🥦I🥦

704 112 59
                                    

Raksasa berwajah comel akan ditonjolkan dalam chapter ni, enjoy!

🍉🍉🍉🍉🍉

𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 06

Golongan sayur-sayuran gelak terkekeh-kekeh melihatkan kerenah dua manusia di hadapan tatapan mereka.

"Seronok pulak tengok gelagat dorang entah apa-apa ni" ujar Seokie si kunyit hidup bernada teruja. Sesekali dia pun menyanyikan lagu seperti dialunkan oleh Nis.

"Seronok weyh jadi manusia" Bangtan Sayeoran memalingkan wajah pada Seokjin berbicara kedengaran berbangga. Dia membalas pandangan amende-korang-ni,betullah-aku-cakap.

"Yelah aku dulukan seorang manusia tampan yang diminati gadis-gadis kecil molek. Entah macam mana aku bertukar jadi seulas bawang merah Bombay ni hiks" wajah Jinnie si bawang merah semakin menunduk mengenangkan nasibnya.

"Itulah kau, berlagak sangat. Kan dah kena sumpahan dari tauke bewang" sampuk Suga si bawang putih dengan memerli.

"Tapikan, ada baik jugak jadi sayur-sayuran ni. Bolehlah kita perhatikan manusia tanpa dorang ketahui kita" pantas saja Kookie si lobak merah kecil bersangka baik.

"Tak jugak Kookie oi, kalau tak jaga diri kita ataupun sesama kumpulan kita, rasanya kita akan jadi-" Joonie si bawang merah menelan liur seperti tidak mampu meneruskan percakapannya.

"-bahan tumisan, penyedap rasa dan, dan-" Chimchim si cili padi terhenti untuk melontarkan kata-kata.

"-menjadi sebahagian juadah manusia? C'mon vege, itu memang lumrah kita jadi semua tu. Apa yang ditakutkan?" selamba saja Taetae si bawang merah berbicara. Melihatkan Taetae begitu santai, kali ni si cili padi ingin mempengaruhi minda si bawang merah bertahi lalat.

"Memanglah kita ditakdirkan jadi sebahagian makanan manusia. Kau pernah tengok proses sayur-sayuran macam kita ni jadi makanan siap dimasak, tak pernah kan?" Taetae mula menggeleng sedikit gelabah, tau takut!

"Lain kali, jangan cakap pan-" mulut kecil Chimchim si cili padi terkaku apabila menyedari suasana tempat mereka kelihatan mendung.

"Takkanlah nak hujan kot? Aku tak bersedia nak menghadapi banjir" segera Seokie si kunyit hidup memanjat atas Jinnie. Namun pantas saja si bawang merah membawa diri jauh dari Seokie.

"Kepala timun kau nak hujan, kita dalam dapurlah!" hambur Kookie si lobak merah kecil.

"Dah tu kenapa gelap gelemat je kat sini?"

"Tu-tu, tu~" pertanyaan Suga si bawang putih dibalas penuh terketar-ketar oleh Taetae si bawang merah.

"Cabut!" pekik Joonie si bawang merah sebelum menggerakkan tubuhnya yang membulat.

Akibat silap tafsir kata-kata Joonie, Chimchim dengan polosnya mencabut tangkai keramatnya.

"Apa kebongok kau ni Chimchim? Joonie suruh lari!" kali ni Seokjin memberi penerangan penuh geram sebelum membawa dirinya ke dalam karung guni. Bangtan Sayeoran turut mengikuti Jinnie dari belakang.

Namun, salah satu sayur-sayuran terlepas pandang akan pemergian mereka.

"Aigoo mana korang lesap?" buntunya yang terkial-kial di situ.

"MEOWW!" satu makhluk berbulu putih berserta calitan bulu coklat menghampirinya yang tertunduk ketakutan.

"Jangan apa-apakan saya, raksasa muka comel. Saya tak sedap untuk dimakan begitu saja~ ohh Gardenia-eh apa aku merepek ni? Tolong jangan makan saya~" rayu si bawang merah sambil memegang erat lutut imaginasinya.

Makhluk itu tidak mengendahkan kata-katanya, malah dia mula menumbangkan tubuh bawang merah itu sehingga tergolek ke sana sini.

"Bangtan Sayeoran mianhaeyo! Aku janji tak cakap besar dah lepas ni!" tersedu sedan Taetae si bawang merah itu memohon maaf setelah dirinya digolek-golekkan oleh makhluk tersebut.

"LUXA? APA KAU BUAT ATAS PARA TU HAH?" Nis yang baru memasuki ruang dapur lantas menghampiri haiwan peliharaannya. Luxa, si kucing berbaka Snowshoes segera didukung.

Telinga kucing kesayangannya dijentik geram. "Ini akibatnya main barang-barang dapur, kalau mak aku nampak tadi macam mana?" Nis meletakkan Luxa ke bawah sebelum langkah dihayunkan ke para.

"Nasib tak gugur bulu Luxa" Nis menghela nafas lega sebelum menyusun semula barang-barang dapur yang disepahkan Luxa.

Tubuh berbulu milik Luxa terus didukung semula oleh Nis. "Sebab kau sepahkan barang dapur, aku bagi separuh mangkuk Power Cat je malam ni" ugutannya membuatkan Luxa menarik muka. Padan muka!

🍉🍉🍉🍉🍉

Luxa (sebutannya laks-sa). Vomment selalu yer 🦄❤️ Nanti Wauthormelon update lagi :)

Buat siapa yang tak tahu baka kucing Wauthormelon maksudkan, ha ini lah dia! Comel kan? 🙈💖

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Buat siapa yang tak tahu baka kucing Wauthormelon maksudkan, ha ini lah dia! Comel kan? 🙈💖

【✔️BTS】𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓 • 𝓚𝓲𝓶 𝓢𝓮𝓸𝓴𝓳𝓲𝓷Where stories live. Discover now