6

697 78 26
                                    

Unknow place
Author pov

Kelihatan beberapa orang pelajar perempuan sedang berkumpul di suatu tempat.Ternyata itu adalah Yeji and the gang.

" Kau dah padam rakaman cctv tu kat bilik kawalan?"

Soal Yeji kepada geng-gengnya.Melihat wajah mereka yang tersenyum sinis,fahamlah Yeji bahawa tugas itu telah dilaksanakan dengan sempurna.

" Great job ! Nah upah korang."

Yeji menghulurkan sejumlah wang kepada salah seorang pelajar tersebut.Pelajar itu mengambilnya dan berkata,

" Bagus lah buat bisnes dengan kau ni.Kalau kau nak aku buat apa-apa kau panggil je aku."

Kata pelajar tersebut lalu menepuk bahu Yeji dan beredar dari situ.Yeji tersenyum sinis.

"You're so done,Park Hana."

----------------------

Waktu tamat persekolahan

Hana berjalan menuju ke pagar sekolah,baru sahaja dia ingin melangkah keluar,Beomgyu memanggilnya.

" Hana! Wait for me ! "

Hana memberhentikan langkahnya dan memandang Beomgyu yang sedang tersenyum manis ke arahnya.

" Jom balik sama-sama ? "

Kata Beomgyu.Hana mengganggukkan kepala tanda setuju.

Mereka tiba diseberang jalan.Hana yang sudah tidak sabar mahu pulang itu terus melintas tanpa melihat kiri kanan.

Tiba-tiba terdapat sebuah kereta laju meluncur di hadapannya.Hana menjadi panik dan kakinya tidak terdaya untuk bergerak.

Beomgyu yang masih berada di seberang jalan turut panik.Automatik dia menjerit dan berlari ke arah Hana.

" Hana !!"

Beomgyu menarik tubuh Hana ke seberang jalan supaya tidak dilanggar.Akibatnya kedua-dua jatuh  tersungkur dalam keadaan Beomgyu memeluk Hana.

" Kau okey tak ? "

Soal Beomgyu.Hana masih tidak dapat berkata apa-apa kerana masih terkejut.Hana tersentak apabila menyedari yang dirinya berada dalam pelukan Beomgyu.

" A...aku okey.Kau boleh lepaskan aku sekarang."

Beomgyu turut tersedar yang dia sedang memeluk Hana.Segera dia mengalihkan tangannya.

" Sorry..ADOII!!"

Beomgyu melihat ke arah lengannya yang berdarah.Muka berkerut menahan sakit.

" Lengan kau berdarah! Jom ikut aku balik.Aku ubatkan kau."

" O...okey "

----------------------

" Auchh pelan sikit ! "

" Yelahh..Kau tu tahan lah sikit."

Hana mencuci luka di lengan Beomgyu dengan penuh berhati-hati dan fokus.Sesekali Beomgyu memerhatinya.

" Okey dah siap !"

Beomgyu tersentak.Segera dia mengalihkan pandangannya dari Hana.

"Ohh malam ni kita makan dekat Restoran Seafood 5 star tu.Aku tunggu kau kat sana."

" Okey nanti aku pergi.Err Hana aku minta diri dulu.Nanti omma aku risau pula.Terima kasih sebab dah ubatkan aku.Jumpa malam ni!"

Kata Beomgyu lalu melangkah keluar dari rumah Hana.Hana menghantar pemergian Beomgyu dengan anak mata.Dia tersenyum sendirian.

Beomgyu situation

Setelah tiba di rumah,Beomgyu menghempaskan badannya ke atas katil.Dia memandang lengannya yang dibalut kemas oleh Hana.

" Kalau macam ni aku nak luka banyak lagi lah! "

Dia mencium lengannya yang dibalut oleh Hana.Akhirnya dia terlelap kerana kepenatan.

Hana situation

Hana merenung siling di dalam biliknya.Dia mengingati kembali saat dia diselamatkan oleh Beomgyu tadi.

"Kenapa kau hadir dalam hidup aku bila aku bersedih? Kenapa aku merasakan yang kau sangat penting dalam hidup aku?Kenapa aku susah nak lupakan kau? Kau cuma orang luar bagi aku Gyu..."

" Choi Beomgyu...."

Skip
At night

Seperti yang dijanjikan,Hana menunggu Beomgyu di hadapan restoran seafood itu.Sudah hampir 30 minit dia menunggu tapi bayang-bayang Beomgyu masih juga belum muncul.

" Mana dia ni ? Dah lama aku tunggu."

" Bahh !! "

" Ehh kintil ! "

Ketawa Beomgyu meletus.Hana mengurut dadanya kerana terkejut.Dia memberikan death glare kepada Beomgyu.

" Ishh kau ni ! Btw asal lambat sangat kau sampai ? Penat aku tunggu."

" Sorry lah..Aku tertidur. "

" Sorry..sorry..Dah jom makan! Aku lapar."

Beomgyu ketawa kecil melihat telatah Hana.Mereka memasuki restoran yang mewah itu.

" Cik nak order apa ?"

Hana memandang Beomgyu supaya membuat pesanan.Beomgyu menarik nafas kemudian berkata,

" Saya nak kimbap,sushi,nasi goreng kimchi,guksu,ramyeon,takoyaki dan orange juice."

Hana membeliakkan matanya.Banyak siot !Cukup kah duit yang dibawanya ?

" Untuk dia sila sediakan takoyaki,guksu sejuk,sup sayur,sushi dan strawberry juice,ye? "

Sekali lagi mulut Hana terlopong.Bukan sebab bilangan makanan yang dipesan,tetapi makanan-makanan itu adalah favouritenya !

Pelayan itu menunduk kemudian beredar dari situ.Hana menyiku lengan Beomgyu,

" Macam mana kau boleh tahu yang itu adalah favourite aku? "

"Rahsia."

Balas Beomgyu.Hana mencebik.Beomgyu ketawa kecil dan berbisik di dalam hati.

" Comel."

I Will Have You-Choi BeomgyuWhere stories live. Discover now