Kali ini Wauthormelon nak kasi scene sedih sampai hingus meleleh heheh
🍉🍉🍉🍉🍉
𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 10Bangtan Sayeoran mula dibelenggu dengan perasaan cemas dan ketakutan. Mana tidaknya, dalam masa dua hari, segunung sayur-sayuran dalam beg plastik habis lesap begitu saja.
Sayur-sayuran yang tinggal hanyalah mereka bertujuh. Suga si bawang putih merintih kesedihan tatkala melihat selabu keluarganya dicincang-cincang di hadapannya untuk dijadikan bahan tumisan kuah bolognese.
Keluarga Chimchim si cili padi turut tidak terkecuali lantaran mereka dihancurkan sehingga lumat di dalam batu lesung. Mereka dijadikan sambal belacan yang membangkitkan selera manusia dalam rumah ini.
"Korang berdua, sudah-sudahlah menangis. Aku pun hidup sebatang kara juga" pujuk Kookie si lobak. Ya, keluarganya juga menjadi mangsa dimana mereka dijadikan makanan organik buat arnab-arnab peliharaan keluarga ini.
"Mari kita cari tempat berlindung" usul Taetae si bawang merah diterima anggukan daripada Bangtan Sayeoran.
Dengan langkah penuh longlai, mereka berjalan di sepanjang para, namun tiada tempat selamat seperti karung guni di situ.
"Aigoo, rasanya dorang dah buang" tutur Seokie si kunyit hidup penuh hampa.
"Nampak gayanya, ini kali terakhir kita bertujuh bersama" Joonie si bawang merah berkaca mata terus menundukkan pandangannya tatkala perasaan sedih menerjah dirinya.
Mereka yang lain sekadar mendiamkan diri, tidak mampu membalas dengan kata-kata.
"Kalau hidup sama-sama, kita mati sama-sama" tutur Seokjin diselangi tangisan kecil. Satu pelukan buat Bangtan Sayeoran turut diciptanya, untuk kali terakhir.
"Ha dah jumpa pun!" satu tangan gergasi mula menggapai tubuh Chimchim si cili padi. Dia mengigil ketakutan seperti mengetahui hidupnya bakal berakhir di sini.
"Ada cili padi ni, baru rasa kick!" Mimah menjilat bibirnya, membayangkan dirinya menikmati semangkuk mi segera bersama hirisan cili padi. Sedap aih!
"Andwae Chimchim ku!" raung Kookie si lobak merah kecil melihat sahabatnya dibawa pergi ke papan pemotong sayur. Mereka yang lain hanya mampu duduk terkaku, seperti pasrah akan pemergian si cili padi itu.
"La sini rupanya makanan Jengkuk" satu lagi tangan menggapai sesuatu di para, nampaknya dia mangsa seterusnya.
"Kookie!" berderai air mata Taetae si bawang merah sejurus si lobak merah kecil tersenyum kelat sebelum dibawa jauh ke sangkar arnab.
"Dua dah pergi, tinggal kita berlima saja nampaknya, woi-" Suga, Taetae dan Namjoon terjerit kecil tatkala diri mereka digapai oleh Kak Cik.
"Ha baru cukup nak menumis sambal" ujarnya sebelum membawa mereka ke mesin pengisar. Seulas bawang putih dan dua ulas bawang merah menyimpul senyuman tipis sebelum hancur dek mata pengisar mencincang mereka.
"Tidak!"
"Sudahlah, Jinnie. Tinggal kita berdua sa- eh!" Seokie si kunyit hidup terpempan ekoran dirinya digolek-golek oleh makhluk berbulu comel yang bernama Luxa.
Jinnie yang keseorangan hanya mampu duduk memeluk lutut imaginasinya bersama linangan airmata.
"Eh Kak Cik ni ada lagi seulas" tubuh Jinnie terus diangkat oleh Nis. Terpaksalah dia menghadap seorang diri.
"Cuba tengok elok-elok, kan bertunas tu. Pergi korek tanam terus"
Seusai mendengar arahan Kak Cik, Nis terus membawa Jinnie ke kebun sayur-sayuran di halaman belakang rumah.
Sejurus tanah dicangkul, tubuh Jinnie si bawang merah dilemparkan ke dalam tanah.
"TIDAK!"
🍉🍉🍉🍉🍉
Inikah kesudahan yang korang nantikan? 🙃
YOU ARE READING
【✔️BTS】𝑫𝒓𝒂𝒎𝒂 𝑫𝒊 𝑫𝒂𝒑𝒖𝒓 • 𝓚𝓲𝓶 𝓢𝓮𝓸𝓴𝓳𝓲𝓷
Cerita Pendek©2019 -𝐊𝐇𝐀𝐈𝐍𝐃𝐄𝐑𝐁𝐔𝐄𝐍𝐎 (𝐖𝐀𝐒 -𝐏𝐔𝐁𝐆𝐌𝐈𝐍) 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘𝐋𝐈𝐍𝐄 [BANGTAN SERIES #5] ✧════════════•❁❀❁•════════════✧ Pabila dirinya tampan menjadi seketoi bawang merah ehek (feat. Bangtan Sayeoran) ALERT: Fanfic dikarang mempunyai unsu...