Chapter 6

247 17 0
                                    

"Haaa penatnyaaaaaa" kata Dahyun sebaik sahaja merebahkan diri diatas katil empuk miliknya sndiri. Kemudian berlalu pergi ke arah rak bukunya untuk menyusun buku buku yang baru sahaja dibelinya sebentar tadi dgn abang kesayangannya. Siapa lagi si renab tu lah.

"Riri! Buat ap tu?" tanya si Jungkook sebaik sahaja tiba di bilik adiknya lalu memerhati adiknya yang sedang menyusun buku buku novel yg baru dibelinya tadi.

Kalau nak tahu, Dahyun sememangnya minat membaca novel. jadi, tak peliklah kalau rak buku dalam biliknya hanya dipenuhi novel sahaja.

"Tengah sidai baju tak nampak ke?" balasnya.

Jungkook memandang adiknya dgn jelingan. Tak puas hati dgn balasan si adik.

"Apa jeling jeling?" balas Dahyun lagi smbil tersengih kecil ke arah abangnya.
"Oppa nak apa ni masuk bilik Riri?" tanyanya.

"Oppa nak ajak dongsaeng lepak dgn kawan oppa" balas Jungkook smbil membuat muka comelnya agar adiknya mengikut kehendaknya.

"Malas lah oppa" balas Dahyun sambil tangan nya masih ligat menyusun bukunya.

"Alah bolehlah Riri boleh lah jom lah.. Nak duk rumah bosan tak de siapa eomma, appa dgn jihyun semua nya kat restaurant jihyun tu. Hbistu Riri nak tggal sorang sorang?" balas Jungkook mengharapkan agar adiknya mengikutnya.

"Hmm ok fine" jawab Dahyun dgn keluhan kecil dilepas kan.

Manakala Jungkook sudah hilang dari muka pintu bilik adiknya.

"Masalah abang aku sorang ni" kata Dahyun sendirian smbil menepuk dahinya. Kemudian dia berjalan ke arah katil nya untuk mengambil iphonenya lalu berlari keluar bilik apabila kedengaran Jungkook menjerit memanggilnya di halaman rumah.

"Tak reti sabar ke?! Sepak kang tak pasal pasal mandul" rungut Dahyun smbil memakai kasut tumitnya yg tak berapa tinggi.

"Ehh jangan lah smpai mandul, nanti siapa nak kahwin dgn aku?" balas Jungkook yang membukakan pintu kereta sebelah untuk adiknya. Dahyun hanya menjeling Jungkook lalu masuk ke dalam kereta Jungkook. Manakala Jungkook berlari ke arah tempat pemandu dan masuk ke dalam kereta lalu memulakan pemanduan ke destinasi yang hendak ditujunya.

"Marahkan oppa lah tu? Selalunya bebelnya mulutnya tu" jawab Jungkook kerana sedari rumah tadi, Dahyun hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan.

"Diam lah! Bawak je lah kereta tu!" balasnya.

"Ok ok"

Skip

Kim's Holdings 

'Kenapa aku nak sangat jumpa dengan adik angkat Jungkook? Takkan lah dia tu dubu. Takkan hanya disebabkan hari lahir nya dah nak dekat aku sangka tu dubu? Dalam dunia ni bukan dubu sorang je yang lahir 28 mei taehyung! Apa kau pikir ni?!  Lagipun Jungkook pun tak bagitahu tarikh lahir adiknya kan? Ape bongok sgt kau ni Tae!'

Sedang asyik mengelamun, tiba tiba pintu ruangan pejabatnya diketuk dari luar. Taehyung memandang pintu ruangan pejabatnya.

"Masuk!" jawab Taehyung.

Lalu pintu ruangan pejabatnya terbuka lalu terpampang susuk tubuh wanita yg dikenalinya iaitu PAnya Haera.

"Kenapa Haera?" tanyanya kepada Haera.

My Lost Sister! [KTH]Where stories live. Discover now