk di salah sebuah kerusi yang berada di taman tersebut.

" Err Beomgyu..Kau teman aku kat rumah nanti,boleh tak ? Eomma appa aku ada kat Kanada."

" Sure.Kau nak suruh aku overnight pun tak apa."

" Jinjja ? Wahh gomawo Beomgyu-ah~"

Kata Hana sambil tersenyum dan Beomgyu pula cair seperti aiskrim yang dimakannya dek kerana melihat senyuman Hana 😂.

" Hana, kau macam budak kecil la.Makan aiskrim pun comot."

Kata Beomgyu lalu ibu jarinya mengelap bibir Hana yang comot.Hana terpaku seketika.

" Done ! "

Beomgyu menjilat jarinya yang comot kerana aiskrim.Hana masih lagi memerhatinya,lama.

" Apa tengok-tengok ? Aku tahu lah aku hensem.Hahaha !"

" Tch perasan.Soobin lagi hensem lah !"

Hana menekup mulut saat dia terlepas cakap.Beomgyu tersengih-sengih seperti kerang busuk.

" Kau kata dia hensem ? Nanti aku bagitahu dia."

" Ahh janganlah.Tak nak kawan kau !"

Hana mencebik.Dia memalingkan mukanya dari Beomgyu.Beomgyu ketawa kecil.

" Merajuk ke ~ ?"

Hana tidak membalas.Sebaliknya dia berjalan meninggalkan Beomgyu.

" Hei tunggulah !"

Beomgyu mengejar Hana sambil ketawa kecil.Setelah berjaya mengejarnya,dia mencubit pipi Hana.

" Kau ni comellah !"

Hana tergelak.Beomgyu tersenyum puas hati.Ya,macam tulah Soobin pujuk Hana ketika Hana merajuk.

" So dah tak merajuk lah ni ?"

" Hehe tak !"

Mereka berjalan sambil berpegangan tangan.Tanpa mereka sedari,ada sepasang mata yang memerhati mereka dengan penuh amarah.

" Tak guna !!!"

--------------------------

" Okey selamat datang ke rumah aku !"

Hana mempersilakan Beomgyu memasuki rumahnya.Sementara itu,dia menelefon sepupunya.

Yelah.Lelaki dan perempuan mana boleh duduk berdua-duaan di dalam rumah.Jadi dia ingin mengajak sepupunya supaya menyertai mereka.

" Yeoboseyo..Hana~ssi.Ada apa call aku ni ?"

" Aku nak ajak kau datang rumah aku.Kita overnight sama-sama.Ajak si Chaeyeon tu sama."

" Oh okey.Sekejap lagi aku datang.Tidur sehari je ke ? "

" Yelah.Lagipun esok aku sekolah.Okey bye Yeonjun-ahh~"

Tutt..panggilan dimatikan.Hana membawa Beomgyu ke bilik tidur tetamu.

" Malam ni kau tidur sini.Aku ajak sepupu aku supaya join kita."

" Lelaki ke perempuan ?"

" Dua-dua sekali."

Ting ting tang ting tara ting tekiting tang ting.K stob it.

Hana menuju ke arah pintu.Sebaik sahaja pintu dibuka,muncul figura seorang lelaki dan perempuan.

" Yeonjun , Chaeyeon !! Masuklah."

Hana meneliti beg yang dibawa oleh mereka.Punyalah besar macam nak tidur sebulan kat situ!

" Ni pehal bawa beg besar-besar ? Kau tidur sehari je."

" Kau pun tahu kan Hana..Aku mementingkan kecantikan.Aku bawa alat mekap,masker,krim,pencuci muka,bantal busuk,shampoo,sabun dan macam-macam lah !"

Kata Chaeyeon.Dia dan Yeonjun terus masuk ke dalam rumah tanpa dijemput.Ishh...

Hana menggeleng-gelengkan kepala.Tiba-tiba Chaeyeon menjerit.

" Arghhh Hana !! Jantan mana pula ni !!"

Hana berlari ke arah Chaeyeon.Dia terpinga-pinga.Chaeyeon menunjuk ke arah Beomgyu.

" Ohh lupa nak maklum yang kawan aku akan join kita.Perkenalkan,Choi Beomgyu."

Beomgyu tersenyum ke arah mereka dan menunduk 90°.Yeonjun tersengih sebelum berbisik kepada Hana.

" Kawan ke boyfriend ? "

I Will Have You-Choi BeomgyuWhere stories live. Discover now