Pelipis diurut. Mata ditutup seketika. Dia mengeluh, penat--
"masalah masalah masalah" dia mengeleng. Masalah datang bertalu talu. Pening!
Surat yang berada di atas meja lampu diambil. Dia bangun dari perbaringan. Lampu kecil di meja itu dipasang. Wajah Aira yang sedang nyenyak tidur itu dipandang sekilas sebelum sampul itu dibuka.
Dengan hormatnya, encik Min Yoongi
Dijemput ke majlis perkahwinanWong Zhi Shian
♡
Loh chung angKertas itu ditutup serta merta.
"jadi kau nak aku datang ke majlis perkahwinan kau? Hm? "
"aku--aku belum move on.. Kenapa--kenapa Zhi shian?! " kertas itu digenggam kuat. Geram. Air mata jatuh membasahi pipi.
"kenapa kau buat aku macam ni
"kau bagi aku harapan"
"perempuan semua sama! "
♡
♡
♡
♡
♡"ok guest what! "
"teka apa?! Jangan kacau aku lah Jihyo!" marah Aira. Nak buat brownies pun susah!
Jihyo mencebik
"nak bagitau good news pun marah" Jihyo memalingkan muka. Dia mengorak langkah ke ruang tamu.
Aira hanya memandang tubuh itu dengan pandangan pelik. Tangan yag basah dilapkan pada apron. Apron itu dibuka lalu disangkut. Dia mengorak langkah ke ruang tamu. Punggung dilabuhkan bersebelahan Jihyo.
"yela yela, apa dia? Jangan merajuk ye? " pujuk Aira. Segarang garang Aira pun ego dia tak kuat tau. Kau apa tau
"yela, aku--" Jihyo mematikan percakapan
"aku apa? "makin berdebar Aira dibuatnya.
"aku mengandung babe! " jerit Jihyo lantang. Mata Aira membulat. Mulut terlopong
"weh" Aira mati kata kata. Terkejut. Matanya berkaca tiba tiba
"aww jangan lah nangis" Jihyo lantas mendakap tubuh itu. Aira menutup wajahnya. Setitis demi setitis mutiara jatuh.
"alah jangan nangis" pipi aira diusap.
"tak, aku gembira, gembira sangat! Tahniah Jihyo. Aku gembira untuk kau! " sebak Jihyo dibuatnya.
"ni.. Anak kau mana? " soal Jihyo. Matanya mengerling setiap sudut rumah itu. Senyuman yang terlukis dibibir Aira mati tiba tiba.
Aira sekadar senyum sahaja. Jihyo menepuk perlahan bahu Aira.
"tak apa.. Kau cuba dapatkan anak sendiri ok? Jangan risau" Aira mengangguk. Air mata dilap perlahan
"ah ni, brownies kau.. Karang tak jadi!" gelabah Aira menuju ke dapur. Jihyo sekadar senyum melihat gelagat kawan karib nya.
YOU ARE READING
[OG] Where The Love Born
AcakCinta memang tak boleh dipaksa tetapi ia boleh dipupuk TETAPI tiada siapa boleh meneka jalan hidup mereka bukan? Jangan fikir dia seorang dingin dan serius akan kekal dingin "awak kata awak takkan tinggalkan saya" Sanggup mengorbankan diri sendiri...