Special Chapter

468 58 17
                                    

Hana's pov

" Seungmin,jangan lari-lari.Nanti jatuh!"

Seungmin menghiraukan panggilan aku.Beomgyu pula sibuk mengejar Seungmin.Mereka berlari-lari di sekeliling kawasan ruang tamu.Beomgyu ni,perangai dari dulu tak berubah-ubah walaupun sudah bergelar 'appa'.

Aku mencebik,geram dengan Beomgyu.

" Beomgyu,sudahlah tu."

" Alah awak ni,tak sporting langsung!"

Seungmin mengangguk tanda setuju dengan kata-kata Beomgyu.Aku menghadiahkan sebuah jelingan tajam kepada Beomgyu.

" Seungmin,eomma dah merajuk lah.Jom peluk eomma!"

Serentak dengan itu,aku menerima pelukan daripada dua orang insan yang paling penting dalam hidup aku.Terus sejuk sikit hati.Aku ketawa kecil.

" Eomma,bila aunty dengan uncle nak sampai?"

" Sekejap lagi sampai lah tu.Kamu nak jumpa dengan Saera ke?

Terus dia terangguk-angguk sambil tersengih.Amboi,kecil-kecil dah pandai!

" Awak tak siap hidang makanan lagi ke?"

" Belum.Awak tolonglah sekali."

" Alright madam!"

Aku dan Beomgyu pun mula menghidangkan pelbagai jenis makanan di atas meja makan.Tidak terkecuali,kek hari jadi Seungmin.Hari ini genap ulang tahunnya yang ke lima.

" Dah besar dah anak appa!"

Beomgyu mengangkat tubuh kecil Seungmin lalu diletakkan ke atas bahunya.Aku tersenyum melihat telatah mereka.

" Anneyounghaseyo!!"

" Eh,Chaeyeon dengan Yeonjun dah sampai!"

Aku meluru ke pintu utama.Sebaik sahaja pintu dibuka,terpancul wajah Chaeyeon,Yeonjun dan anak mereka iaitu Saera yang seusia dengan Seungmin.

" Saera!!"

Seungmin terus bersemangat bila jumpa dengan kawan baik dia.Mereka berpelukan.

" Tak nak peluk uncle ke?"

" Tak nak.Uncle busuk!"

Terus wajah Yeonjun bertukar masam.

" Tabah jelah bro."

Beomgyu menepuk bahu Yeonjun.

" Takkan nak borak dekat luar je.Marilah masuk!"

Aku mempelawa mereka duduk di meja makan.Chaeyeon yang sememangnya peminat makanan terus terliur.Chaeyeon..Chaeyeon..

" Oh,sebelum aunty lupa.Happy birthday Seungmin! Dah besar dah kamu ya! Nah hadiah untuk kamu."

" Gomawo aunty!"

" Hmm Hana,Soobin tak datang ke?"

Soal Yeonjun.Aku terdiam seketika.

" Mungkin dia sibuk."

" Ehemm..."

Hah,mulalah tu.Pantang betul bila aku cakap nama lelaki lain.

" Bro,Soobin Tu dah kahwin.Takkan tu pun nak cemburu?"

Sakat Yeonjun.Terburai ketawa Chaeyeon hingga terkeluar sedikit makanan dari mulutnya.

" Ishh kau ni! Nanti Saera nampak!"

I Will Have You-Choi BeomgyuWhere stories live. Discover now