"Hana macan mana?"soal Ahmad sebaik sahaja dia sampai dari wad yang menempatkan Yuhanis.
"Tak sure.Yuhanis macam mana?"Ahmad nampak perubahan air muka Ammar.
"Okay,peluru dah berjaya dikeluarkan.
Tapi dia belum sedar lagi"jelasnya."Family kau dah tahu pasal Hana?"Sambungnya lagi bilamana keadaan menjadi sunyi.
"Dah,tengah on the way rasanya"Ahmad mengangguk.Pintu bilik pembedahan dibuka setelah hampir 2 jam.
"Isteri saya macam doktor?"Soal Ammar
"Kami minta maaf tuan.Kandungan puan tidak dapat diselamatkan..."belum sempat Doktor tu menghabiskan ayat Ammar sudah masuk jarum.
"Kandungan?"Soalnya Hairan
"Ya,Puan mengandung 8 minggu.Puan juga kehilangan banyak darah akibat keguguran dan tikaman.Jadi,harap tuan bersabar.kami akan pindahkan puan ke wad biasa lepas tekanan darah Puan kembali stabil.kalau tak ada apa-apa saya pergi dulu"Ammar hanya angguk perlahan.
"Ini semua salah aku!aku yang biarkan dia dekat dengan Roy!kalau aku jaga dia masa tu,aku takkan hilang anak aku.Aku hampir hilang Hana buat kali kedua.Sebab aku mad!sebab aku!"Ammar tumbuk dinding.Ahmad pandang Ammar.
"Am!bukan salah kau.kau sendiri dengarkan?Dia gugur bukan sebab kau tapi Roy.Kalau dia tak kena tikam sekali pun,dia tetap keguguran Am"jelas Ahmad sayu.
"Aku tak faham.Maksud kau?"
"Aku jumpa Danial tadi.Dia cakap,Hana jatuh masa selamatkan Yuhanis.Anis jatuh atas dia.Besar kemungkinan itu sebab utama dia"jelasnya lagi
"Aku nak pergi tengok Hana.Thank you bro teman aku"Ahmad hanya angguk.
............
Aku nampak Ammar sedang berdiri di hujung kaki katil.Muka dia lain macam."Cuba dari hari tu kau dengar cakap aku.Comform,semu ni takkan jadi"tiba-tiba dia bersuara dengan membahasakan diri dia sebagai aku.
"Apa yang sayang buat?"Soal ku hairan.apa dah jadi sebenarnya.
"Aku tak pasti sama ada kau buat-buat bodoh atau memang bodoh.
Aku tak nak cakap apa yang kau buat.
Ada otak kan?Fikir sendiri.Aku tak boleh nak hidup dengan orang yang tak nak dengar cakap aku.So,as you wish hari tu.Nur Hana Natasha Binti Abdul Halim....aku ceraikan kau dengan talak satu"
terus sahaja dia melangkah pergi.aku cuba kejar tapi perut aku sakit sangat. Apa sebenarnya yang dah jadi ni?air mata aku mula mengalir."Abang!Jangan tinggalkan sayang!"
Tersedar Hana dari mimpi tadi.Fuh,nasib baik mimpi."Amin ya robballamin"Ammar sengara mendapatkan Hana yang baru sedar itu.
"Sayang...sayang....abang ada dekat sini...abang tak pergi mana pun...
Jangan banyak bergerak..."Ditahan tubuh itu untuk terus bangun dari pembaringan.Apa lah yang dia mimpi sampai meracau teruk macam ni.
Hana masih menyesuaikan matanya dengan cahaya terang wad hospital itu.
"Kenapa sayang dekat sini?"Hana mula bertanya apabila matanya dapat difokuskan sepenuhnya.Wajah Ammar disebelah kira pandanganya dipandang
"Sayang pengsan tadi,ingat tak?"ujar Ammar perlahan masih faham dengan keadaan Hana yang baru sedar.
Hana masih cuma mengingati apa yang berlaku tadi.
"Sayang...kalau abang cakap ni,please jangan salahkan diri sayang.Mungkin belum rezeki kita lagi"Digenggam tangan Hana kuat.
Tak sampai hati sebenarnya nak cakap tapi kalau dia tau dari umi atau mama lebih teruk dia marah nanti.
YOU ARE READING
MR OPERASI ITU MILIK AKU(Completed )
Romancecover by:@Atyrah05 Mengisahkan hidup seorang inspekter yang digelar Mrs Operasi.Mrs Operasi telah dipindahkan ke tempat baru dan bertemu dengan seorang inspekter yang juga digelar Mr Operasi. Pertemuan yang tidak disangkakan telah merubah hidup Mrs...