🍑P🍑

489 94 39
                                    

Wauthormelon karang chapter sekadar menghiburkan pembaca yer, bukannya bash ok? Che minat kat depa semua nohh

🍉🍉🍉🍉🍉

𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 09

"Fuh gempaklah dorang ni" Bangtan Sayeoran berasa kagum akan persembahan mereka berempat yang dibuat atas para, satu tingkat lebih tinggi dari para yang mereka berada sekarang. Tepukan buat mereka juga tak henti-henti kedengaran.

"Korang, boleh kenal-kenal tak?" laung Suga penuh teruja. Perbuatannya membuatkan Bangtan Sayeoran melemparkan pandangan biar-betul-mamat-bawang-putih-ni?

Suga si bawang putih pun membalas pandangan biaq-pi-la-kat-che.

"Boleh saja. Yang ni Ninie, Sooya, Rosie, dan che sendiri, Lisa. Kami dari kumpulan Hitam Merah Jambu!" kesan percikan api yang di belakang mereka menjelma sejurus tamat memperkenalkan ahli kumpulan.

Bangtan Sayeoran pun memberikan tepukan gemuruh buat mereka berempat, melainkan...

"Kenapa Hitam Merah Jambu? Memang sah-sah korang warna hijau" Bangtan Sayeoran menghadiahkan pandangan krik-krik-krik-krik ekoran Joonie si bawang merah mempertikaikan nama kumpulan yang terdiri daripada empat batang serai.

"Kome ni merungut ke situ pulak. Biarlah deme nak bubuh nama apa pun, jangan nak sibuk" Kookie meluahkan perasaan tak berpuas hati dengan sikap Joonie.

"Whateva!"

"Macam mana korang boleh duduk atas sana hah?" soal Seokjin berserta pekikan

"Entahlah, dah dua hari kami dekat sin-" kata-kata Sooya si batang serai tergantung lantaran tubuh ramping Lisa diangkat tinggi dari situ.

"Ouh tidak. Gais lari gais!" pekik Seokjin seperti tercekik tulang ayam sejurus sedar akan bahaya yang bakal terjadi.

"Weyhh, aku sayang korang sangat-sangat!" Lisa menghadiahkan flying kiss sebelum dirinya berada di papan pemotong sayur.

"Tidak!" jeritnya apabila sebilah pisau menghempap atas tubuh.

"Lisa!"


• ────── ✾ ────── •

Seusai batang serai diketuk, Kak Cik terus melemparkan serai tersebut dalam kuah tomyam. Tangannya ligat mengacau perlahan renehan kuah itu sampai bau serai mencucuk hidungnya.

Sayur-sayuran seperti bunga kubis dan lobak merah yang siap dipotong turut dicampakkan ke dalam periuk. Kak Cik menyanyi kecil penuh riang melihat sayur-sayuran umpama berenang-renang dalam kuah tersebut.

"Amboi Kak Cik, seronok menyanyi. Masak apa tu?" Nis yang baru pulang dari kelas tambahan cuba menghidu bau tomyam yang semerbak harumnya. Sememangnya membangkitkan selera!

"Ni hah tengah kacau dodol" Kak Cik membalas persoalan polos daripada Nis dengan perlian. Si adik perempuan sekadar mencebik meluat dengan kakaknya, namun senyuman kembali menguntum. Ada usikan yang direncana dalam mindanya.

"Wuu, merah betul dodol kau" terkekeh-kekeh Nis tertawakan Kak Cik. Budak ni, ada saja nak mengusik!

Sejurus menegur kakaknya, Nis lantas melangkah pergi dari dapur.

Secara spontan, bayangan 3 ulas bawang merah, seulas bawang putih, setangkai cili padi, kunyit hidup dan lobak merah kecil mula terngiang-ngiang dalam benak fikiran Kak Cik.

🍉🍉🍉🍉🍉

Asudah, mampos dorang Kak Cik kerjakan 😹😹

【✔️BTS】𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓 • 𝓚𝓲𝓶 𝓢𝓮𝓸𝓴𝓳𝓲𝓷Where stories live. Discover now