Park's Holding
"Tae! Aku nak jumpa kau pukul 2 petang nanti kat cafe biasa kita jumpa" kata Jimin dengan Taehyung di telefonnya.
"Arraseo!" jawab Taehyung lalu Jimin mematikan panggilan tersebut.
"Kali ni kau tak terlepas Mr. Lee" kata Jimin seorang diri.
"Tuan Jimin?" panggil seseorang di muka pintu bilik kerja Jimin.
"Eo? Wae?" tanyanya pada setiausaha baru nya.
Setiausaha lamanya? Telah berhenti atas sebab tertentu. Tak payah lah aku nak jelaskan pandai pandai lah kau imagine sebab ap. ^O^
"Tuan jung dah tunggu Tuan di bilik meeting." kata Soomin.
"Baiklah give me 5 minute" balas Jimin mula mengambil barangnya untuk dibawa bersama ke bilik meeting.
"Arraseo" balas Soomin lalu keluar meninggalkan Jimin.
Skip.
2.00 pm
"Hah! Asal lambat?" kata Taehyung pada Jimin yang baru sahaja sampai di hadapannya.
"Sorry sorry. By the way, dah order? Aku lapar ni" kata Jimin smbil memegang perutnya.
"Makan je tau." kata Taehyung.
"Ceh"
"Aku dah order macam biasa lah" kata Taehyung.
"Macam ni lah ma bestfriend" balas Jimin smbil membuat aegyo.
"Dah tak payah nak aegyo bagai. Nyampah aku. Asal nak jumpa?" balas Taehyung.
Jimin hanya mencebik.
"Ni kau tgok lah ni" kata Jimin smbil menolah satu sampul ke arah Taehyung.
"Apa ni?" tanya Taehyung.
"Bukti Mr. Lee and aku berjaya dapatkan Doktor Sunmi sebagai Saksi kekejaman Mr. Lee tu." balas Jimin smbil mengangkat angkatkan kedua keningnya ke arah Taehyung.
"Good job bro! Tak sangka kawan aku ni pandai ingatkan bodoh benor" balas Taehyung smbil membaca bukti bukti yg berjaya diperolehinya untuk menumpaskan Mr. Lee.
"Kalau aku bodoh, takde lah aku jadi Ceo Park plus detektif yang berjaya ni tau tak? Dah lah free of charge lak tu" balas Jimin menjeling Taehyung.
"Ceh berkira. Igtkan ikhlas le" jawab Taehyung. Lalu melemparkan sampul bewarna coklat di atas meja itu.
"Nah! Kang membawang pasal aku lak" kata Taehyung.
"Kepala hotak kau" balas Jimin.
"Kau takde hotak ke?" jawab Taehyung.
"Hoi! Gaduh ke?" jata seseorang tiba tiba muncul di tepi meja mereka berdua.
"Ehh kook? Bila sampai? Buat ap kat sini?" tanya Jimin lalu menayangkan senyumannya yang manis bak mochi. @( ̄- ̄)@
"Baru je sampai. Aku nk makan lah takkan nak cari awek" jawab Jungkook lalu duduk disebelah Jimin.
"Aikk bukan korang tak boleh jumpa ke? Sikit sikit gaduh" kata Taehyung.
"Tu dulu. La ni dia bestfriends aku jugak" kata Jimin lalu meletakkan tangannya diatas bahu Jungkook lalu menarik pipi Jungkook.
"Woii pipi aku sakit lah setan!" kata Jungkook lalu mengusap pipinya yg dipicit Jimin tadi.
"Hohoho jgnlah marah sorry" balas Jimin tersengih-sengih .
"Makanan awak semua dah sampai" kata pelayan di cafe tersebut.
YOU ARE READING
My Lost Sister! [KTH]
FanficMengisahkan seorang abang yg bernama Kim Tae Hyung yang kehilangan adik perempuannya yg bernama Kim Dahyun atau nama manjanya Dubu. Dapatkah Taehyung bertemu semula adik kandungnya? Dapatkah Taehyung meleraikan sebab sebenar kehilangan adik kandun...