Di suatu petang yang mendamaikan, satu susuk tubuh yang begitu indah terbentuk berjalan berseorangan di persisiran pantai yang kebiruan.
Cermin mata disingkap elok di atas rambut yang mengerbang di tiup hembusan angin pantai yang begitu nyaman.
Berjalan dan terus berjalan sambil menjinjing sepatu yang kemas digenggam erat pada tangan kanan.
Skirt bercorak mawar merah bertanahkan rona krim cair dilengkapkan blouse rona putih bersih menambahkan keayuan gadis itu.Berkulit putih kemerahan, bermata agak bundar dan mempunyai lesung pipit di kedua belah pipi menambahkan lagi kemanisan yang tersedia menyerlah.
Pohon yang merimbun serta dedaun kehijauan melambai lambai ditiup angin yang terletak berhampiran kawasan persisiran pantai dihampiri.
Setibanya di bawah pohon yang redup merendang, gadis itu menepuk lembut dahan sebesar paha yang tersedia disitu untuk membuang sedikit pasir dan daun kekeringan yang melekat.Dipandang lautan yang terbentang indah seluas mata memandang di hadapan.
Direnung pada ombak yang datang menghempas.
Tika itu hanya desiran ombak yang sudi menemani.
Sepi.Nun jauh hujung sana, hanya segelintir yang ada.
Tidak pula ramai seperti hari kebiasaan.Diambil ranting kayu yang tersepit antara dua batu kecil di atas pasir.
Dilakarkan beberapa huruf.AMANI
Tersenyum manis bibir mungil itu setelah namanya diukir di atas pasir.
Ranting yang masih berada di tangan dibaling ke hadapan lalu dipandang semula ke arah nama yang terukir indah.
Ingatannya melayang pada yang teramat dirindui.
Terkandung sudah air jernih pada tabir mata.
Cepat dipejam semahunya.************************************************
Zhulaiqa Amana POV
"Okay cantik! . " bisik Zhulaiqa Amana sendirian sambil berdiri di hadapan cermin di dalam kamarnya. Sambil berpusing pusing memastikan pakaian yang dikenakan sesuai.
"Ermm. Mana aku letak jam tadi. Ohh ya lupa lupa. Dalam bilik air. " Zhulaiqa Amana segera menapak menuju ke bilik air yang terletak di dalam kamar beradunya.
"Haa sini pun kau. "Bisiknya lagi. Sambil tersenyum lega.
"Sumpah.. Tiada niat.. Untuk aku.. Mendustakan kita..berat hatiku sepi.. Jauh.. engkau pergi...... Bodohnya aku... Mele... "
Handphone yang diletakkan di atas katil segera dicapai.
" hello boss. Erm. Boss busy? " soal Syakira yang berada di talian.
" ha hello. Tengah bersiap kejap lagi saya nak keluar dengan kawan. Awak tolong jaga restoran okay. Ada apa awak call saya ni, Kira? " soal Zhulaiqa Amana tegas namun tetap lembut.
" Ni boss, ada sorang perempuan datang nak mintak kerja. Katanya perlukan kerja. Nama dia Amani. So macam mana boss? "
Jelas Syakira.'Amani? '
Desis hati Zhulaiqa Amana." kalau macamtu tunggu saya datang. Ten minutes. "
Ujar Zhulaiqa Amana sambil tersenyum penuh pengharapan. Berharap pemilik nama itu adalah adik kandungnya yang telah hilang berbelas tahun yang dulu.Mungkin.
*******************************************************
Azzara POV
"Jam dah pukul 5.45 mana Zhulaiqa ni. Jadi ke tak jadi. Call call tak angkat. " Gumam Azzara bersama kerutan di dahi.
"hmmm mengantuknya. Mengada betul mata aku ni. Tadi tak nak tidur. Sekarang gatal nak mengantuk bagai. Haihhh la mata bertahan la jangan la engkau mengantuk sekarang. Kot ye pun mengantuk lah dalam kereta nanti. " bebel Azzara sendirian.
YOU ARE READING
Tak Pernah Berhenti Mencintaimu(completed🌹)
RomanceMengisarkan penderitaan yang di alami seorang gadis sejak kecil lagi sehingga melonjak ke alam persekolahan dan kemudian meniti gelora arus kehidupan yang semakin mencabar. kebahagiaan yang pastinya diimpikan sekaligus terus meragut maruahnya. bukan...