Chapter 3

314 18 4
                                    

Han River

"Bila oppa boleh jumpa ssaeng? Oppa rindu semua tentang ssaeng.Rindu nak cubit hidung ssaeng, rindu nak usik ssaeng, semua lah. Kadang kadang oppa rasa putus asa nak cari ssaeng" luah Taehyung.

"Aku yakin bro, adik kau pun rindu kau."ucap seseorang.

Taehyung menoleh, disebelahnya terlihat seorang lelaki dgn mask hitamnya, topi hitam nya.. Boleh dikatakan semuanya hitam. Nasib lah orangnya putih ok.

"Kau siapa? Aku kenal kau pun tak" balas Taehyung lalu memandang hadapan semula.

"Tak perlu tahu aku siapa, yang penting aku cuma nak nasihat kau je. Terpulang kat kau lah nak dgr ke tak. Tapi, kalau btul kau syg seseorang tu, kau cari lah dia jangan lah putus asa. Aku yakin, dgn usaha kau tu nanti, kau dpt jumpa dgn org yg kau cari. Maybe dia ade depan mata kau kan? Tapi kau je yg tak tahu." balas lelaki tadi.

"Depan mata aku? Heh jgn nak merepek lah.Kalau dia depan mata aku, mesti dia kenal aku." balas Taehyung.

"Tak semestinya dia ingat kau smpai skrg kan?" balas lelaki tadi.

"Maksud kau?" balas Taehyung smbil mengangkat kening sebelah.

"Maksud aku, tak semestinya org yg kau cari tu, igt kau smpai skrg. Kot ke something jadi dekat dia, sapa tahu kan?"jawab lelaki tersebut.

"By the way, nama aku..."balas lelaki tadi smbil hulurkan tgn ke Taehyung.

"Hmm?"

"Aku Jeon Jung Kook" balas lelaki tadi dgn suara yg perlahan.

"Aku Kim Tae Hyung.Asal kau sebut nama kau pun nak perlahan?" tanya Taehyung.

"Aku ni artis mana boleh dedahkan nama aku sesuka hati okay" balas Jungkook.

"Ceh"balas Taehyung. Manakala Jungkook hanya tersenyum.

"Boleh aku tahu siapa org yg kau cari tu?" Tanya Jungkook lalu duduk diatas kerusi yg ada disitu.

"Adik aku"jawab Taehyung lalu duduk disebelah Jungkook.

"Oh! Perempuan or lelaki?"

"Perempuan. Yang kau tanya macam macam ni asal?"

"Hahahahah tak de lah.. Kot ke aku boleh tolong kan?"balas Jungkook smbil tersenyum disebalik mask.

"Takperlu lah nak tlg aku. Aku boleh usaha sndiri" balas Taehyung smbil berpaling ke arah Jungkook.

"Okay lah kalau mcm tu, aku nak kena ambil adik aku ni bye!" balas Jungkook lalu berdiri bersiap untuk pergi.

"Okay bye.Thanks untuk nasihat tadi" balas Taehyung smbil tayangkan senyum kotak miliknya.

"No hal bro!bye!" ucap Jungkook lalu berlari meninggalkan Taehyung. Taehyung hanya memerhatikan Jungkook sehingga hilang drpd pandangan matanya.

Skip

Park's Holding

"Minnie?!!!" Jerit Jimin yang memanggil PA nya. Lalu pintu pejabatnya terbuka, kelihatan seorang wanita yg Agak cantik masuk ke pejabatnya.

"Ya tuan?" Jawab Minnie dgn lemah lembut.

"Harini aku ada apa apa appoinment dgn mana mana client ke?" Tanya Jimin dgn wajah bengisnya.

"Ada tuan. Pada pukul 2 petang nanti tuan ada meeting dgn syarikat Min's Holding." jawab Minnie.

"Itu sahaja?"

"Iya tuan" jawab Minnie dgn senyuman.

"Baik, kau boleh keluar skrg" jawab Jimin smbil mata tidak lepas memandang skrin laptopnya.Manakala Minnie hanya mengikut arahan bosnya.

My Lost Sister! [KTH]Where stories live. Discover now