CELIK 👀

9 1 1
                                    

"saya akan buka pembalut dekat mata puan okey? " Aira yang sedang duduk di katil itu mengangguk perlahan. 

Perlahan lahan pembalut di mata Aira dibuka. 

Selesai membuka, Aira diminta membuka matanya perlahan lahan. 

"auw" Aira kembali menutup mata. Pedih rasanya apabila membuka mata.

"tak apa.. Perlahan lahan okay, lagi sekali" Aira kembali membuka matanya tapi lagi sekali, gagal.

"sakit" itu sahaja komen Aira.  Bulu matanya agak basah akibat air mata.

"okey, lagi sekali"

"sakit nurse"

"tak apa tak apa.. Perlahan lahan" nurse yang berada dalam lingkungan 50-an itu mengosok belakang badan Aira.  Menyalurkan sedikit tenaga.

Aira kembali buka matanya

Walaupun agak pedih tadi dia masih membuka matanya perlahan lahan. Penglihatan nya agar kabur tapi lama kelamaan semakin terang.  Dia memandang nurse yang berada di sebelah nya.

"nurse.. Saya dah--" nurse tadi lantas memeluk bahu Aira. 

"tahniah Puan! " air mata Aira galak jatuh. 

"nurse saya dah boleh nampak"

"ye, betul tu! "

'Yoongi! Saya dah boleh nampak semula! Mana awak! '





12.45 tengah hari

Harini, terlebih awal pula.

Alang alang tak ada pesakit, dapat lah Yoongi keluar sedikit awal..

Tunggu di luar kereta ni memang panas. Yoongi bercadang untuk masuk ke dalam.  Selepas dapat kad masuk, dia menuju ke tempat semalam. Tempat menunggu ibu bapa.

Rosie yang baru sahaja keluar dari bilik guru itu memandang ke arah Yoongi. Senyuman nya terlukis.

"hi encik, awal harini"

"ha ye, dapat pula keluar awal. "

"jadi doktor mesti busy... Kan? " Rosie tersenggih manja.  Yoongi mengiyakan nya. 

"eh jom duduk dulu, alang alang saya tak ada kelas ni.. Boleh borak sama sama" Yoongi akur. 

"semalam, saya terfikir.. Muka encik familiar sangat... Rupanya encik lah doktor yang pernah viral dulu. " Yoongi tergelak.  Mukanya habis merah

"viral sebab apa pulak ni? "

"sebab isteri hilang, kan? " Yoongi tersentak.  Dia memandang muka Rosie tanpa berkalih. Macam mana aku boleh lupa?

"Oh tu.. " Rosie yang pada mulanya senyum akhirnya kendur jua senyuman nya

"encik saya minta maaf"

"eh tak apa. Saya okey" Rosie mengeluh lega.  Haih kau ni Rosie.

"muka Daejoon comel.. Mesti ikut muka mummy dia kan? "

"dia.. Anak angkat kami, tapi saya terpaksa mengaku yang dia memang comel macam mama dia" Yoongi tersenyum hambar. Aira memang comel.  Haha macam aku juga

"saya pun apa kurangnya" Rosie tersenggih. Hilang matanya akibat senggihan lebarnya

"haha.. Ada ada je.. Ye awak memang comel" hati Rosie bagai dipanah cinta pandang pertama. 

O

M

G

OH NOOOOOO

[OG] Where The Love BornWhere stories live. Discover now