BAB 22

347 14 1
                                    

"POLIS DIRAJA MALAYSIA (PDRM) cawangan narkotik berjaya menumpaskan sekumpulan lelaki yang sedang memindahkan dadah jenis heroin dan Ecstacy ke dalam bot yang dipercagai akan dibawa masuk ke kawasan sabah sarawak.Hasil soal siasat mendapati kesemua jenis dadah yang baru sahaja sampai di pelabuhan langkawi pada hari sabtu yang lepas bernilai lebih kurang 6 juta.

Menerut ketua polis daerah Langkawi,sekumpulan lelaki yang dilihat mencurigakan sedang menjalankan aktiviti memindahkan bahan-bahan terlarang ini pada pukul 1.30 pagi di pelabuhan kapal.Setelah serbuan dibuat,pihak polis menjumpai barang-barang terlarang ini sudah dipindahkan ke dalam bot khas dan selebihnya masih berada di dalam stor penyimpanan.

sekumpulan lelaki tersebut ditshan untuk siasatan lanjut.jika disabitkan kesalahan,mereka akan didakwa bawah seksyen 39b Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati mandatori dan pihak polis juga akan menyita segala harta benda yang diperolehi ketika menjalankan kegiatan di bawak Akta Dadah Berbahaya Perlucutan Harta"

Pang!!!

satu tembakan peluru tepat ke kaca tv yang dimiliki hotel itu.Sakit hatinya mendengar berita yang tersiar di tv kala itu bukan kepalang lagi.RM 6 juta melayang begitu sahaja.Dengan orang-orangnya juga sudah diberkas.Arghhh!!Bodoh!!!semuanya bodoh!!polis polis bodoh tak habis-habis nak menyusahkan aku dari dulu sampai sekarang!!

Roy menghempas geram tubuhnya di atas sofa yang disediakan di dalam bilik hotel mewah itu.Ammar...Ammar... kau jangan ingat kau dah menang sekarang.kau betul-betul nak main kotor ngan aku kan?Hidup kau takkan selamat lepas ni,Ammar.Tunggulah nasib kau nanti.Aku akan hantar kau jumpa kekasih lama kau tu secepat mungkin sebab makin lama aku biar kau hidup semakin kau menjadi-jai peragai kau suka kacau businees aku.

Dalam pada masa yang sama,Ammar senyum lebar mendengar berita utama yang disiarkan tentang operasi khas kumpulannya semalam menumpaskan sekumpulan lelaki yang terlibat dalam pengedaran dadah.

"tambah ketua Polis Daerah Langkawi lagi,laluam utama ke Pulau Langkawi akan diperketatkan lagi dengan menjalankan pemeriksaan secara rawak ke atas mereka yang disyaki mencurigakan.Beliau berkata demikian pada media di ibu pejabat Polis Daerah Langkawi.Setakat ini,sebanyak 82 indidvidu berusia antara 18 hingga 40 tahun ditangkap dan dua daripadanya didakwa di bawah Akta Dadah Berbahaya 1952

"sedikit demi sedikit akan terbongkar dan tak lagi kita akan bertemu,Roy.Kau berselindunglah dengan siapa pun,kau tetap akan diberkas dengan tangan aku juga.Tangan aku sendiri yang akan bawa manusia keji macam kau ke tali gantung bila tiba masanya nanti.Aku tak sabar nak tunggu saat tu tiba.Aku bersumpah!

👮👮👮👮👮👮👮👮👮👮👮👮👮👮

"Apa yang kau buat kat sana?! Aku hantar kau balik Malaysia tapi satu sen pun tak guna,Roy.kau tau tak berapa banyak aku dah rugi sekarang?!!!

Boleh pecah corong telefon bimbit Roy bergema dengan suara pemanggilnya itu.

"Tahu-Roy hanya membalas perlahan

"Tahu?tapi macam mana barang-barang boleh kena rampas?kalau benda macam ni pun kau tak boleh nak jaga,lebih baik kau mampus sajalah,Roy!tak guna kau hidup kalau asyik nak menyusahkan aku-sekali lagi nada pemanggil itu melangit

"Masalahnya Roy tak ada kat langkawi waktu tu.Kan Roy ada kat sabah bincang dengan supplier baru kita.Roy dah bagi tahu jay suruh kawal ketat.Manalah Roy nak tahu end up boleh jadi macam ni.

kedengaran keluhan panjang dan paling berat dibebaskan sejenak.

"itulah orang" yang kau pilih tu pun bodoh dan bengap sangat.Langsung tak pandai guna otak nak jaga barang-barang tu semua.Ingat barang tu beli guna duit mak bapak dia orang agaknya?!

MR OPERASI ITU MILIK AKU(Completed )Where stories live. Discover now