Part 10

213 36 23
                                    

-JUNGKOOK'S POV-

Aku menemani Jinhee pulang ke rumah memandangkan hari sudah lewat malam. Haih, Jinhee ni. Janji nak beli McDonald kemain, buat tak reti.

Mana tak berjanggut omma dia menunggu anak dia tunaikan janji? Haa sekarang padan muka kena lari pergi McDonald pukul 21:30 seorang.

Itupun nasib baik aku ada, boleh temankan dia. Kalau tak, nyawa dia ni dalam bahaya bebila masa je. Yela, Jinhee cantik kot! Siapa je tak nak culik dia?!

"Jungkook-ah, rumah aku dah sampai. Nak ikut masuk tak? Boleh makan sekali." Pelawa Jinhee dengan ramah.

Aku tersengih lalu menggelengkan kepala, menolak tawarannya dengan lembut. Seganlah jumpa omma dia!

"Serius?" soalnya lagi inginkan kepastian. Bibirnya dimuncungkan dan tangannya bercekak pinggang, membuat gaya seakan marah. HAHAHA SO DAMN CUTE.

"Ye, Jinhee-"

"EH ANAK JIHYUN! KAU MEH SINI, MEH SINI!" jerit seorang yeoja yang tidak jauh dari kedudukan kami berdua.

Suaranya begitu lunak memanggilku. Aku dan Jinhee dengan segera toleh ke arah suara tersebut.

"Omma!"

"Ahjumma Kim!"

Serentak kami berdua pandang, serentak kami berkata kata. Ada potensi untuk berjodoh di situ, tiber.

"Haa Jungkook-ah, omma aku dah panggil tu." katanya sambil menuding jari ke arah Ahjumma Kim yang sedang peluk tubuh.

Aku menelan air liur. Aku kena ikut sekali ke? Nak lari boleh? Nak terbang ke? Asalkan tak payah jumpa Ahjumma Kim.

"Oh, nae. Kau masuklah dulu, aku kena bal-" Tangan aku sempat Jinhee rentap dengan laju. Langkah aku pula terhenti.

"Kaja, yang kau nak takut kenapa?omma aku okaylah!" ujarnya sambil menarik tangan aku menuju ke pintu depan rumahnya.

"Ni dia Jungkook, omma. Jungkook, kenalkan omma terchenta aku, Kim GoEun. Omma, ni Jungkook anak Jeon." terangku kepada mereka.

Ahjumma Kim merenung mata aku sedalam mungkin. Dia turut membongkkan badannya, membuatkan jarak mukanya dengan aku dekat.

"Err..annyeong, Ahjumma Kim? Sihat?" sapa aku dengan agak gugup. Sentak itu, Ahjumma Kim berdiri seperti biasa semula.

"Haa masuk, masuk! Rumah ahjumma ni dah lama orang tak jenguk! omma kamu, Jeon Jihyun pun sama je." pelawa Ahjumma Kim pula disertai perlian terhadap omma aku.

"Takpelah, Ahjumma! Omma saya suruh balik ni, suruh tangkap ikan kat sungai so, jalja!" Aku pun terus berlari selaju mungkin.

Ini semua untuk langkah keselamatan awal, mengelakkan diri daripada dikejar mereka berdua. Aku bukan tak kenal Jinhee tu, pelari yeoja terpantas kot dekat sekolah.

Entah entah dia dapat bakat tu daripada omma dia. Who knows, right?

Aku meneruskan perjalanan hingga tiba di rumah aku. Setibanya di situ, badan aku menjadi kaku apabila melihat omma seakan sudah lama menantikan kehadiran aku.

"Eh? omma..hehehhe." aku tersengih melihat wajah omma yang ketat. Omma aku ni bukannya garang sangat pun, dia cuma gangster sikit.

"Jungkook-ah." panggil omma aku. Dia melambaikan tangannya, menyuruh aku mendekati dia.

"Wae?" soal aku, sambil mengambil langkah berdiri di hadapan omma. Omma tersengih jahat, dia memusingkan badan aku supaya dia boleh bisik di telinga aku.

[C] ✩Trust (믿음)✩ » JungkookWhere stories live. Discover now