Part 28

130 20 35
                                    

-JUNGKOOK'S POV-

"Jungkook-ah." panggil Seokjin hyung. Aku yang sibuk bermain smartphone daripada tadi terus mengangkat wajah. Seokjin hyung menghela nafas berat melihat riak wajah aku yang pucat.

"Neo gwenchanha, eo?" soal Jimin hyung dengan nada risau. Aku mengetap bibir lalu mengangguk perlahan.

Disebabkan mereka tidak memberi sebarang reaksi, mata aku beralih semula ke smartphone.

Tak, yang aku tak faham sekarang.. Kenapa Jaehyun hantar mesej yang pelik ni?

Kenapa aku kena ucap selamat tinggal kat appa? Dalam masa beberapa hari?

"Yah, Jungkook-ah!" suara Seokjin hyung berubah keras, geram melihat tingkah laku aku yang sebegini.

Jimin hyung pula terus bangkit daripada tempat duduk untuk melihat apa yang aku buat dengan smartphone aku.

"Jaehyun? Bukan ke ni budak yang tikam belakang kau dulu?!" Dapat aku lihat api kemarahan di wajah Jimin hyung. Seokjin hyung yang mendengar nama Jaehyun juga terus marah.

"Yah, apa lagi dia nak dengan kau Jungkook?!" smartphone aku terus Seokjin hyung rampas.

Aku hanya mampu membiarkan sebab aku memang memerlukan bantuan diorang sekarang.

"Hyungdeul, janganlah marah macam ni.." ucap aku dengan nada perlahan. Smartphone aku yang dipegang Seokjin hyung aku ambil semula dengan tenang.

Serius, aku tak nak stress. Aku tak nak ulangi kesalahan sama lagi macam tadi.

"Appa kau dekat Jordan, kan?" soal Jimin hyung tiba-tiba. Aku membalas pertanyaannya dengan anggukan. Kemudian, mereka berdua berfikir sejenak.

"Aku bukan nak cakap apalah, Kook. Tapi aku rasa appa kau dalam bahayalah." kata kata Seokjin hyung menyentakkan aku.

Air mata yang ingin keluar aku tahan. Tak, aku tak boleh menangis. Aku tak nak omma dengan appa yang jauh atau hyung depan aku ni risau.

"Jungkook-ah, nal bwa." ujar Seokjin hyung. Aku pun terus mengangkat wajah dengan perlahan. Mereka berdua merenung wajah aku seketika.

"Kau..tak nangis, kan?" soalan Jimin hyung akhirnya berjaya menitikkan air mata aku.

Seokjin hyung dan Jimin hyung mula panik melihat aku menangis. Mereka segera menenangkan aku.

"M-macam..macam mana ni, hyungdeul? K-Kook..r-risau.." kata aku disertai tangisan.

Entah berapa banyak helaian tisu Seokjin hyung beri aku suruh aku lap air mata yang mencurah dengan banyak, hm.

"Jangan risau, Kook. Kita semua doa dan berharap ya? Aku yakin Encik Jeon akan selamat." Usai berkata begitu, Jimin hyung mengusap belakang aku dengan lembut.

"Malam ni kitaorang teman kau tidur, ya?" cadang Seokjin hyung. Aku menganggukkan kepala perlahan sambil mengelap air mata aku yang bercucuran keluar.

Haraplah appa selamat.

*******

Malam itu, aku dan Seokjin hyung serta Jimin hyung tidur di dalam bilik aku. Disebabkan mereka berdua rindu untuk tidur sambil memeluk aku, terpaksa aku merelakan diri tidur di tengah.

"Jalja, aegiya~" ucap Seokjin hyung dengan manja. Badan aku terus mereka peluk erat. Aku tersenyum nipis melihat gelagat manja mereka.

"Jalja, hyungdeul." balasku dengan sengihan yang menampakkan gigi arnab aku. Dapat aku rasakan mereka berdua sudah lena di dalam mimpi.

Aku pula hanya merenung syiling selama 15 minit, dan akhirnya terlelap juga. Sambil tidur, aku kerap berdoa dan berharap supaya appa selamat.

[C] ✩Trust (믿음)✩ » JungkookWhere stories live. Discover now