Chapter kali ini, Wauthormelon akan karang kisah manusia-manusia yang akan membawa pelbagai celoteh, kerenah dan fiil di ruang dapur.
Dah tajuk pun Drama Di Dapur, takkan nak buat scene di bilik air kot hehe, enjoy yer ❤️
🍉🍉🍉🍉🍉
𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 05Sejak anak Mak Jah, Kak Cik mengupas selabu keluarga Min dan lupa untuk mencincang mereka, akhirnya mereka berenam sempat terkedek-kedek melarikan diri dan berlindung dalam karung guni.
Enam jam kemudian, seulas bawang putih bernama Min Yoongi kuasa 2 menghampiri mereka dan cuba mengenali diri mereka.
Selepas bersepakat, akhirnya mereka bertujuh mula menjadi kawan baik dan menggelarkan diri mereka sebagai Bangtan Sayeoran. Bagaimana golongan sayur-sayuran ini mendapat gelaran sebegitu?
Jawapannya terletak di hadapan mereka.
• ────── ✾ ────── •When I wake up in my room
Nan mwosdo eopsji
Haega jigo nan hu biteuldaemyeo geotji
Da mansinchangiro chwihaesseo china wasei
Mak yokhae gireseo gireseo
Na masi gassji michinnom gatji
Da eongmangjinchang livin' like beepSambil mencuci pinggan mangkuk yang kelihatan bergunung di dalam singki, Nis menyanyi kecil untuk hilangkan bosan, tapi suara kebudak-budakannya jelas kedengaran dari tempat mereka berkumpul. Siapa lagi kalau bukan Bangtan Sayeoran.
"Amboi Nis, bukan main sedap kamu menyanyi yer?" tanya si kakak yang kedengaran sinis pada Nis. Dia tahu kakaknya, Mimah suka sekali mengusiknya dikala waktu begini.
Pinggan yang diambil dari ruang makan segera bertukar tangan. Nampaknya kerja menyental pinggang mangkuk baginya tiada kesudahan. Keluhan kecil terpaksa dilepaskan, tak sempatlah nak buat study group bersama rakannya.
"Aish kena buat kerja sikit, ada saja mengeluh" Mimah sekadar menggeleng sebelum kembali menapak ke ruang makan, adik beradik lain yang sudah lama tidak bertandang ke rumah harus dilayan sebaik-baiknya.
Nis hanya berdecit geram, ini antara sebab dia malas munculkan diri dalam dapur. Bukannya pemalas, tetapi terpaksa sibukkan diri dengan aktiviti di sekolah berikutan dirinya bakal menduduki peperiksaan penting buat tahun ini.
Memandangkan Mimah sudah pergi dari dapur, Nis mula membuat konsertnya sendiri. Lagu kesukaannya dinyanyikan girang memandangkan lagu diputarkan radio yang tersedia di dapur ini hanyalah lagu 60-an, cukup membosankan buat gadis berusia 19 tahun.
Ni meosdaero sareo eochapi ni kkeoya
Aesseuji jom mareo jyeodo gwaenchanhaErrbody say La la la la la (La la la la la)
Say La la la la la (La la la la la)
Soneul deureo sorijilleo burn it upBultaoreune
"Wow acu nyanyi lagu pe tu? Edapnya~" puji seseorang bersuara pelat. Nis yang masih menyental pinggan tersenyum bangga sebelum menoleh mencari gerangan yang memujinya.
"Acu nyanyi lagu Fire dari kumpulan Bangtan Sonyeondan atau gelaran pendeknya BTS" terangnya secara ringkas.
Anak saudaranya hanya menguntum senyuman comel walaupun tidak mengerti sepatah diperkatakan Nis.
Hampir terlupa anak kecil berusia 3 tahun akan tujuannya menapak di kawasan dapur. Jadi dia terkedek-kedek melangkah ke peti sejuk.
Dia menelan liur dengan begitu perit setelah membuka pintu peti tersebut. Pelbagai pencuci mulut dan manisan tersusun cantik di tempatnya telah menggamit pandangan kanak-kanak tersebut.
Namun, pandangannya beralih tepat pada bar coklat Cadbury yang diletakkan atas dari paras ketinggiannya. Dia mahu meminta pertolongan emak saudaranya tetapi melihatkan Nis sibuk di singki telah membantutkan niat si kecil ini.
Atas keinginannya akan coklat tersebut, dia cuba memanjat.
Ssak da bultaewora Bow wow wow
Ssak da bultaewora Bow wow wowNis mula mengesyaki sesuatu terjadi pada anak buahnya lantar terdengar bunyi aneh dari peti sejuk.
"Fayyadh!!" pekiknya cemas apabila melihat anak saudaranya, Fayyadh sudah memanjat peti sejuk.
Ssak da bultaewora Bow wow wow
"Fayyadh!!" segera dia mengelap tangannya basah sebelum berlari anak pada Fayyadh.
Ssak da bultaewora Bow wow wow
Yongseohaejulge🍉🍉🍉🍉🍉
Saja Wauthormelon petik nama anak saudara sendiri hehe. Anyways, terima kasih kerana layankan diri y'all untuk membaca buku genre gila-gila ni 😝😹❤️
YOU ARE READING
【✔️BTS】𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓 • 𝓚𝓲𝓶 𝓢𝓮𝓸𝓴𝓳𝓲𝓷
Nouvelles©2019 -𝐊𝐇𝐀𝐈𝐍𝐃𝐄𝐑𝐁𝐔𝐄𝐍𝐎 (𝐖𝐀𝐒 -𝐏𝐔𝐁𝐆𝐌𝐈𝐍) 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘𝐋𝐈𝐍𝐄 [BANGTAN SERIES #5] ✧════════════•❁❀❁•════════════✧ Pabila dirinya tampan menjadi seketoi bawang merah ehek (feat. Bangtan Sayeoran) ALERT: Fanfic dikarang mempunyai unsu...