10:00 p.m
Kelihatan seorang gadis sedang menikmati angin malam di balkoni biliknya. sambil mengingati kejadian yg menimpanya 12 tahun lalu. Tak lain tak bukan iaitu Dahyun. Iya, dia tak dapat lupa kan kejadian dimana dia kehilangan abang kesayangannya taetae...sehingga kini, masih tiada sebarang khabar bahawa keluarganya mencarinya.Adakah dia telah dilupakan oleh kekuarga sendiri? Sampai bila dia nak mengharapkan perkara yg tak pasti?
"Apa khabar keluar dubu skrg? Semua sihat ke?masih igtkan dubu?hmm dubu rindu Eomma,Appa dgn Taetae Oppa...korang semua dah lupakan dubu ke?setiap hari dubu harap kalau dubu dapat jumpa korang" bicara nya terhadap diri sndiri smbil memandang kerdipan bintang di langit pada malam itu smbil menahan perasaan sedih,kecewa dan rindukn tubuh seseorang yang disyangi.
"Ehhh tak tidur lagi jeon nari?" terdengar sahaja suara milik ibu angkatnya jeon Aera, laju sahaja tangan nya mengesat air mata yg mengalir di pipi..
"Eo-eomma" saut Dahyun.
"Kenapa tak tidur lagi ni?buat ap kat luar ni?tak sejuk?" tanya Mrs.Jeon.
"Riri tak boleh tidur eomma..Nari cuma ambil angin je kat luar ni" balas Dahyun smbil menggosok tgnnya apabila terasa angin malam yg menyapa dirinya.
"Riri ada masalah?" tanya Mrs.Jeon.
"Ta-takde lah eomma..riri okay je"balasnya dengan senyuman paksa.
"Eomma tau nari tak ok kan? Kenapa ni hmm? Riri teringatkan perkara tu lagi?" tanya Mrs.Jeon.Yup dia cukup kenal anak angkatnya yg satu ini.Jika dia ada masalah, dia hanya suka memendamkan masalah tersebut tanpa luahkan. Walaupun perit.
"Riri ok ma, riri cumaa..." Dia gantungkan ayatnya kerana dia rasa sebak.Dia terlalu sygkan keluarganya,tapi skrg?dia sndiri tak tahu dimana kekuarganya berada...sama ada masih hidup lagi ataupun tak.
"Rindu kan keluarga kandung nari kan?" tebak Mrs.jeon dan hanya mendapatkan anggukan dan linangan air mata yg mula mengalir ke pipi gadis itu..
"Nari sbr okay? Eomma yakin,mereka semua pun rindukan Nari..percaya lah ,suatu hari Nari akan dapat jumpa mereka ok? Kerana ikatan kekeluargaan itu kuat tau"balas si ibu smbil mengelap air mata anak angkatnya menggunakan ibu jarinya lalu memeluk si anak.
"Dah jgn nangis okay? Skrg Eomma nak Nari tidur dh lewat dah ni, esok kan Nari ade Shooting untuk Music Video yg baru kan? Dah pergi tidur...jgn fikirkan lagi benda tu ok?Eomma,Appa,jihyun oppa dgn kookie oppa tu sentiasa ada dgn Nari ok? Dah tak mahu nangis" jawab si ibu memujuk anaknya yg sedang menangis dalam dakapannya...melihat si anak agak reda, dia membawa anak gadis kesayangannya masuk ke dalam bilik lalu di baringkan ke atas katilnya.
Setelah memastikan si anak telah tidur, Mrs.Jeon menutup sliding door di balkoni bilik ank gadisnya lalu menutup langsir dan lampu bilik anak gadisnya dan keluar dari dalam bilik anaknya dalam keadaan yg senyap.
"Kenapa Eomma?" tegur Jungkook sedari tadi mendengar perbualan ibunya dgn adik kesayangannya.
"Kamu ni kook! Terkejut eomma tau!" balas si ibu.
"Hehehe mianhae"
"Eomma sedih tgok Nari tu, dia rindukan keluarganya....kita pun dah berusaha untuk cari keluarga dia tapi tak jumpa smpai skrg... Eomma risau kalau dia terus terus menangis bila waktu malam kalau dia murung ke mcm mana?" jawab Mrs.Jeon dgn keluhan berat dilepaskan dihadapan anak lelakinya.
"Eomma ni jgn lah fikir mcm tu, kook yakin ssaeng kuat, biasa lah eomma kalau terpisah dgn org yg tersayang.Lagipun, kalau satu hari dia dh jumpa keluarga nya kita kena jugak lepas kan dia kan?" balas Jungkook smbil mengusap belakang ibunya agar kerisauan yg melanda ibunya itu berkurangan sedikit..
YOU ARE READING
My Lost Sister! [KTH]
FanfictionMengisahkan seorang abang yg bernama Kim Tae Hyung yang kehilangan adik perempuannya yg bernama Kim Dahyun atau nama manjanya Dubu. Dapatkah Taehyung bertemu semula adik kandungnya? Dapatkah Taehyung meleraikan sebab sebenar kehilangan adik kandun...