Part 7

220 43 30
                                    

-JUNGKOOK'S POV-

"Kenapa? Kau nak gaduh ke, Jungkook?" soal Jaehyun dengan nada sinis. Beruk ni memang sengaja menguji kesabaran aku!

"Apa lagi, Kook? Tumbuklah aku." ujar Jaehyun, lalu berdiri mendekati aku. Tangan aku genggam sekuat hati. Dia ni..memang meminta!

Kau tak pernah rasa tumbukan aku, kan? Aku akan pastikan kau menyesal, Jaehyun!

"Jaehyun-ah, hajima!" marah Yugyeom. Jaehyun hanya tergelak sinis yang membuatkan baran aku tidak dapat dikawal.

"Kau tak nak masuk, biar aku 'ketuk pintu' dulu." kata Jaehyun, bongkak.

Usai Jaehyun berkata begitu, dia terus melemparkan tumbukannya ke pipi aku.

"Jaehyun-ah, neo michyeosseo?!" Eunbi dan Yugyeom terus bangkit daripada bangku dan cuba memberhentikan pergaduhan ini.

Bibir aku yang berdarah aku lap dengan ibu jari. Tak, aku tak boleh kalah! Aku tak boleh tunjuk lemah!

Lagi lagi depan orang ni!

Aku bangkit dan berlari mendekati Jaehyun. Belum sempat tumbukan aku hinggap ke muka Jaehyun, seseorang menahan tangan aku.

Aku melihat wajah pemilik tangan tersebut. Damn, Cikgu Dongwook!

"Kamu tak pernah rasa masuk bilik disiplin ya?" soalnya disertai nada perlian. Tangan aku dia bawa turun.

"Kamu berempat, ikut saya ke bilik disiplin sekarang."

*******

"Ada benda kamu nak cakap dekat diorang ke, Jungkook?" aku mengetap bibir memerhati wajah mereka bertiga.

JAEHYUN NI BACKSTABBER PALING BERJAYA, CIKGU. HA PASTU SI YUGYEOM NI PULAK MINION SI JAEHYUN. YANG SI EUNBI NI PULAK BODOH SEBAB SALAH PILIH PASANGAN, CIKGU.

Kalaulah aku berani nak cakap semua benda tu, hm.

"Tiada apalah, ssaem. Saya okay." balasku tanpa sebarang reaksi. Sebenarnya aku malas layan.

Lagipun kalau nak lawan bercakap pun, aku tau aku akan kalah. Yela, diorang bertiga kot. Aku alone.

"Ssaem, Jungkook yang mulakan pergaduhan tadi. Jadi kalau nak beri denda, bagi kat dia seorang. Kawan saya semua tak terlibat." terang Jaehyun.

"Oh jinjjaro? Kalau macam tu, saya bagi punishment lah dekat korang bertiga, boleh? Ni punishment je, bukan denda." kata Cikgu Dongwook sambil tersengih jahat.

Melopong mulut mereka bertiga. Aku pula dah senyum gembira sampai ke dahi. Haa kau, itulah!

Pepatah Papa Zola ada mengatakan, 'Jangan pandai memandai-mandai'. K tiber.

"Jadi, punishment korang ialah, ketuk ketampi 50 kali." Wajah diorang bertiga berubah pucat habis. Haa kau, setepek!

"Macam mana pula dengan Jungkook?" soal Jaehyun, tidak puas hati.

"Jungkook?" Cikgu Dongwook menoleh ke arah aku, dia kemudiannya tersengih.

"Dia akan kena 2 kali ganda lebih teruk daripada korang bertiga, jangan risau." jawapan Cikgu Dongwook membuatkan senyuman aku mati.

Jaehyun kelihatan gembira. Dia tidak henti-henti mengetawakan wajah aku yang berubah pucat lesi.

"Sudah, kamu bertiga pergi ke padang sekarang dan laksanakan denda korang, arasseo?!" arah Cikgu Dongwook, tegas.

[C] ✩Trust (믿음)✩ » JungkookWhere stories live. Discover now