'Kenapa aku rasa macam si Taehyung tu ade ikatan dgn aku? Apa yang dia bgtau aku tadi tu memang betul atau rekaan dia semata mata?arghhh!!!!serabut lahhhh!!!! '
Disebabkan aku terlampau banyak fikirkan benda ni, aku jadi kerap mengelamun tau tak! Macam macam persoalan keluar.
"Riri okay?" tanya Mr.Jeon iaitu bapa angkat aku.
"Hmm k" balasku singkat.
Tiba tiba Appa pegang bahu aku dan gerakkan badan aku supaya hadap dia. Kalau nak tahu sekarang ni Family aku ade dekat rumah kami. Yup, untuk makan malam keluarga plus anniversary Eomma Jeon dan Appa Jeon.
"Betul ni Riri okay?" tanya Appa Jeon inginkan kepastian drpd aku aku hanya mengangguk lalu menundukkan kepala.
Jujur aku tak sanggup nak menatap mata Appa.
"Riri terus diam sejak balik dgn Jungkook tadi. Ada apa apa jadi ke? Jungkook ade buat bukan bukan kat Riri ke?" tanyanya dengan nada kerisauan.
Aku hanya menggelengkan kepala. Jungkook oppa tu sayang aku, takkan lah dia nak cederakan aku ke ap kan?
"Riri ok, cuma penat je kot." balasku smbil menayangkan senyum kotak kebanggaan aku. HAHAHA.
"Ok lah kalau macam tu, Appa nak keluar kejap nak ambil kek! Riri nak ikut?"
Aku sekadar menggelengkan kepala.
"Ok kalau macam tu, Riri berehat skjp lepastu bersiap tau. Lagipun kwn Appa, Eomma dan Jungkook oppa ade dtg tau" balas Appa.
Aku memandang Appa lalu aku menganggukkan kepala aku. Lalu aku bangun dan berjalan naik ke atas untuk berehat dalam bilik aku sekejap dengan persoalan yang takkan pernah habis dalam kepala otak aku ni.
Setelah sampai je aku ke dalam bilik, aku terus duduk di kerusi di balkoni bilik aku.
"Agak Agak, kawan oppa si Taehyung tu ade tak?"tanyaku sndirian. "Astaga Dahyun! Apa yang kau pikirkan sgt pasal dia? Entah entah cuma kebetulan je kan?" kata ku smbil tangan ku menampar nampar pipi aku.
"Kalau ap yg dia cakapkan tu betul? Bermakna dia Taetae oppa? No no no! Dubu jgn mudah percayakan org!" kata ku pada diri ku sndiri lalu membuang pandangan pada langit yg kekuningan yg menunjukkan hari telah senja.
End pov
"Hey!" teguran drpd seseorang membuatkannya menoleh ke arah pintu biliknya kemudian kelihatan senyuman terukir di bibirnya.
"Kenapa duduk luar waktu senja ni huh?dah pergi mandi bersiap kejap lagi tetamu datang tau." kata Jungkook smbil mengusap kepala adiknya. Sayang.
"Bukan makan malam keluarga ke oppa? Kenapa ade tetamu?" tanya Dahyun.
Memanglah, tak ke pelik? Makan malam untuk keluarga tetibe jemput kawan lah apa lah?
"Memang lah tapi ni kan untuk sambut anniversary Eomma dgn Appa. Jadi Eomma dgn Appa nk meriahkan lagi suasana. Jadi tak salah kan?" jawab Jungkook lalu duduk diatas kerusi dihadapan si adik.
"Ouh ok. Takpe lah Riri nk mndi dulu bye!" katanya lalu berlari mengambil tuala nya dan masuk ke bilik mandinya.
Jungkook hanya memandang adiknya.
"Maafkan oppa sebab tak boleh nak bgtau ssaeng perkara sebenar lagi demi keselamatan ssaeng dan keluarga kandung ssaeng" kata jungkook sendirian smbil memandang pintu bilik mandi yg tertutup rapat itu.
YOU ARE READING
My Lost Sister! [KTH]
FanficMengisahkan seorang abang yg bernama Kim Tae Hyung yang kehilangan adik perempuannya yg bernama Kim Dahyun atau nama manjanya Dubu. Dapatkah Taehyung bertemu semula adik kandungnya? Dapatkah Taehyung meleraikan sebab sebenar kehilangan adik kandun...