Stereng kereta dipegang kemas.Perbualannya bersama Fakrul masih bermain dibenak fikiranya.
"Friendly reminder,kau ceraikan dia atau kita sama-sama takkan dapat dia.Fairkan?.Kau kena ingat,kerja polis ni bukannya selamat sangat.Anything can happen bro"Bahu Ammar ditepuk sebelum dia melangkah pergi.
"Abang?okay tak ni?" Lamunan terus terhenti."Apa dia?okay"jawab Ammar blur.
.........................................................................
"Sayang besok nak pergi gym kan?"soal Ammar sambil mug diletakkan di atas meja."Haah,kenapa?"Mata masih fokus pada telefon pintarnya.
"Sayang tak payah pergi gym lain dah lepas ni boleh?sayang pergi gym abang saja"seraya badan dipusing menghadap Hana.
"Bukan tak boleh,gym abang tu kan untuk lelaki sahaja,takkan sayang dengan yuhanis nak tranning dekat situ?Tak kuasa lah sayang"Serta-merta telefon pintarnya diletakkan di atas meja.
"Siapa kata sayang kena tranning dekat bawa?Bilik dekat atas tu kan untuk sayang.Abang pun tak kuasa nak suruh sayang tranning dekat bawa tau tak"Celoteh Ammar panjang.
"Kalau macam tu,ok lah"jawab Hana"and one more thing,besok abang hantar sayang okay"Belum sempat Hana cakap apa-apa dia dah lari naik ke atas.
.........................................................................
"Sayang nampak macam tak sihat ja,okay tak ni?"Soalnya bilamana melihat Hana asyik picit kepalanya."Okay,pening sikit ja"
"Ialah,anything call me okay"Hana angguk perlahan.Sebaik sahaja kereta Ammar meluncur laju............
"Hana"Panggil seseorang perlahan.Hana berpaling.
"Awak nak apa lagi?saya dah cakapkan dengan awak jangan ganggu saya lagi"."I miss you sayang.I miss you so much.Tolonglah balik pada saya.Saya tak boleh hidup tanpa awak"luahnya.
"Saya rasa saya tak perlu ulang perkara yang sama banyak kali.saya takkan balik pada awak.Please,Lepas ni tolong jangan ikut saya lagi.Saya tak suka"ujar Hana tegas lalu terus pergi meninggalkan dia.
"Puan!"Hana hanya senyum kelat.Dia pasti semua orang nampak apa yang jadi tadi.Dah semua dok bertenggek dekat pintu.
"Nanti Yuhanis dah sampai,suruh dia naik atas saja okay"Hana beritahu pada salah seorang pekerja yang sedang duduk di kaunter.Raziq a.k.a cousin yuhanis.Dia angguk tanda faham.
"Puan nampak macam tak sihat saja.Nak saya hantarkan Air?"Soalnya.Pantas Hana menggeleng lalu melangkah naik ke atas.
.........................................................................
" Aziq cakap kau tak sihat.Sure boleh teruskan tranning hari ni?"Soal Yuhanis tiba-tiba yang muncul entah darimana.
"Ish kau ni,terkejut aku tau tak.Nasib tak kena heart attack"Ujarnya dengan nada geram.
"Sorry..sorry tak sengaja.Sure tak?"Soalnya lagi.Hana angguk lalu terus sahaja bangun dari sofa.
.........................................................................
Setengah jam kemudian,"Kau okay tak ni?kalau tak okay kita rest dulu"Soal Yuhanis bila melihat Hana tidak bermaya.Serta merta butang off pada treadmill ditekan.
"Aku okay.Penat sikit ja"Hana sudah duduk dia atas platform treadmill.
Hana cuba berdiri sebelum dia rasa dunianya berpusing dan gelap.
"Hana!"Yuhanis menjerit cemas saat tubuh Hana hampir sahaja rebah ke lantai.
Yuhanis memapah Hana ke sofa."macam ni kau kata okay?jom lah aku bawa kau pergi klinik"ujarnya cemas.
Hana menggeleng perlahan.Mata masih lagi dipejam.Yuhanis melangkah keluar dari bilik itu.
YOU ARE READING
MR OPERASI ITU MILIK AKU(Completed )
Romancecover by:@Atyrah05 Mengisahkan hidup seorang inspekter yang digelar Mrs Operasi.Mrs Operasi telah dipindahkan ke tempat baru dan bertemu dengan seorang inspekter yang juga digelar Mr Operasi. Pertemuan yang tidak disangkakan telah merubah hidup Mrs...