Chapter 2

341 20 1
                                    

"Dubu hilang!" jerit Taehyung kerana terkejut akan tengkingan ayahnya.

"Apa?!!!!!!!" Jerit Mrs.Kim lalu pengsan dalam dakapan suaminya

"Eomma!" jerit Taehyung

"Biar Appa bawak Eomma balik, kamu pergi cari adik kamu Taehyung! dan jangan balik selagi adik kamu tak jumpa!" tengking Mr.Kim kepada anak lelakinya lalu mengangkat isterinya lalu dimasukkan ke dalam kereta untuk dibawa pulang

"Eomma! Appa! Maafkan taetae!!" nangis Taehyung selepas kereta honda milik ayahnya tak kelihatan di kawasan Airport tersebut...baru sahaja pulang drpd bercuti, sudah menerima berita sedemikian...

Dan sejak drpd itu, Mr.Kim sering mempersalahkan Taehyung punca anak perempuan kesayangannya hilang.Disebabkan kejadian itu juga, hubungan antara Mr.Kim dan anak lelakinya Kim taehyung menjadi renggang hanya kerana sikap ayahnya yang tidak menerima kenyataan sehingga ayahnya menghembuskan nafas yg terakhir akibat lemah jantung. Daripada situ, Kim Taehyung sering mempersalahkan diri sndiri sebagai punca semua ini terjadi kematian ayahnya dan kehilangan adiknya merupakan perkara yg menyebabkan Kim Taehyung tidak seceria dulu.

End Flashback

"Yahh!!!!Kim Taehyung!!!!" jerit Jimin di tempat pemandu kereta

"Ha?yer?kenapa?" tanya Taehyung

"Kau kenapa alien??!!!!!drpd tadi aku pggil kau!harom kau nyaut!apa yg kau hdp kat luar tu?ade awek cun ke?hah mane mane?" geram Jimin

"Hotak kau awek cun!dah lah!dah sampai kan ?! Jom turun! Byak cerewet lak macam Jin Hyung jer!" balas Taehyung smbil teringat akan sikap sepupunya yg suka membebel tu😂

"Suka hati je samakan aku dgn dia...dah lah jom kluar!" balas Jimin lalu membuka pintu kereta untuk melangkah keluar begitu jugak Taehyung

"Eo?kau bawak aku ke sini?" tnya Taehyung pada Jimin.

Kalau nak tahu,skrg ni mereka berada di Han River.Tempat ni jugak lah yang selalu jadi tempat mereka berdua dan adik Taehyung bermain ketika masih kecil.

"Bukan kau sorang je yg rindu dia tae,aku pun rindu dia.Mana mungkin aku lupakan dia mcm tu ja? Aku kenal korang berdua dah lama.Dan aku tengok kau mcm terlampau down je,that's why aku bawak kau ke sini..At least dpt kurangkan sikit beban dalam pala hotak kau yg berkarat tu!" jeles Jimin.

Manakala,Taehyung hanya ketawa kecil mendengarkan percakapan sahabatnya itu.Jujur dia sayangkan Jimin kerana Jimin lah tempat dia mengadu sekarang.Ibunya? Ibunya makin hari makin sakit semenjak kehilangan kedua dua org yg disayangi..justeru itu,perkataan yg keluar drpd mulut mendiang ayahnya sebelum pergi meninggalkan mereka berdua,terngiang ngiang sehingga skrg.

'Maafkan Appa tae, Appa cuma tak boleh terima kenyataan kalau anak kesayangan Appa hilang mcm tu aje.Maafkan Appa sebab lepaskan kemarahan pada kamu walaupun Appa tau semua ni salah Appa..Appa yg cuai tak jaga adik kamu sebaik mungkin.Untuk kali yg terakhir tae, Tolong Appa, cari dubu sampai jumpa dan syarikat Appa,Appa serahkan pada kamu tae..Jaga syarikat tu dgn sebaik mungkin dan bangunkan syarikat tersebut sebagai langkah pertama untuk kamu cari adik kamu'

'Nae appa, Tae akan cari dubu smpai dapat appa jangan risau...Tae akan kembalikan senyuman pada wajah eomma! Tae janji Appa!' bisik Taehyung dalam hatinya

Skip

8:00 a.m

"Wahai oppaku roti jeon~~~~BANGUNLAH DAH PAGI!!!!!!OPPA KATA PD NIM NAK JUMPA OPPA!!!TAPI OPPA MEMBUTA LAGI!!!!" jerit Dahyun apabila sudah penat mengejutkan abangnya yg satu itu. Iya,memang jungkook seorang yg agak susah bangun pagi...kadang kadang smpaikan kena jirus air pun still membuta lagi..astaga anak jeon..mau mati kah?

My Lost Sister! [KTH]Where stories live. Discover now