BAB 32

793 15 1
                                    

HIDUP HARUS DITERUSKAN WALAU APAPUN DUGAAN DAN CABARAN YANG MENDATANG....💝
_________________________________________

Sudah 3 hari Ammar terbang ke sabah untuk menghadiri kursus kenaikan pangkatnya dari inspektor kepada cif inspektor.

Dan hari itu juga Hana terlambat dalam semua perkara.

"Morning adik"tegur Datin Hairah

"Morning umi,abah"terus roti yang sudah disapu nuttela disambar dan air tea diteguk laju.Al-maklumlah dah lambat.

"Adik pergi dulu"pantas sahaja tangan Datin Hairah dan Dato Halim dicapai lalu dicium.

Mereka hanya menggeleng.Dari kecil sampai besar sama ja.Dah lambat,kecoh jadinya.
.........................................................................
Dia baru sahaja mahu memakai tali pinggang keledar,tiba-tiba telefonnya berbunyi menandakan ada panggilan masuk.'siapa yang call pagi-pagi ni?!aku dah lambat ni siot!'

"Asalamualaikum sayang"Ammar memulakan perbualan.

"Walaikumusalam abang,macam mana dekat sana,okay?"Hana sudah kelam-kabut pakai tali pinggang dan start enjin keretanya.

"Okay,kenapa macam kelam-kabut sangat tu?okay tak?"soal Ammar bila banyak sangat bunyi.

"Sebenarnya,sayang dah lambat.I call you back,boleh?"jam tangan dipandang sekilas.7.50!

"Okay,hati-hati drive tu.Take care.I miss you"Bila Ammar dah cakap macam tu,maknanya mood mengada dia dah sampai.

"hati-hati juga dekat sana.I miss you more"
💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟
Aku merengangkan badan sambil bersandar pada kerusi.Berkeriuk juga kerusi tu.Penatnya hari ni.Aku letak kepala atas meja.nak rehatkan mata 5 minit.Benda ni elok untuk kesihatan.
Tapi jangan lah terlajak sampai 5 jam.
Aku rasa mamai sekejap.

Tiba-tiba aku rasa meja aku bergoyang. Gempa bumi atau ada bom?

Aku angkat kepala.Yuhanis rupanya.Aku tengok jam.Dah jam 5.

" jom teman aku keluar.Dah lama tak lepak"Aku angguk.lagipun aku nak pergi gym juga.Budak-budak gym call tengahari tadi cakap ada alat baru sampai.

Gym
Aku menapak ke kereta aku.Tiba-tiba aku terasa bahu aku disentuh oleh seseorang.Aku apa lagi.Lipat lah tangan dia kebelakang badan.

"Awww awww!Hoii!ni aku ni!!Summayah!!"Kata si penjahat.

"Tak payah tipu lah!"

"Woii Hana!!Tu summayah lah!!Ya allah kau ni!!"sergah Yuhanis dari belakang aku.

Aku perlahan-lahan lepaskan tangan aku and yes! Sub inspektor summayah here you all!!

"Summayah....Sorry"Aku pandang dia.Muncung dia dah timbul macam itik.

"Dah-dah jom kita pergi minum.jangan nak buat drama akasia dekat sini"Yuhanis tarik tangan aku dengan summayah pergi kedai dessert dekat depan gym ni.
.........................................................................
"Bila kau balik sini?Tau lah dah naik pangkat pindah pergi kelantan.dah tak pandai nak call ke whatsaap ke"Aku mencebik.

"Bukan sengaja pun.Aku busy..."Nasib baik tak terlepas.Maunya berlaku perang dunia ke-3.

"Sebenarnya kami ada something yang penting nak cakap"Yuhanis Sambil sibuk main dengan abc buah dia tu.

Tiba-tiba telefon Hana berbunyi.Dia tahu pemanggil itu Ammar."aku jawab call kejap"aku bangun dari kerusi dan melangkah keluar kedai.

"Kau sure nak cakap benda tu sekarang?Kau sure dia takkan mengamuk nanti?"Summayah curi-curi pandang Hana.Takut dia dah masuk.

MR OPERASI ITU MILIK AKU(Completed )Where stories live. Discover now