"kau ni kan,aku tanya kau,kau tanya aku balik-bebel yuhanis
"belum-jawab Hana selamba
"Ammar tu hensem gila.tak terpikat ke?-yuhanis memang dari dulu cakap Ammar tu hensem.antara lelaki terkacak di dunia katanya.
Hana hanya mampu tersenyum.dia tak tahu nak cakap apa.memang dia akui Ammar memang seorang yang kacak.tapi,entahlah.Hana sendiri tak tahu dengan hati dan perasaanya.sekali sekala dia masih teringat pada Fakrul.lama juga mereka bercinta,tapi akhirnya begini.bukan mudah baginya nak lupakan Fakrul.dan bukan mudah juga baginya untuk memberi hatinya pada orang lain.termasuklah,Ammar.suaminya sendiri.
"ex tunang kau ada kacau kau lagikan-yuhanis
"ada-Hana
"kau jangan layan dia tu.biarkan dia.lama-lama senyaplah tu-yuhanis
"tapi,aku still tak boleh lupakan dia-yuhanis tarik nafas dalam-dalam.pada mulanya memang dia nak marah Hana.mana boleh ada perasaan begitu pada lelaki lain.dia dah kawin pun.tapi,yuhanis sampai hati.kasihan juga pada Hana.
"kau kena kuat,Hana insyallah kau boleh Ammar kan ada.dia boleh tolong kau-Yuhanis peluk sedikit bahu Hana.
tenot...tenot...
telefon pejabat berbunyi.segera tangan mencapai telefon."Hello,inspekter ada bungkusan-anggota yang bertugas
"okay,kejap saya turun-Hana
"baik inspekter-Anggota yang bertugas
"aku nak turun kejap ada hal nanti kita sambung okay-Hana sambil berdiri dari kerusi
"okay-Yuhanis
15 minit kemudian....
Hana letak jambangan bunga dan sekotak coklat bentuk love di atas meja.entah kenapa hatinya rasa tak sedap.dari siapa sebenarnya.sampul dicapai.dibukanya.
teristimewa buat insan tersayang.
love.
dia kenal benar siapa yang suka tulis begini.kecut perut pula tiba-tiba.
"Hah!daripada siapa?encik suami ke?-terkejut Hana dibuatnya.Yuhanis tiba-tiba menyergah dari pintu.urut dada Hana terus.kalau bukan Hana kawan baiknya,dah lama kena teakwando.
"bukan-Hana terus letak tepi semuanya.termasuk kad tadi.
dah tu daripada siapa?-yuhanis seperti dapat agak.dia terus capai kad tadi tanpa minta kebenaran Hana pun.
tiada nama.hanya tertulis love.
"daripada si bebal tu ke?-yuhanis nak kepastian.
Hana tak jawab.sekadar mengangguk lemah.skrin komputer dipandang kosong.
"dia memang nak kat kau lagi ke?-yuhanis tanya terus tanpa fikir panjang.dari cara si bebal tu nampaknya macam tu lah.
"entahlah-Hana takut nak fikir semua tu.kalau betullah dia nak kat aku lagi,bagaimana dengan Ammar.tapi,adakah mampu Hanab tipu diri sendiri.siapa yang sebenarnya dia mahukan dalam hidupnya.Ammar atau Fakrul?hatinya berbelah bahagi lagi.sayangnta pada Fakrul masih ada.bohonglah kalau dia kata dia dah lupakan Fakrul 100 peratus.tiada langsung perasaan pada lelaki tersebut.kalau betul,Hana tak akan rasa kecut perut dan jantung berdengup kencang setiap kalu Fakrul muncul dihadapanya.
"jangan sakitkan hati orang yang kita betul-betul sayang pada kita.ingat,cinta itu datang dan pergi.tanpa dipaksa.hargailah cinta selagi ada-yuhanis sentuh lembut bahu Hana.dia berharap sangat Hana akan buat keputusan yang betul.Hati dan perasaan ni bukanya boleh dipaksa-paksa.
YOU ARE READING
MR OPERASI ITU MILIK AKU(Completed )
Romancecover by:@Atyrah05 Mengisahkan hidup seorang inspekter yang digelar Mrs Operasi.Mrs Operasi telah dipindahkan ke tempat baru dan bertemu dengan seorang inspekter yang juga digelar Mr Operasi. Pertemuan yang tidak disangkakan telah merubah hidup Mrs...