Chapter 14

244 10 8
                                    

Dimalam hari yang indah bersertakan Bintang Bintang berkedipan di langit malam

Ayat ke laut.

Kelihatan seorang gadis sedang menatap Bintang di langit dengan seseorang di halaman rumah keluarga Kim.

"Cantik" kata Dahyun smbil matanya memandang ke langit.

"Cantik lagi orang kat sebelah saya ni" balas Jimin.

Dahyun hanya diam dan tersenyum kecil. Tapi dalam hati berbunga bunga dengar pujian dari Jimin.

"Dubu?" panggil Jimin smbil membetulkan posisi duduknya menghadap dahyun yang masih melihat Bintang.

"Hmm?" balasnya sepatah lalu memandang Jimin di sebelahnya.

"Kalau saya tanya, awak jujur boleh?" tanya Jimin.

Dahyun hanya tersenyum dan menganggukkan kepalanya sebagai tanda dia akan jujur.

"Ermmm....a-awak ada suka seseorang tak?" tanya Jimin Agak gugup dgn menahan debaran di dada.

"Ada" jawab Dahyun smbil mengangkat kan keningnya.

"Siapa?" tanya Jimin.

"Secret" balas Dahyun lalu berlari masuk ke rumah  dgn ketawa kecil.

"YAH DUBU!!! TGGU CHIM!!!" jerit Jimin.

                                        🌸🌸🌸

"Korang ni dah kenapa lari lari masuk rumah? Kena kejar hantu ke?" tanya Taehyung yang sedari tadi melayan telefonnya di sofa lalu menatap sang adik dgn Jimin.

Hohohoho bakal adik ipar ke tu?

"Ta-takde pape" balas Dahyun dgn senyuman lalu naik ke atas masuk ke biliknya.

"Tae?" pggil Jimin sebaik sahaja duduk disebelah Taehyung.

"Apa dia? Nak penampo?" tanya Taehyung. Matanya tak lepas daripd skrin telefonnya.

"Kau ni. Aku nak tanya ni" kata Jimin smbil menggoyang goyangkan tangan Taehyung.

"Hmm ap? Lepas leh? Mcm budak kecik. Kau ad sindrom baby ke ap?" kata Taehyung sebaik sahaja menutuo telefonnya dan mengalihkan pandangan pada makluk cute di sebelahnya ni.

Jimin hanya menjeling lalu berkata.

"Dubu kata dia ada suka seseorang. Kau tau tak siapa? Kau kan abang kesayangan dia" kata Jimin smbil membuat aegyo agar Taehyung memberitahunya.

"Hal tu aku tak masuk campur harap maklum" balas Taehyung bersahaja.

"Kau ni tae tak sporting la" balas Jimin lalu menyilangkan tangannya di dada dan mencebik. Merajuk.

"Tak payah nak mrjuk sgt le. Mcm kera aku tgok" balas Taehyung.

"Malas lah aku layan kau. Aku nak balik. Papai!" jawab Jimin lalu mengambil telefonnya di atas meja di ruang tamu rumah keluarga Kim itu lalu melangkah ke muka pintu ingin keluar.

"Awak nak pergi mana malam malam ni?"

Pertanyaan seseorang membuatkan langkahnya terhenti.

"Bukan awak naik atas nak tidur ke? Dh lewat ni" jawab Jimin smbil memusingkan badannya menghadap Dahyun yang menuruni tangga.

"Ada saya kata nak tidur? Tak kan? Awak nak pergi mana?" tanyanya.

"Balik" balasnya singkat .

"Kenapa?"

"Saya nak balik" jawab Jimin.

Matanya menatap Dahyun di hadapannya saat ini.

"Dia nak balik biar lah Dubu" balas Taehyung kemudian berlalu ke dapur.

My Lost Sister! [KTH]Where stories live. Discover now