Taylor's perspektiv
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag vaknade av att en tyngd lyftes från högra sidan av min bröst korg och en kall vind blåste över där tyngden var, det kändes som någon pillade med mitt hår så jag öppnade ögonen och kollade mot gestalten bredvid mig, Tyler.
- Morron min 'varulv'. Svarade Tyler med ett leende.
- mmmh, heh, Morron människa. Log jag som svar. Vad är klockan?
- Ungefär ett, är du hungrig? Ska vi dra oss ut på picknick?
- Hah, visst, okej, leta upp några filtar kuddar och nån korg, du kan även gå ut o plocka några äpplen om du vill.
- Okej, sir! Svarade hon med en honnör och gick/skuttade iväg.
Själv gick jag in i köket och bredde på några mackor, fixade en smoothie, nej jag är ingen kock som kan laga pannkakor eller grilla för den delen, det ända jag kan laga är nog pasta rätter med köttbullar, korv oxå men korven spricker bara hela jävla tiden. Jag kan nog laga bacon o ägg oxå... Efter en stund så kom Tyler tillbaka med en korg och jag höll på att plocka ner mackorna, ägg o bacon i olika lådor som jag sedan la ner i korgen med smoothiesarna bredvid, Tyler hade redan lagt ner en baouta filt och två små i korgen och tre kuddar i en annan, hon hade även sminkat sig o gjort sig i ordning, hon behöver egentligen inte smink för att vara vacker.
- Jag ska bara fixa iordning mig o så, okej?
- Visst jag går ut o plockar några äpplen, syns här inne om en stund.
{~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~}
Vi gick hand i hand med en varsin korg i dem andra. Vi gick till klippan som vi var på när vi ylade, det är våran speciella plats. Vi slog oss ned ungefär 10 meter från kanten.
- Sååå! Äntligen framme! Får jag äta nu?! Utbrast Tyler och började rota fram maten och dukningen.
- Haha, aah.
- Kom ihåg att du ska bli en varg sen! Sa Tyler med ett baouta leende o såg förväntans full ut.
- Mmh, skifta. log jag och snodde åt mig en macka och min smoothie.
- Hur blir man en varulv?
- Jo man blir biten.
- Jag ha... han hon bara säga innan jag råka avbryta henne.
- Oj, förlåt! kör du. sa vi i mun på varandra, vi skrattade lite.
- Men du först. Log Tyler.
- Okej. Om man blir biten bara betyder det inte att man kan bli smittad till att bli en varulv, man måste bli rejält biten väldigt djupt alltså, vad skulle du säga?
- Aha okej, jag skulle bara säga att jag har blivit biten av en varg eller varulv, jag vet inte.
- Har du?
- Mmh. Hon drog upp sina shorts, jag såg bit märket, pihhuuuu, inte till tillräckligt djupt.
- Får jag? Frågade jag och kollade mot bettet.
- mmmh.
Jag lutade mig fram och luktade på såret, skrapade lite på det och det började blöda lite, pytte lite, en, en varulv var det som bet henne, ser ut o vara en ung varg, skarpa tänder, vassa och smalla.
- En varulv, en ung, antagligen en hann varg som försökte omvandla dig fast misslyckades, bort knuffad av nånting, du ser bit märket glider åt höger och såret blir mindre o mindre tills det bara blir en skråma och sedan borta.
- Wow... Fick du ut allt från det där bettet?! Shit! vad coolt! Tyler kollade beundrade på mig.
- Japp.
- Snällaaaaa Skifta nuuuu! bönade hon mig och försökte sig på puppy~face.
- visst visst. log jag busigt mot henne.
YOU ARE READING
Same Air
WerewolfEn vecka efter Tyler's 16 årsdag så hittar hon en gigantisk men väldigt skadad varg mitt ute i skogen, hon tar hem vargen och sköter om den. Var det verkligen en sån bra idée? Bok 1 - Same Air Bok 2 - New Born Human Bok 3- Full Moon Bok 4- Moon Raise